fbpx

יום המשפחה 2023 – עיריית ר”ג ערכה חמישה טקסי חתונה גאים

לכבוד יום המשפחה, ערכה עיריית רמת גן חמש חתונות של זוגות גאים מהעיר והעניקה להם את תעודת ברית הזוגיות המקנה להם זכויות והטבות זהות לאלו של זוגות נשואים | "קורא לראשי ערים ועיריות נוספות לאמץ את "ברית הזוגיות" כצעד של שוויון עבור הזוגות הגאים"
יום המשפחה רג
צילום: כדיה לוי

בימים של מהפכה משפטית שמאיימת להרחיק מאיתנו את הזכויות אותן קיבלנו בזכות התערבות בג”צ, לדבר על נישואים גאים נשמע כמו חלום רחוק ופריווילגי. אך למרות המצב, ואולי בעצם בגללו, ערכה עיריית רמת גן לכבוד יום המשפחה חמש חתונות של זוגות גאים מהעיר והעניקה להם את תעודת ברית הזוגיות.

לטובת המהלך הפך המרכז הגאה ברמת גן למשך מספר שעות ל-“אולם אירועים”, בו התקיימו טקסי חתונה לזוגות גאים נרגשים מהעיר.

הזוגות הגיעו למרכז הגאה, הממוקם בסמוך לבניין העיריה, אשר קושט בפרחים ובבלונים בליווי חברים, בני משפחה ובנוכחות מחזיק תיק הקהילה הגאה בעיריית רמת גן וחבר מועצת העיר, ישראל זרי.

בשיאו של האירוע, הוענקה לזוגות הטריים תעודת “ברית הזוגיות” של העיר – תעודה המאפשרת רישום כ”ידועים בציבור” בעיריית רמת – גן ומעניקה זכויות, הטבות ומעמד שווה לכלל הזוגות בעיר, גם כאלה שאינם יכולים למסד את הזוגיות שלהם על פי המדיניות במדינת ישראל.

בנוסף, רישום ה”ידועים בציבור” מאפשר לשפר את רמת השירות הניתנת לתושבים על-ידי מחלקות העירייה השונות והתאמת השירות לצורכיהם. הכרה זו הינה חלק מהמדיניות של הנהלת העירייה, להכיר בצרכים ובאורחות החיים המגוונים של תושביה, באופן שוויוני ללא הבדל דת, גזע, לאום, מין או נטייה מינית כראוי במדינה דמוקרטית.

על מנת לאפשר לזוגות את החוויה המקסימלית ביום מרגש זה, צלם מקצועי ליווה ותיעד את החתונות כשברקע התנגן השיר שבחרו הזוגות במיוחד לרגע מרגש זה.

צילום: כדיה לוי

“רמת גן היא עיר של כולם, ומכילה בתוכה באהבה את כל צורות המשפחה”, מסר כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן, “אנחנו ברמת גן מאמינים ב100% סבלנות וסובלנות ודווקא ביום המשפחה חשוב להזכיר זאת. אני קורא לראשי ערים ועיריות נוספות לאמץ את “ברית הזוגיות” כצעד של שווין עבור הזוגות הגאים. אנחנו ברמת גן נמשיך לחזק את הקהילה הגאה עם עשרות פעילויות אשר מיועדות עבורם. דווקא בימים של קיטוב ופילוג נכון להזכיר שהקהילה הגאה היא חלק מהרקמה האנושית של העיר רמת גן- כך היה, כך יהיה”.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

צילום: כדיה לוי

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן