fbpx

שר האוצר בפגישה עם חברי האגודה: הכפלה של תקציבי ארגוני הקהילה

פרסום ראשון: בפגישה שהתקיימה בלשכת שר האוצר, משה כחלון עם ראשי אגודת הלהט״ב ונציגי מועצת עיריית תל אביב הוחלט על תכנית רב שנתית לזיהוי צרכי הקהילה הלהט"בית והעברת משאבים ייעודיים בשנים הקרובות
meeting3

בעקבות מחאת הקהילה הגאה בה דרשו הארגונים, בהובלת אגודת הלהט”ב ונציגי הקהילה בעיריית תל אביב להגדיל את תקציב התמיכות ולקדם הכרה ושוויון זכויות, נפגשו ח”כ מירב בן ארי ושר האוצר עם ראשי האגודה בניסיון להביא פתרון לדרישותיהם.

הפגישה התקיימה בלשכת שר האוצר, משה כחלון עם ראשי אגודת הלהט״ב ונציגי מועצת עיריית תל אביב אפרת טולקובסקי ויניב ויצמן, ביוזמת ראש עיריית ת”א רון חולדאי ובתיווכה של ח”כ מירב בין ארי (כולנו), והוחלט בה על תכנית רב שנתית לזיהוי צרכי הקהילה הלהט”בית והעברת משאבים ייעודיים בשנים הקרובות.

שר האוצר, משה כחלון, הכריז על פתרון מיידי עבור תקציב לקהילה הגאה לשנת 2016 ותחילת תהליך של הכנסת צרכי הקהילה בפעם הראשונה לסעיפי תקציב המדינה לקראת דיוני התקציב הקרובים.

כחלון, שאמר לנציגי הארגונים כי הנושא שמטריד אותו יותר מכל הוא גילויי השנאה כנגד הקהילה הלהט”בית בישראל אמר לנציגי הקהילה כי יש להם דלת פתוחה ואוזן קשבת במשרד האוצר. כחלון הוסיף כי גל ההסתה והשנאה ששוטף את החברה הישראלית  ולא פוסח על הקהילה  הלהט”בית הוא מטריד ביותר ואנחנו נחושים לסיים אותו בכל דרך. “הדמוקרטיה הישראלית חזקה מספיק לתת מטריית הגנה לאוכלוסיות בעלות שונות המהוות חלק אינטגרלי מהמרקם הישראלי, מהפסיפס האנושי וממגש הכסף שעליו קמה, קיימת ומשגשגת מדינת ישראל”.

בפגישה בין הצדדים, הוחלט על תקצוב באופן מיידי ושחרור התקציבים שהובטחו על ידי שרים וטרם הועברו. מהלך זה יהיה חלק מתכנית רב שנתית שתבנה בין הקהילה ונציגי משרד האוצר, בליווי  ח”כ מירב בן ארי. פגישה ראשונה בין נציגי האגודה ובין אגף תקציבים תתקיים בשבועות הקרובים.

ראשי האגודה ונציגי עיריית ת”א בירכו את שר האוצר משה כחלון על הסיוע ואת ראש עיריית תל אביב יפו מר רון חולדאי על התמיכה בקהילה לאורך כל השנים.

מצעד הגאווה בתל אביב, בו צפויים להשתתף כ150 אלף אישה ואיש, יחזיר לעצמו את ייעודו המקורי, בה חברי הקהילה צועדים ביחד, גאים בזהותם המינית והמגדרית, גאים בייחודית שלהם וגאים בהישגים שלהם, וכל זאת לצד קריאה ברורה ובלתי מתפשרת להכרה, למיגור האפליה ולשוויון זכויות מלא.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

חן אריאלי יו”ר משותפת באגודה למען הלהט”ב: “מאבק הקהילה הגאה בישראל מסמן היום יותר מהכל את כוחה העצום של הקהילה באחדותה. המחאה על תקציב קמפיין התיירות שמה על סדר היום הציבורי את הפער בין התקציבים המיועדים לקהילה לבין התקציבים המתהדרים בה, והחזירה את המצעד לידי הקהילה הגאה, בכדי שישמש אותנו ויחזק אותנו. בחודש האחרון היינו גאים יותר מתמיד להיות חלק מקהילה חזקה, אמיצה ומאוחדת. אנחנו גאות יותר מתמיד בנשים של הקהילה הגאה, שנבחרו להיות במרכז האירועים ונתנו למצעד את התוקף החשוב והמחאתי. לא בכדי הבחירה לשים נשים במרכז, הביאה את הקהילה לעשות את השינוי המבורך הזה. אנחנו מברכות את שר האוצר וראש עיריית תל אביב מר רון חולדאי על הגיבוי של הקהילה ואגודת הלהט״ב. גם השנה יצעדו חברי הקהילה בירושלים בירת ישראל, בתל אביב, בחיפה, בבאר שבע ובערים נוספות, בגאווה ובקריאה לשוויון. התקציבים שיועברו לקהילה יופנו לפריפריה, לרווחה, לחינוך, לבריאות, לטרנסג׳נדרים, לקשישים ולמיעוטים. התקציבים יאפשרו לקהילה להמשיך לדאוג לחבריה, אשר לא זוכים לקבל מענה לצרכיהם מרשויות המדינה ותאפשר לארגונים להמשיך להאבק למען מציאות טובה יותר ללהט״בים בישראל.״

“זהו עוד צעד חשוב בדרך לשיוויון” אמר ראש עיריית ת”א רון חולדאי, “עיריית תל-אביב- יפו פועלת כבר שנים רבות למען קידום הקהילה ואני שמח שהשר היה קשוב לצרכים, שעלו בפגישתנו ובפגישתנו עם נציגיה. העיר תל-אביב-יפו מהווה את המגדלור שמאיר את הדרך החשובה הזו והמסע המשותף לשיוויון מלא עוד ארוך”

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן