fbpx

פותחים שנה – עשרות דגלי גאווה קיבלו את פניהם של התלמידים עם פתיחת שנת הלימודים

עשרות מוסדות חינוך ברחבי הארץ לקחו חלק ביוזמה המרגשת של ארגון חוש"ן, ותלו דגלי גאווה בפתח בית הספר לקראת פתיחת שנה"ל תשפ"ג | "עשרות בתי ספר שידרו באומץ מסר לתלמידים ולתלמידות שלהם - בית הספר שלנו הוא מרחב בטוח עבורכם, פה אתם יכולים להיות מי שאתם ולהתקבל באהבה"
חושןפרויקטדגלים
צילום: רועי גולדמן (גולדי)

במהלך ייחודי ומרגש של ארגון חוש”ן, נתלו אתמול והבוקר דגלי גאווה בעשרות מוסדות חינוך ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום.

“דגל הגאווה הוא סמל לסובלנות, לקבלה, להכלה”, מסרה מנכ”לית חוש”ן מור נהרי, “עשרות בתי הספר בהם תלינו הבוקר דגלים בכל רחבי הארץ, שידרו באומץ מסר לתלמידים ולתלמידות שלהם – בית הספר שלנו הוא מרחב בטוח עבורכם, פה אתם יכולים להיות מי שאתם ולהתקבל באהבה. כיום, לצערנו, נוער להט”ב עדיין חשוף יותר לאלימות בעשרות אחוזים בין כותלי בית הספר ועבור נערים ונערות להט”בים רבים/ות, פתיחת שנת הלימודים אינה מסמלת התרגשות ושמחה, אלא פחד והסתרה. הבוקר, למעלה מ-50,000 תלמידים ותלמידות בכל הארץ זכו לראות סימון ברור, מסר, שיש להם מקום ושבית הספר מקבל אותם בברכה”.

צילום: רועי גולדמן (גולדי)

למרות התמונות החגיגיות של דגלי הגאווה מתנופפים בשערי בתי הספר השונים ביום הראשון של שנת הלימודים, לא כל בתי הספר אליהם פנה ארגון חוש,ן הסכימו להשתתף בפעילות.

“ישנם עשרות בתי ספר שארגון חוש”ן פנה אליהם ובחרו שלא לאפשר לנו להגיע ולתלות דגל גאווה על שערם”, מסבירה נהרי, “במציאות של היום בה נוער להט”ב סופג אלימות, בה פוליטיקאים ונבחרי ציבור מתבטאים באלימות כלפי הקהילה הגאה, בה חברי וחברות קהילת הלהט”ב אינם שווי זכויות, המסר אותו משדרים בתי הספר שבחרו שלא לתלות דגל גאווה על שערם הוא צורם מאוד. אין לנו יכולת לא להביע עמדה- וכשאנחנו לא מביעים עמדה נחרצת בעד סובלנות וקבלה, אנחנו במעשינו מביעים בעצם עמדה הפוכה. אנחנו מפצירים בכל בתי הספר בארץ- נקטו עמדה! פעלו להיות מרחב בטוח עבור כלל התלמידים והתלמידות. סמנו לתלמידים ולתלמידות הלהט”בים שיש להם מקום- הזמינו את חוש”ן לסדנאות, תלו דגל גאווה קטן, דברו על משפחות מגוונות, אמרו בצורה ברורה ופתוחה: “כל אחד ואחת מכם אהוב/ה בדיוק כמו שהוא/היא.

ארגון חוש”ן מתרגש לפתוח שנה במערכת החינוך וימשיך גם השנה לפעול ליצירת מרחבים בטוחים עבור בני ובנות נוער בבתי הספר ובמסגרות החינוכיות. גם השנה נגיע לכ-100,000 איש ואישה בכל רחבי הארץ, במעל 3000 פעילויות, ונמשיך להילחם עד שכל כיתה, כל בית ספר וכל שירות במדינה יהיה מקבל, סובלני, רגיש ונגיש לקהילה הגאה. שתהיה לכולנו שנה של גיוון, של סובלנות ושל אהבה!”.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

צילום: רועי גולדמן (גולדי)

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן