fbpx

לרקוד על מדרגות העירייה – מה דעתכם על נישואים גאים בעיריית ת”א?

סקר של המרכז הגאה ת"א מבקש לבדוק את עמדת תושבי העיר הלהט"בים לקיום נישואים סמליים בעירייה | "נתונים אלו יאפשרו לנו ללמוד את צורכי הקהילה הלהט"בית בהקשר זה ובתוך כך, להמשיך ולפעול למען קידום מעמדה"
עירית תא גאווה
צילום: יח”צ עיריית ת”א יפו

תל אביב-יפו, הבירה הגאה של ישראל, בוחנת את האפשרות לקיום רישום זוגיות גאה במסגרת עירונית.

במסגרת יוזמה לקיום רישום עירוני של זוגות גאים, בימים אלו מקיים המרכז הגאה בדיקת התכנות, על מנת לבדוק מה חושבים חברי וחברות הקהילה על התכנית. במסגרת הבדיקה נערך סקר,  עליו ניתן להשיב כאן. ההשתתפות מיועדת לחברי/ות הקהילה בלבד.

בין השאר בוחן הסקר את יחס התושבים למיסוד הזוגיות שלהם על ידי נישואים בעלי משמעות סמלית בעיריה, והאם זכויות והטבות שינתנו על ידי העירייה לזוגות הנישאים באופן סמלי בתחומה, יעודדו אותם לעובר להתגורר בעיר.

ענו על סקר הנישואים בתל אביב – 

בניגוד לערים אחרות בעולם, כמו ניו יורק וטורונטו, שם הרישום המתבצע מול פקידי העירייה הוא תחת חוק המדינה המתיר נישואים גאים, כאן לא יהיה לנישואין תוקף פורמאלי מבחינת המדינה, אך הם יהיו בעלי תוקף הצהרתי. בעיריית תל אביב מקווים שהיוזמה תתפתח לערים נוספות, ותיצור לחץ על המחוקקים לאפשר נישואים גאים בישראל.

“העיר תל אביב נחשבת כיום לבירה גאה בארץ ובעולם כולו”, מסבירים במרכז הגאה, “כחלק מהפעילות המתבצעת בעיר במטרתה לקדם את זכויותיה, רווחתה ומעמדה של הקהילה הגאה בארץ בכלל ובעיר תל אביב בפרט, מבקשת העירייה לבחון את עמדות הקהילה בנושא נישואים גאים במסגרת עירונית. נתונים אלו יאפשרו לנו ללמוד את צורכי הקהילה הלהט”בית בהקשר זה ובתוך כך, להמשיך ולפעול למען קידום מעמדה. ההשתתפות בסקר הינה אנונימית לחלוטין והנתונים הנאספים יעברו עיבוד סטטיסטי ומשמשים אך ורק לצורכי מחקר”.

“אם עיריית תל אביב תכיר בצורה רשמית ומלאה בנישואים עירוניים זו תהיה יותר מהצהרה סימבולית”, אמר איתי פנקס, מחזיק תיק הגאווה בעירייה, “עבור זוגות מהקהילה הלהט”בית, שאינם מוכרים על ידי המדינה ומוסדותיה, ונדרשים למסכת ארוכה של בירוקרטיה והליכים משפטיים כמעט בכל נושא, התעודה הזו יכולה להוות הכרה ממסדית ראשונה וחשובה בזוגיות, ולספק מענה הכרחי.  אבל גם מעבר לקהילה, אישור פורמט של נישואים עירוניים יכול להתניע תהליך חברתי אזרחי שסוחף אחריו עוד ועוד רשויות, ומציב אלטרנטיבה לנישואים היחידים שמוכרים היום על ידי המדינה. ראינו תהליך דומה סביב חוק המרכולים. תל אביב הובילה ואחרות הצטרפו. כך נכון שיהיה גם בנוגע לנישואי להט”ב. הקהילה בשלה לזה, תושבי תל אביב בשלים לזה, להערכתי גם המערכת הפוליטית בעיר בשלה לזה ואין סיבה בעיני שעוד השנה, עיריית תל אביב, כמו עיריות ניו יורק, ברלין ואמסטרדם, תהיה מקום שמגיעים אליו לא רק לשלם ארנונה או לג’ימבורי אלא גם לחתונה”.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. Ccyclist הגב

    רק נישואין אזרחיים אמיתיים ממדינות שמאפשרות זאת. בעלי ואני גרים בחו”ל ועדיין טרחתי לשנות את מצב האישי שלי במרשם האוכלוסין הישראלי לנשוי כדי שהמדינה תראה כמה שיותר מאזרחיה שנשואים בנישואין אזרחיים בכלל ונישואין אזרחיים חד מיניים בכלל. מדינות רבות העולם שוללות מכל וכל מעמד לא רשמי נוסח “ידועים בציבור” ודורשות מעמד רשמי בלבד ולכן הטקסים האלו אינם תקפים אפילו אם משהו משתבש בעת סופ”ש בחו”ל.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן