fbpx

ח”כ גינזבורג ביום המאבק באלימות מינית: “לנפץ את קשר השתיקה שקיים בקהילה הגאה”

כנסת ישראל ציינה לראשונה בתולדותיה את יום המאבק באלימות מינית. היום המיוחד החל בוועדות הכנסת שדנו בהצעות חוק ורפורמות בנושא והסתיים בכנס מיוחד באודיטוריום הכנסת | ח"כ גינזבורג התייחס במסגרת היום תופעת האלימות המינית בקהילה ואמר: "הגיע הזמן שנסתכל פנימה ושנעשה חשבון נפש גם בתוך הקהילה"
איתןגנזבורגיוםהמאבקבאלימותמינית

ביום שלישי ציינה לראשונה כנסת ישראל את היום למלחמה באלימות מינית, שנערך ביוזמה משותפת של הלובי למלחמה באלימות מינית יחד עם יו”ר הקואליציה ויו”ר ועדת הבריאות, ח”כ עידית סילמן (ימינה), וח”כ מוסי רז (מרצ).

מטרת היום, שהתקיים סמוך ליום השנה לפרוץ מהפכת MeToo, הינה לשים את הנושא בראש סדר העדיפויות הלאומי, על שולחנות כל הוועדות בכנסת. ואכן, ארבע שנים אחרי שהקול האמיץ של נפגעות ונפגעי אלימות מינית הציף את השיח הציבורי, הוא הגיע אל לב מוקד קבלת ההחלטות במדינה.

במהלך היום, דנו ועדות הכנסת בהצעות חוק ורפורמות שעוסקות בנושא, לאחר שחברי הועדות שמעו עדויות של נפגע או נפגעת שהתמודדו מול מוסדות המדינה הרלוונטיים לעבודת כל וועדה.

בשעות הצהרים התקיים כנס משותף של יו”ר הקואליציה ויו”ר ועדת הבריאות, ח”כ עידית סילמן (ימינה) וח”כ מוסי רז (מרצ) יחד עם הלובי למלחמה באלימות מינית, באודיטוריום הכנסת. במהלך הכנס, אותו הנחתה גל גברעם, נשאו דברים חברי הכנסת היוזמים, חברי הכנסת הנוכחים, מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית יעל שרר, וכן נפגעי ונפגעות תקיפה מינית שהביאו את עדותם לקדמת הבמה.

במסגרת הכנס התקיים פאנל בנושא “חשיפה של פגיעה מינית כמנוע לשינוי חברתי” בהנחיית העיתונאית פאולה רוזנברג. שני חברי הקהילה הלהטב”קית, עלי חביבי ונגה טל, השתתפו בפאנל והעבירו עדויות מצמררות מחוויות אישיות שעברו בחייהם. נגה טל ציינה את הפגיעות המיניות גם בקהילה הגאה, סיפרה שהצטרפה לקבוצה אקטיביסטית שעוסקים בפגיעות מיניות בקהילה הגאה ושהגיע הזמן למגר את התופעה גם כאן אצלנו בתוך הקהילה שעוסקת בסבלנות וקבלת האחר. עלי חביבי הביא באומץ רב את הקול שלו כערבי מוסלמי וגאה שמשתייך לקהילה הגאה.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

העיסוק בנושא האלימות המינית במסגרת יום מיוחד בכנסת עורר גם את סוגיית האלימות המינית בקהילה הגאה. יו”ר סיעת כחול לבן, ח”כ איתן גינזבורג, נשא נאום מעל בימת הכנסת בו קרא לפרק את קשר השתיקה בכל הקשור לאלימות המינית המתרחשת בתוך הקהילה. בנאומו הקריא ח”כ גינזבורג מספר דוגמאות שנלקחו מעמוד האינסטגרם “תורנו” בו מסופרות מספר עדויות אנונימיות על אלימות מינית שמתרחשת בתוך הקהילה.

“כשליח ציבור המשתייך לקהילה הגאה, אני רוצה לנצל את הבמה הזו ולנפץ את קשר השתיקה שקיים בקהילה הגאה. גם בקהילה שאני משתייך אליה ישנם מקרים רבים מידי של תקיפות והטרדות מיניות. הגיע הזמן שנסתכל פנימה ושנעשה חשבון נפש גם בתוך הקהילה. קשרי שתיקה דומים היו בעבר בקיבוצים, בישיבות, בקהילות החרדיות והם שברו אותו וממשיכים לשבור. גם אנחנו יכולים וחייבים”.


“אלימות מינית הוא נושא שעלינו לנקוט בו באפס סובלנות”, אמרה יו”ר הקואליציה ויו”ר ועדת הבריאות, ח”כ עידית סילמן (ימינה), “אני רואה שליחות גדולה בהזדמנות להביא למשכן הכנסת את קולם של נפגעות ונפגעי אלימות מינית, שיגיעו לספר את סיפורם באומץ רב. הגיע הזמן שנשמע ממקור ראשון איך נראה טיפול המדינה בנפגעות ונפגעי אלימות מינית, אחרת לעולם לא נבין את התמונה האמיתית, ולא נדע מה הכשלים האמיתיים. אנחנו לא יודעים מה אנחנו לא יודעים, ורק הנפגעות והנפגעים יכולים לגלות לנו”.

“הבאת קולן של נפגעות האלימות המינית לכנסת היא חשובה, ואני שמח שיש לי חלק בכך”, מסר ח”כ מוסי רז (מרצ), “עלינו לצאת ולפעול נגד האלימות המינית, ונגד הפוגעים – יהיו אשר יהיו. אני מאמין שהעדויות והיום המיוחד יעזרו לנו כמחוקקים וכחברה ליצור חברה נקייה מאלימות”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן