fbpx

משה פייגלין נפגש עם מטה הבחירות הגאה: תומך בביטול סעיף המין בת.ז, מתנגד לנישואים גאים, פונדקאות ואימוץ

עוד במסגרת המפגש הבהיר יו"ר זהות כי יוביל מהלכים שיביאו לעצירת האלימות נגד הקהילה הגאה, אך נמנע מספר פעמים מלומר שיתמוך בעצירת טיפולי המרה | בשבוע הקרוב יתקיימו פגישות דומות עם ראשי מפלגות נוספים
מפגשעםפייגלין

סבב הפגישות בין נציגי מטה הבחירות של הקהילה הגאה לבין ראשי המפלגות המתמודדות בבחירות 2019 החל היום בפגישה ראשונה עם משה פייגלין, יו”ר מפלגת זהות.

בפגישה בה נכחו נציגים מארגוני הקהילה השונים, הוצגה לפייגלין תמונת מצב עדכנית של הקהילה ומעמדה החוקי, וכן הוצג מסמך הדרישות המשותף לכלל ארגוני הקהילה על מנת לבחון את עמדת המפלגה ומחויבותה לקידום שוויון זכויות לקהילה הלהט”בית.

עוד אמר ראש מפלגת זהות, משה פייגלין כי יתמוך בביטול סעיף המין בתעודת הזהות ויוביל מהלכים שיביאו לעצירת האלימות נגד הקהילה הגאה, אך נמנע מספר פעמים מלומר שיתמוך בעצירת טיפולי המרה.

פייגלין הוסיף כי יתנגד להצעות חוק שיבססו את מעמדה של הקהילה הגאה בחוק הישראלי. בין הדברים הבהיר פייגלין כי יתנגד להצעות חוק פרו-להט”ביות בהן נישואין גאים והרחבת חוק הפונדקאות. כמו כן יתנגד לאימוץ ילדים על ידי ובנות ובני הקהילה הלהט”בית בגלל שהוא רואה את טובתו של ילד לגדול בבית שבו יש אם ואב ולא במסגרת משפחתית אחרת.

עוד בנושא:  סקר הבחירות הגאה

בסיום הפגישה אמרו במטה הבחירות הגאה: “אנחנו מעריכים את עצם קיומה של כל פגישת הידברות אבל עומדים על זכותנו לדרוש ולקבל שוויון זכויות מלא בחקיקה. חצי מיליון חברות וחברי הקהילה יצביעו כל אחת ואחד לפי מגוון רחב של שיקולים ואנו נפעל לעודד את חברות וחברי הקהילה לתת את קולם למפלגות שמתחייבות לקדם את מסמך דרישות הקהילה באופן מלא”.

ערן גלובוס, יו”ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: “מתוך מפגש טעון ומורכב יצאנו עם בשורה גדולה לציבור הטרנסי – תמיכת מפלגתו בביטול סעיף המין בת”ז. אנחנו מחויבים להמשך הדיאלוג עם כל מועמד לכנסת שבכוחו להשפיע לטובה על החיים של הקהילה הגאה בישראל, גם אם אנו חלוקים עימו בסוגיות רבות. נמשיך בדיאלוג ונחכה למעשים ולא רק למילים – מיד עם השבעת הממשלה ורגע לפני מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים ב-6.6”

שי ברמסון סגן יו”ר ועד מנהל חברותא הומאים דתיים: “קיווינו לשמוע ממשה פייגלין היום מילים ברורות לשוויון בפני החוק בתחומים שהקהילה משוועת להם כל כך: כמו נישואין, והכרה בחקיקה באלימות ובשנאה הייחודית כלפי הקהילה הגאה- אבל לא שמענו. בשם החירות וההגנה על זכויות הפרט זהות תצביע נגד נישואין גאים כי היא נגד רישום נישואין בכלל, ולא תיזום הגדרת פשעי שנאה בחוק. על אף נשיאת דגל ליברלי, צריך גם לרדת לקרקע ולטפל בבעיות הקהילה הגאה כבר עכשיו. לא שמענו התחייבות לעשות זאת. האפליה בחוק קיימת. שימוש ברטוריקה ליברלית לשימור המצב הקיים אינו ליברליות”.

בועז פיילר דובר עמותת מעברים: “ארגון מעברים לקהילה הטרנסית מתנגד לגישתו של יו”ר זהות, מר משה פייגלין, האומרת שיש לבטל לאלתר את סל הבריאות, את קיצבאות הביטוח הלאומי, ואת מעני הרווחה. מדובר בגזר דין מוות לא רק עבור הקהילה הטרנסית, שסובלת מאלימות ודחיקה לעוני, אלא גם אוכלוסיות רבות נוספות. בזכות מקלטי החירום כמו בית דרור, התוכנית למניעת אובדנות, ומימון טיפולים מצילי חיים להתאמה מגדרית – רבות ורבים מצליחים לשרוד. אמנם אנו מברכים על התמיכה שלו בדבר תיקון חוק מרשם אוכלוסין, וביטול רישום פרט המין, ומקווים שגם מפלגות אחרות שטוענות שהן תומכות בקהילה, יצטרפו לקריאה זו, אך לא נסכים לביטול המענים המעטים הקיימים, ההפך! נדרוש תוכנית לאומית בין משרדית לקידום שוויון מלא והנגשת כל המענים לאנשים שונים מגדרית”.

אנחנו רוצים פחות חקיקה. לא יותר.

ליסה ליאל, חברת הקהילה ומועמדת ברשימת זהות לכנסת, הסבירה את התנגדותו של פייגלין להצעות החוק: “כלסבית ומועמדת ברשימת זהות לכנסת, אני חושבת שמפלגת זהות היא המפלגה היחידה שיכולה להביא לכך שיהיה שוויון אמיתי בין סטרייטים ולהט”בים בתחום הנשואים ע”י הוצאת הממשלה מהעניין”, הסבירה, “יש גישה שאומרת שצריכים לתת לממשלה להחליט את הכל. מפלגת זהות מתנגדת לגישה הזאת לגמרי. אנחנו רוצים פחות חקיקה. לא יותר. חשוב מאוד לזכור שהענקת כוח לממשלה זו חרב פיפיות. ממשלה שמוסמכת להכריח אנשים להתעסק איתנו גם מוסמכת לעשות ההפך. פייגלין עצמו משווה כוח ממשלתי לאקדח בשולחן. כל צד מנסה להיות הראשון לאחוז באקדח הזה על מנת לכפות את דעתו על האחרים. זאת אומרת שגם העתיד שלנו יהיה אך ורק מירוץ להחזיק את האקדח. מוטב להסיר אותו מהשולחן. להוציא את הממשלה מעניינים כאלה. במילים אחרות: “אל תעשו לנו טובות. רק אל תעשו לנו רעות.”

בעניין אימוצים, הסבירה ליאל כי: “על אף מה שמשה אומר, אין לזהות מצע בעניין, הוא אומנם יו”ר, אבל הוא לא שולט על המפלגה כמו שביבי שולט על הליכוד. עד שיהיה שיח בדבר אימוצים בכנסת, אני מקווה שאצליח להוריד אותו מהעמדה השגוייה שלו”.


[interaction id=”5c8826a718d43d5576bc1f7a”]


הפגישה עם יו”ר זהות נערכה במסגרת סבב פגישות שיזם מטה הבחירות המשותף של 16 ארגוני הקהילה, שהוקם על מנת להקים קואליצית שוויון של ח”כים התומכים בשוויון זכויות מלא לקהילה הגאה ולעודד את חברי הקהילה ותומכיה להצביע רק למפלגות המחוייבות לכך.בשבוע הקרוב יפגשו ראשי ארגוני הקהילה גם את יו”ר מרצ תמר זנדברג, יו”ר העבודה אבי גבאי שבחר לקיים את המפגש במרכז העירוני הגאה בגן מאיר, יו”ר גשר ח”כ אורלי לוי אבקסיס, יו”ר כולנו השר משה כחלון, יו”ר משותפת במפלגת הימין החדש השרה איילת שקד וראשי מפלגת כחול לבן בני גנץ וח”כ יאיר לפיד.בפגישות ייקחו חלק נציגים מטעם 16 ארגונים בקהילה הלהט”בית אשר יציגו לראשי המפלגות תמונת מצב עדכנית של הקהילה ומעמדה החוקי, את מסמך הדרישות המשותף לכלל ארגוני הקהילה ושאלות פרטניות הנוגעות למפלגה ולמחויבותה לקידום שוויון זכויות לקהילה הלהט”בית.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. Ccyclist הגב

    פייגלין מטעה. גם בארה”ב המדינה מנפיקה תעודות נישואין. אין מקום שבו המדינה אינה רושמת נישואין באופן רשמי.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן