fbpx

אהבה שווה – תערוכת צילומי זוגות להט”ב ביום חתונתם

תערוכת "אהבה שווה" המוצגת בימים אלו במתחם הגלרייה בדיזינגוף סנטר מציגה ציומי חתונה של זוגות להט"בים, מרגעים אינטימיים ועד לחגיגות השופעות | "חלונות לחוסן ולנחישות של זוגות שממשיכים לחלום על שוויון זכויות"
נדב בורנשטיין וכפיר ארביב, וונקובר קנדה, ינואר 2017 - קרדיט רבקה בורנשטיין
נדב בורנשטיין וכפיר ארביב, ינואר 2017 | צילום: רבקה בורנשטיין

בימים אלו מוצגת בדיזינגוף סנטר תערוכת הצילומים “אהבה שווה”, תערוכה מיוחדת לרגל יום האהבה הבינלאומי. התערוכה, בשיתוף חוש”ן ודיזנגוף סנטר, כוללת סדרה של 20 צילומים מחתונות מגוונות של זוגות ישראלים הבוחנים את הרגעים העמוקים של שמחה, מחויבות וחגיגה בחתונות להט”ב, ושופכים אור על המסע המתמשך לעבר השגת שוויון זכויות.

התערוכה הושקה בערב הוולנטיין עם טקס חידוש נדרים של זוגות שלוקחים חלק בתערוכה, בהנחיית אוולין הגואל, והיא תוצג עד סוף חודש פברואר.

“אהבה שווה” מציגה את הגיוון המדהים בתוך קהילת הלהט”ב – כל תצלום מספר סיפור ייחודי ולוכד את תמצית האהבה החורגת מגדר, זהות וציפיות חברתיות. מרגעים אינטימיים המשותפים בין זוגות ועד לחגיגות השופעות של האחדות, התמונות הללו משקפות את האמת האוניברסלית שאהבה אינה יודעת גבולות.

התערוכה היא חגיגת הניצחונות שהושגו למרות המאבק לשוויון ותזכורת נוקבת לעבודה שעוד לפנינו. היא מזמינה את המבקרים לחזות ביופי העמוק ובמשמעותן של חתונות בתוך קהילת הלהט”ב. בין הזוגות שתמונותיהם יוצגו ניתן למצוא גם דמויות מוכרות ומובילות מקהילת הלהט”ב, כמו רן דנקר, הראל סקעת, נדב בורנשטיין, יניב ביטון, אוהד חיטמן, עידו תדמור ועוד.

ברק ביטון וליאור חיים | צילום: יוסי ביבס

שיר סטר וירדן און | צילום: ניצן קינן

“בחלקים רבים של העולם, הזכות להינשא עבור קהילת הלהט”ב, נותרה מאבק מתמשך”, מסבירים אוצרי התערוכה, יואב מאיר וגילי סיוון כהן, “תערוכה זו שמה לה למטרה להגביר את קולם של אלה שבחרו לחגוג את אהבתם באמצעות האיחוד של הנישואין, למרות המחסומים ואי השוויון שהם מתמודדים איתם בישראל. הצילומים המוצגים כאן הם לא רק תמונות של חתונות אלא מהווים חלונות לחוסן, לאהבה ולנחישות של זוגות שממשיכים לחלום על שוויון זכויות. במהלך התבוננות בתמונות אנו ממליצים להרהר בחשיבות של טיפוח, הכלה, הבנה ואמפתיה. התערוכה משמשת קריאה לפעולה, המזמינה את המבקרים להצטרף לשיחה המתמשכת סביב שוויון זכויות לכל הפרטים, ללא קשר לנטייתם המינית או לזהותם המגדרית”.

“אנחנו בארגון חוש”ן מתרגשים מאוד לקחת חלק בתערוכה שכולה חגיגה של צבעוניות, גיוון ובעיקר, אהבה”, אומרת מור נהרי, מנכ”לית ארגון חוש”ן הדותף לקיום התערוכה, “לסיפורים שלנו יש את הכח לשנות את העולם ולהפוך את החברה שלנו לסובלנית יותר, מכילה יותר, מקבלת יותר. ביום כמו יום האהבה אנחנו חוגגים את האהבות שלנו, אבל לצד זאת, לא שוכחים שהדרך לשוויון ולהכרה בכל סוגי המשפחות ובכל סוגי האהבות במדינת ישראל עוד ארוכה. מי ייתן וכולנו נוכל לחגוג ולציין את האהבה שלנו, במדינה שלנו, שנדע שלאהבה של כולנו יש מקום, שלכל אחד ואחת ומאיתנו יש מקום. הזוגות שסיפור האהבה שלהם ניבט אלינו מתוך התמונות בתערוכה, פותחים עבורנו צוהר מרגש לסיפורי האהבה שלהם, מפיצים אור גדול ומזכירים לכולנו, בעיקר בימים אלו, את הכח החזק ביותר – כוחה של האהבה”.

עוד בנושא:  מנטע ועד כריסטינה - כל מה שמחכה לכם באירועי יורו פרייד במלטה
נופר ומעיין עיני הדס | צילום: אושר בן שטרית

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן