fbpx

תחקיר ידיעות אחרונות חושף: עדויות על מפגשים מיניים שקיים איתי פנקס עם נערים

בתחקיר שפורסם הבוקר מועלים שני מקרים שונים שאירעו לפני יותר מעשור בהם הזמין איתי פנקס שני חניכים שהכיר בהרצאה ולטענתם, המפגשים הסתיימו ביחסי מין מבלי שקיבל את הסמכתם המלאה - וללא אמצעי מניעה | בתגובה לפרסומים הודיע פנקס כי הוא משעה עצמו מתפקיד מחזיק תיק הלהט"ב בעיריית תל אביב יפו
איתיפנקס

תחקיר שפורסם הבוקר בעיתון ידיעות אחרונות מציג עדויות נגד חבר מועצת העיר ת”א איתי פנקס, לפיהן קיים מפגשים מיניים עם נערים שהכיר דרך פעילות בארגון הנוער איגי.

המתלונן ההראשון הוא י’, שהכיר את פנקס כשהיה בן 17, חניך בתנועת איגי.

“הוא נחשב לאוטוריטה בקהילה ופעיל מרכזי בנושא זכויות להט”ב”, סיפר י’ לתחקירן ידיעות אחרונות, “מיותר לציין שנשאנו עינינו אליו והחזקנו ממנו ואני יכול להגיד באופן אישי שאפילו נדלקתי עליו. אחרי מפגש באיגי הלכנו כולנו לאכול פיצה ואיתי הצטרף אלינו. הכל היה מאוד ידידותי. אני לא זוכר את הנסיבות המדויקות אבל איכשהו החלפנו טלפונים והמשכנו להתכתב.

זמן קצר לאחר מכן הוא הציע לי להיפגש איתו. הגעתי לשם בתחבורה ציבורית וקבענו להיפגש בבית קפה בדרום תל אביב. ישבנו ודיברנו קצת ואחרי זה נסענו ברכב שלו למשרד שלו בעיריית תל אביב. היינו שם זמן קצר ואז ירדנו במעלית לחניון, במעלית הוא שאל אם הוא יכול לנשק אותי ואמרתי שכן והתנשקנו. הוא הציע שניסע לבית של ההורים שלו שנמצאים בחו”ל”.

לאחר מכן מתאר י’ כיצד בזמן הנסיעה החליט פנקס-ארד לחצות את הקווים האדומים. “הוא הכניס לי יד למכנסיים ונגע באיבר המין שלי. כשהגענו לדירה קיימנו שם יחסי מין. הוא עשה זאת בלי קונדום ובלי לשאול אותי. אחר כך הוא הסיע אותי לאיזו נקודה משם לקחתי מונית שירות הביתה ומאז לא היה בינינו קשר מלבד כמה הודעות בפייסבוק”.

המתלונן השני הוא א’, שטוען כי בהיותו בן 17 הכיר את פנקס-ארד במסגרת פעולה באיגי, שם ביקש ממנו עזרה לקדם תכני להט”ב בתיכון.

“הוא הגיע להרצות לנו בתור אדם צעיר בקהילה בעל רקע עשיר וחיי משפחה”, תיאר א’, “הוא סיפר לנו על החיים שלו ועל כך שעשה שירות צבאי והתקדם גם בעבודה ונמצא בזוגיות עם בן זוג. זו הייתה הפעם הראשונה שהכרתי גיי עם חיי משפחה. בזכותו האמנתי שזה אפשרי. הוא היה ממש מודל לחיקוי עבורי. בסוף המפגש הוא הציע שאקח את הטלפון שלו ושנדבר על מנת שיוכל לעזור לי לקדם תכנים בתיכון שבו למדתי. במהלך השיחות הוא הסביר לי שהוא בזוגיות פתוחה והתחלנו לגלוש לעניינים מיניים. במפגש עצמו הוא היה מאוד מכבד, אך במהלך האקט הוא עשה דברים בלי לשאול ואני, מהערצה אליו ומהקיפאון, לא הצלחתי להגיב או להתנגד. מצד אחד נהניתי, מצד שני הרגשתי ממש רע עם הסיטואציה. גם במפגשים נוספים בינינו הוא פעל בלי לשאול אותי, ולא השתמש בקונדום”.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

איתי פנקס-ארד מסר בתגובה: ”

כמי שנלחם כל חייו עבור זכויות הקהילה היקרה לי כל כך, אלה שעות קשות עבורי ועבור משפחתי. אבל אני לא הסיפור כאן, אלא מי שנפגעו ממני. לפני 15 שנים ראיתי את הדברים אחרת, בתרבות שהיתה רווחת בקהילה, והיום ברור לי שאלה מעשים שאסור היה שיקרו. טוב שאנחנו חיים בתקופה בה הדברים האלה עולים על סדר היום ללא חשש. אני, שנפגעתי מינית בעצמי בגיל צעיר, מחויב היום לחלוטין למאבק נגד פגיעה מינית בקהילה.
יחד עם שותפות ושותפים לדרך, המנהיגות הקהילתית ואנשי מקצוע אפעל לביסוס מרחב בטוח שבו חברות וחברי הקהילה יוכלו להציף בלי חשש ובלי שיפוטיות את החוויה האישית שלהם ולבסס צדק מאחה. זו משימה שאני לוקח על עצמי וזו הדרך שלי להמשיך וללמוד. ללמוד, ולתקן. אין ביכולתי לשנות את העבר אבל אעשה הכל כדי לשנות את העתיד.
לקיחת אחריות פירושה גם מסקנות אישיות. לאור הטענות שעלו הודעתי היום לראש העיר רון חולדאי, ליו”ר מרצ השר ניצן הורוביץ וליו״ר סיעתי בעירייה מיטל להבי על החלטתי להשעות את עצמי מכהונתי כמחזיק תיק הלהט”ב בעיריית תל אביב יפו, חלק מרכזי במפעל חיי שהתחיל לפני 24 שנים. מצטער. מצטער מאוד, ומתנצל בפני כולכם ובמיוחד בפני מי שנפגע”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. אנא הגב

    חבר שניסה לקדם פרוייקט בעיריה קיבל סירוב אחרי שהוא לא הסכים לשכב איתו. מעניין למי עוד זה קרה

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן