fbpx

שמים סוף להטרדות המיניות במסיבות

ליין המסיבות קראש יוצא בקמפיין מודעות למניעת הטרדות מיניות במסיבות ומאפשר לבליינים לדווח על הטרדה באמצעות מילת קוד | "אנחנו מקווים שמבלות ומבלים ידעו שמגיע להם להרגיש בטוחים בכל מקום בילוי"
קוקטיילקראש

תופעת ההטרדות המיניות במסיבות הייתה רעה חולה מאז ומעולם. עם השנים הפכה התופעה ליותר ויותר בולטת ונוכחת, ונדמה שאין בליין או בליינית שלא חוו הטרדה מינית במהלך מסיבה.

יוזמה חדשה של ליין מסיבות הפופ “קראש”, שמה לעצמה למטרה למגר את ההטרדות במסיבות הליין וליצור חווית בילוי בטוחה יותר.

“לפני מספר שבועות שמענו על מקרה שקרה באחת המסיבות בו אדם שהגיע למקום הטריד בליין צעיר ממנו בכשני עשורים באזור השירותים”, מספר אליאב בטיטו מפיק ליין הקראש, “מיד היה לנו ברור שצריכים לעשות מעשה. כמה ימים לאחר מכן נפגשתי עם חבר מהצוות שלנו, תומר, וחשבנו יחד מה אפשר לעשות. במקביל, נחשפנו לעמוד הפייסבוק של ‘תורנו’ שם מתפרסמים עשרות סיפורים ועדויות של פגיעות מיניות בקהילה יחד עם דרכי התמודדות. היה לנו ברור ששיתוף הפעולה הוא מתבקש”.

שיתוף הפעולה עליו מדבר בטיטו מורכב מכמה מהלכים. “לפני הכל, היה חשוב לנו להעלות את המודעות לנושא. הכנו חמש כרזות אותן נפרסם הערב לראשונה במסיבה שלנו, ובהן גם קווי הסיוע למקרה שחווים מצוקה, הטרדה או כל פגיעה אחרת. במקביל, יצרנו קשר עם ארגון ‘לילה טוב’ וביקשנו לקבל כלים להתמודדות”.


עוד בנושא:  ניצול מיני הוא רעה חולה בכל חברה, כדי לעצור את זה אנחנו חייבים להפסיק להעלים עין

בנוסף לקמפיין הפרסומי, החליט צוות הליין ליצור מנגנון שיאפשר דיווח על הטרדות מיניות במהלך המסיבה עצמה.

“החלטנו על מילת קוד אותה הברמנים שלנו ידעו ובמקרה של פניה מצד בליין או בליינית, אנחנו נתערב”, מסביר אליאב, “מילת הקוד שעליה החלטנו היא ‘קוקטייל קראש’. אם מישהו יגיע לבר ויבקש ‘קוקטייל קראש’ יהיה ברור לנו שהוא חווה מצוקה כלשהי וצוות הבר יקראו לאחראי מטעמנו לנושא. אותו אחראי יעבור כמובן הכשרה מקיפה וידע כיצד להתמודד עם הסיטואציה”.

מי שמוביל את המהלך יחד עם ליין המסיבות “קראש” הוא עומרי פיינשטיין, המקים מיזם ‘תורנו’.

“הקמתי את המיזם בחודש יוני האחרון במטרה להעלות מודעות לנושא הפגיעות המיניות בקהילת הלהט”ב. מאז המיזם צובר תאוצה וכבר קיבל חשיפה מדהימה. לפני כשבועיים פנה אליי אליאב עם הסיפור שקרה במסיבה האחרונה שלו והציע לשתף פעולה”.

עדויות מתוך עמוד האינסטגרם תורנו

פיינשטין מספר כי בעקבות המקרה – נולדה גם היוזמה הנוכחית. “החלטנו להפוך את התקרית להזדמנות ולקדם מרחב בילוי בטוח. באמצעות מילת הקוד והפוסטרים שייתלו במרחב אנחנו מקווים שהשיח יגבר, שמבלות ומבלים ידעו שמגיע להם להרגיש בטוחים בכל מקום בילוי ושלהטרדות אין מקום במרחב”.

הלילה, תתקיים במועדון הארט קלאב מסיבת ה-“קראש” בהשתתפות מאות צעירים מכל רחבי הארץ. במהלך המסיבה, תתקיים החשיפה הרשמית של הכרזות וההתחייבות לנושא. פרטים נוספים וכרטיסים ניתן למצוא בצ’ילז.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן