fbpx

נשיא המדינה העניק לארגון חוש”ן את אות הנשיא להתנדבות לשנת 2021

בטקס שנערך בבית הנשיא, העניק נשיא המדינה ראובן ריבלין את "אות הנשיא למתנדב" לארגון חוש"ן | "הדיון העמוק שאנו יוצרים במפגש עם הקהל הרחב, הופך את החברה הישראלית לסובלנית ומכבדת יותר"
אותהנשיאחושן
צילומים: ארגון חושן

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין העניק הבוקר את “אות הנשיא למתנדב” לארגון חוש”ן, ארגון ההסברה של הקהילה הגאה.

האות הוענק ל-12 זוכות וזוכים במהלך טקס חגיגי שנערך בבית הנשיא, רגעים לפני שהנשיא ריבלין מסיים את כהונתו. את האות קיבל בשם הארגון עודד הרוניאן, יו”ר דירקטוריון משותף.

“אות הנשיא להתנדבות”, מוענק מידי שנה על ידי נשיא המדינה לגופים, מפעלים, מוסדות וארגונים אשר מתקיימת בהם פעילות התנדבותית של מבוגרים או של נוער, אשר תרמו תרומה ייחודית לטובת המדינה והחברה בישראל, וכן מוענק האות ליחידים ו/או קבוצות מתנדבים אשר הצטיינו בתחום פעולתם או שפעולתם יוצאת הדופן תרמה תרומה ייחודית לחברה. נשיא המדינה ממנה את יו”ר וחברי הוועדה המייעצת, הממליצה לנשיא המדינה על המועמדים הסופיים לקבלת האות.

מנחת הטקס דוריה למפל הציגה את הארגון בדברי ההקדמה לפרס: “ארגון חוש”ן חינוך ושינוי נוסד בשנת 2004 כדי לקיים שוויון הכלה ובטחון לקהילה הגאה באמצעות שיח מפגש וחינוך, במטרה לשנות את המציאות שבה עדיין הקהילה הגאה בישראל עדיין סובלת מגילויי שנאה, אלימות ואפליה. הארגון פועל בתחומי החינוך וההסברה של הקהילה הגאה, ומפעיל מערך הסברה ארצי בבתי ספר ובמוסדות נוספים”.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

“הקהילה הגאה בישראל עדיין סובלת מגילויי שנאה, אלימות ואפליה, גם בשנת 2021”, הסבירו בארגון, “חוש”ן, ארגון החינוך וההסברה של הקהילה הגאה, קם כדי לשנות את המציאות הזו – כדי להביא שוויון, הכלה וביטחון לקהילה הגאה, באמצעות שיח, מפגש וחינוך. הארגון מקיים אלפי סדנאות בשנה, בהן מתנדבי ומתנדבות חוש”ן מגיעות לכל חלקי האוכלוסייה ומספרות את סיפור החיים האישי שלהן, מעבירות ידע מקצועי ומקיימות שיח קרוב וכנה על הנושאים הכי מושתקים – מיניות, מגדר, להט”ב. הדיון העמוק שאנו יוצרים במפגש עם הקהל הרחב, הופך את החברה הישראלית לסובלנית ומכבדת יותר”.

“גם היום, למרות שהתקדמנו בתחום, רק מעטים מבתי הספר מחנכים לסובלנות כלפי הקהילה הגאה בישראל”, מסרה ליזה אידלמן, יו”ר שותפה חוש”ן, “האלימות והשנאה כלפי להט”בים ברשת גואה, ומדי יום מתרחשים אירועים אלימים. חוש”ן היא הבשורה שתשנה זאת. אנו מגיעות לבתי ספר ומחנכות לאהוב, לקבל אותנו כפי שאנחנו, לאהבה ולשוויון. למרות הקושי, מדי שנה אנו מצליחות להגיע לעוד ועוד בתי ספר, עוד ועוד בני נוער, עוד ועוד אזרחי מדינת ישראל שנחשפים לקהילה הגאה אנו מודות לכבוד הנשיא, מר ראובן ריבלין, על הבחירה להעניק לנו את אות הנשיא להתנדבות לשנת 2021. כולנו תקווה כי ההוקרה החשובה הזו תסייע לנו להמשיך להפוך את החברה הישראלית לסובלנית ומכילה יותר”.

ח”כ איתן גינצבורג, יו”ר סיעת כחול לבן, שהמליץ על מתן הפרס לחוש”ן: חוש”ן מפעיל מערך הסברה ארצי בקרב בתי ספר ומקיים מפגשים משמעותיים המחברים בין תלמידים ובני נוער לבין הקהילה הגאה בישראל. בכך, תורם ארגון חוש”ן ליצירת שינוי עומק אמיתי ומשמעותי בקרב החברה הישראלית תוך שימת דגש על ערכי הסובלנות וקבלת האחר, הן ביחס לקהילת הלהט”ב והן ביחס לאוכלוסייה בכללותה. לצד פעילותו הענפה במערכת החינוך, מקיים ארגון חוש”ן סדנאות ופעילויות רבות עם גורמים מקצועיים ונותני שירות בקרב גופים שונים ומגוונים, כגון רשויות מקומיות, צה”ל, משטרת ישראל, רופאים, עובדים סוציאליים וחברות עסקיות, ובכך מקדם סביבה סובלנית, בטוחה, מעצימה ורגישה לעובדים ומקבלי השירותים. פעילות הארגון אינה תסולא בפז, ומאפשרת היכרות עמוקה וקיום שיח פתוח של כל קצוות החברה הישראלית עם חברי וחברות הקהילה הגאה”.

צילומים: ארגון חושן

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן