fbpx

זאזא עושה לכם בית ספר (לדראג)

אם נמאס לך לעשות ליפסינק מול המראה, בחודש הבא ייפתח קורס הדראג של House of ZAZA בשיתוף עיריית ת"א שיכלול התמקצעות במגוון כישורים בימתיים ויעזור לך לפתח את דמות הדראג שלך | "אנשים מחפשים לבטא את התהיות שלהם ואומנות היא דרך נהדרת לעשות את זה"
house of zaza2
צילום: אלי כץ

בכל אחד ואחת מאיתנו יש דמות דראג שמחכה לצאת לאוויר העולם. חלקנו פוגשים את דמות הדראג שלנו רק בארבע עיניים, כשאנחנו עושים ליפסינק מול המראה או שרים באמבטיה, מתחברים אליה לכמה דקות אבל מונעים משאר העולם להכיר אותה. ואילו ברי המזל מבינינו מצליחים לגבש את הדמות שלהן ולצאת איתה לאור, מעניקים לה חיים משלה ומאפשרים לה לצאת ולכבוש את העולם.

אם גם בך עולה הרצון לגלות את דמות הדראג שלך, או לבדוק האם היא מוכנה לצאת לעולם, בימים אלו נפתח תהליך הכשרה בן חודשיים בשיתוף עיריית תל אביב יפו ו-house of zaza – קהילה של Queens ,Kings, קווירים, פרפורמרים, שחקנים ורקדנים מכל הגילאים והמגדרים.

הקורס, בהנחייתו של עודד צדוק, הלא הוא ZAZA, בנוי מסדנה אינטימית ללימוד והתמקצעות במגוון כישורים בימתיים כגון: משחק, תנועה, עיצוב תלבושות, הכנת פאות, סדנת איפור, בניית דמות, הנחיה ועוד. המשתתפים והמשתתפות בסדנה ייזכו לקחת חלק בכיתות אמן, מנטורשיפ ועבודה בקבוצות, ובסוף ההכשרה יעלו מופע נוצץ בליווי מומחיות בתחום בהן “FKAnton”, “ליזי להבל” ו”גלינה פור דה ברה”.

“במהלך הקורס נשים דגש על כלים בפרפורמנס”, מסביר עודד, “באמצעות הסדנה נאפשר לכל משתתף ומשתתפת להתחבר לדמות שלו ומשם נחקור יחד את התחומים השונים ונחפש דרכים בהן כל אחד ואחת יוכלו ליצור את דמות הדראג שלהם.

נלמד מה זה הומור ואיך בונים פאנצ’, נלמד טכניקות לבניית לוקים ולמציאת רפרנסים לתלבושת, נלמד איך לבנות נאמבר, הכל בהתנסויות ולא בהרצאות. יהיו גם תרגילים במהלך הקורס וגם שיעורי בית, ובכל מפגש נקבל גם פידבקים משאר משתתפי ומשתתפות הקורס, כמובן לאחר שנילמד איך לתת פידבקים. בסוף הקורס נעלה את התוצרים במופע שיכלול פאנל של יועצות שיתנו פידבקים לפרפורמרים.

הקורס ישאב השראה מהמשתתפים ובהתאם לכך נגבש את התכנים זה יהיה ניסוי מאד מעניין גם להם וגם בשבילי. המטרה שלנו היא שהמשתתפים והמשתתפות ימצאו בקורס מקום לביטוי עצמי המאפשר צמיחה, חיבור, העצמה ותחושת שייכות לקהילת יוצרים ויוצרות המטפחת חוסן, בטחון, מסוגלות ויצירתיות”.

למי מיועד הקורס?
“לקורס מוזמנים להגיע אנשים שאין להם דמות וליצור את הדמות שלהם במסגרת הקורס, וכאלה שיש להם דמות על מנת להעמיק אותה ולהבין מאיפה היא פועלת. אנחנו לא עושים אודישנים, אבל המעוניינים יעברו שיחה כדי להבין מה הקורס מצריך כי מדובר בקורס תובעני שכולל המון עבודה עצמית בבית. אנשים שנכנסים לקורס הולכים לעבור תהליך ולכן יש פה דרישה לרצון לעבור את התהליך ביחד”.

איך אני יכול לדעת האם אני מתאים לקורס?
“הקורס מתאים לכל מי שיצא לו לחקור את המגדריות שלו דרך פרפומנס. אם יצא לך שלבשת לאמא שלך את השמלה, שמת את השפתון שלה ועשית ליפסינק עם השפתיים מול המראה, או אם לקחת את המכנסיים של אבא שלך, נעלת את הנעליים שלו ואז נעלת את הדלת כדי להופיע לעצמך, אז כנראה שתתאימו לקורס”.


עוד בנושא:  האם אותם גברים סטרייטים או לא?

את כשרונות הפרפורמנס שלו רכש עודד צדוק בעולם התאטרון. הוא למד בביה״ס למשחק של יורם לווינשטיין ולאחר מכן התמקצע בעולם המחול ועבד עם כוריאוגרפים רבים וידועים. הוא יצר עבודות עצמאיות של תאטרון פיזי לילדים ומבוגרים ויצירותיו הוצגו בארץ ובפסטיבלים בחו”ל. ב- 22 שנה האחרונות מצא את ביתו במעוז האוונגרד, תיאטרון קליפה, שם התמקצע בעיצוב תלבושות ובמה. ‘ZAZA’ דמות דראג פרועה ואוונגרדית, נולדה בשנת 2017 בתל אביב והפכה לאחד מהשמות הבולטים בסצנה. היא הקימה ליינים עצמאים כמו ה״Piano Bar״, ערב פרפורמנס, אמנות מקומית ושירה בציבור ואת ה-“Strange Fruite” – אנסמבל דראג חתרני שזכה לקהל הדוק שפקד בקביעות את התיאטראות.

“עסקתי בפרפורמנס בתאטרון קליפה, שם גם עשיתי תפקידי נשים במסגרתם חקרתי את הנשיות שלי כזכר סקרן, בליווי של המנטורים המדהימים שהיו לי, מהם הגיע כל הידע. בהמשך למדתי המון דרך העבודה בסטריינג’ פרוט, שם הכרתי המון אנשים מוכשרים שדרך הצפייה בהם או הדיאלוג איתם בעבודה המשותפת למדתי יותר – כמו למשל שושנה בין החוחים שהיא מאסטר בבניית נאמבר והנגשת תוכן”.

צילום: אלי כץ

זה לא בית הספר הראשון לדראג בישראל, מה קרה בתקופה האחרונה שגרם לך להבין שיש מקום לקורס נוסף?
“בשנים האחרונות הדראג התחזק בעולם, הרבה בעקבות רופול וסדרות נוספות שעוסקות בנושא. בנוסף בתקופה האחרונה יש יותר ויותר לגיטימיות לבחינה מחודשת של הגדרות המגדר, לתהיה, לא-בינאריות, והבמה היא מקום מצוין לבדוק את עצמך מול כל זה. אנשים מחפשים לבטא את התהיות שלהם ואומנות היא דרך נהדרת לעשות את זה”.

אתה חושב שיש סוג פרפורמנס שמאפיין את הדראג הישראלי? משהו ייחודי לנו?
“יש לנו ייחודיות כי אנחנו גרות בארץ קשה רוויה בתכנים, ואקטיביסטים מדברים על דברים ומביאים אותם לציבור. זה הופך את הדראג שלנו למאד אקטיביסטי, והרבה לוקחות את המקום של דראג והופכות אותו לאקטיביסטי כדי לדבר על דברים ולקדם אג’נדות. אני מתעסק בדברים יותר בין אישיים שמטרידים את הבן אדם עצמו – כמו מערכות יחסים ואינטרקאטציה בין אנשים, ופחות באקטיביזם חברתי”.


ההרשמה לקורס תתאפשר עד 12 בספטמבר 2021 באמצעות פניה טלפונית ליידוב בטלפון 0506420904 או למרכז קהילה הגר”א בטלפון 03-7242942.

“חשוב לנו להודות לעדי נח המנטור של הקורס שהגה את הרעיון וליווה אותי לאורך כל הדרך בצורה מקצועית ותומכת, ליידוב מגל –אחראי על הקשרים והאדמינסטרציה בקורס, לרוני שוקרון (נונה) שעושה עבודת שיווק מדהימה, לטלי קונסלמנסקי- מנהלת מרכז הגר”א, אישה לבבית עם אינטואיציות חזקות שמאד דואגת לקהילה שמיד הבינה שהקורס מאד שייך למרכז אותו היא מנהלת, וכמובן לכל קודמותיי, שנלחמו על הדגל שלנו וסללו את הדרך כדי שאני אוכל לפתוח קורס בקלות”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן