fbpx

היה גאה – תנועת הצופים וחוש”ן בפרויקט משותף

במסגרת פעילות "שווה סיפור" יגיעו לשבטי הצופים בכל רחבי הארץ מובילי דעת קהל מהקהילה הגאה ויספרו את סיפורי היציאה האישיים שלהם | בין המשתתפים השר איתן גינצבורג, ח"כ יוראי להב-הרצנו והשחקן דניאל מורשת שיחזור לשבט בו פעל כחניך
צילום באדיבות תנועת הצופים
צילום: באדיבות תנועת הצופים

לרגל חודש הגאווה שנמצא בעיצומו, יזמו תנועת הצופים וארגון חוש”ן את מיזם “שווה סיפור”, המביא את הסיפור של הקהילה הגאה ללב החברה הישראלית.

במסגרת הפעילות, שהיא חלק מיזמי התנועה לציון חודש הגאווה, יגיעו בחודש הקרוב לשבטי הצופים בכל רחבי הארץ מובילי דעת קהל מהקהילה הגאה – חברי כנסת, שחקנים, זמרים, עיתונאים, אמנים ועוד, ויספרו את סיפורי היציאה האישיים שלהם בסדרת מפגשים מרגשת, פנים מול פנים, שיתקיימו בשבטי הצופים בקרב חניכי השכבות הבוגרות.

בין מספרי סיפורים האישיים השר איתן גינצבורג, ח”כ יוראי להב-הרצנו, יואב גינאי, דניאל מורשת, ידידיה ויטל, סתיו סטרשקו, דרור רפאל, ערן סוויסה, ליאון שניידרובסקי, יואב מאיר, חן אריאלי, תמר עמית יוסף, אסף דיי, אוריאל יקותיאל ורות אלבז.

אחד מהמשתתפים, השחקן דניאל מורשת, יחזור אל שבט הצופים “שניר” ברחובות, השבט שבו גדל ופעל כשהיה חניך בתנועת הצופים. מרצים שהיו אף הם חניכים בתנועת הצופים, כמו יואב גינאי, יואב מאיר וסגנית ראש עיריית ת”א חן אריאלי, יספרו לחניכים של היום על החוויה האישית של לגדול כצעיר להט”ב במסגרת הצופים.

אוריאל יקותיאל בשלוחת גל בגני תקווה
צילום באדיבות תנועת הצופים

יואב מאיר בשבטי הצופים בבאר שבע
צילום באדיבות תנועת הצופים

ערן סוויסה בשבט גבעתיים | צילום ערן סוויסה

מנכ”ל חוש”ן, עומרי בארי מסביר על חשיבות מיזם ‘שווה סיפור’: “גם היום ב-2021, אנחנו עדיין חווים אפליה, פגיעה ואי קבלה של הקהילה הלהט”בית בחלק גדול מהאוכלוסייה הישראלית. ההסברה בבתי הספר ובארגוני נוער שונים, היא קריטית לקבלת האחר, וליצירת חברה ישראלית שלמה. בחודש הגאווה הקרוב, נמשך לקדם את השינוי האמיתי ונביא את הסיפורים של הקהילה הגאה לאוזני רבים ורבות בכל רחבי הארץ. אנו מזמינים אתכם להגיע לבית הקפה או הבר הקרוב לביתכם, ולקחת חלק בסיפור של הקהילה הגאה בישראל”.

רז פרל, יו”ר הצופים: “תנועת הצופים בישראל היא בית לכל צעיר וצעירה החפצים לקחת חלק בפעילות. הקו המוביל אותנו כל השנה בפעילות הצופים הוא לייצר מקום חם ובטוח לכלל החניכים והחניכות. חניכי הצופים גם יניפו דגלי גאווה עם סמל הצופים בכניסה לשבטים, ואנו מעודדים פעילות ערכית בנושא לכל שכבות הגיל, כמו גם השתתפות חניכי השכבות הבוגרות באירועי גאווה מקומיים וארציים. המסר שלנו לחניכים ולחניכות “אתם נכונים כפי שאתם”.

עוד בנושא:  רשימה קווירית למועצת העיר ת"א

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן