fbpx

לפיד ורול תקפו את ח”כ גינזבורג: “מה קרה לכל ההבטחות שנתנו לקהילה הגאה?”

ח"כ יאיר לפיד ועידן רול (יש עתיד) תקפו את ח"כ איתן גינזבורג (חוסן לישראל) במהלך דיוני הועדה המסדרת - "לפחות אל תספר לעצמך שנותרת בן אדם הגון ביום שתעמוד בכנסת ותצביע נגד חוק הפונדקאות – כי אתה תצביע נגדו"
איתןגינזבורג
צילום: פייסבוק – ערוץ הכנסת

היום הגיש ח”כ איתן גינזבורג (חוסן לישראל) לועדה המסדרת את ההצעה לתיקון חוק יסוד הממשלה, ממשלת חילופים, תיקון שאמור לאפשר את קיום הרוטציה בין נתניהו לגנץ.

הגשת הצעת החוק לועדה המסדרת, לקראת קידום החקיקה שאמורה לאפשר את קיום ההסכם, היוותה את ירית הפתיחה להתקפות על הממשלה המסתמנת ועל דרך הקמתה.

בין שאר נקודות התורפה של הממשלה החדשה, עמדה לדיון גם הפרת ההבטחות לבוחרים הלהט”בים, ואף לח”כים הלהט”בים, שהופכים להיות שרים בממשלה שתגרע מהם את הזכויות עליהם הבטיחו להאבק.

במהלך בדיון בוועדה המסדרת שהתקיים היום (חמישי) בכנסת, יו”ר מפלגת יש עתיד ח”כ יאיר לפיד תקף את חבריו למפלגה לשעבר, בראשם אבי ניסנקורן ובני גנץ, ואמר כי הממשלה המתגבשת היא “לא ממשלת אחדות ולא חירום – אלא ממשלת נתניהו החמישית שגנץ וניסנקורן זחלו אליה על גחונם ועל חשבון זה שלא יוכלו לעולם להגיד לאף אדם שהם אנשים הגונים”.

לפיד פנה גם לח”כ איתן גינזבורג, אב גאה בעצמו ועד לפני כמה שבועות חברו של לפיד למפלגת כחול לבן, והטיח בו: “לפחות אל תספר לעצמך שנותרת בן אדם הגון ביום שתעמוד בכנסת ותצביע נגד חוק הפונדקאות – כי אתה תצביע נגדו. כי יסבירו לך, כמו שהסבירו לך עכשיו, שאין ברירה, ושאם היינו עושים אחרת היו קורים דברים גרועים יותר”.

עוד בנושא:  מה מאמא רו הייתה אומרת היום לאיתן גינזבורג ואיציק שמולי?

גם ח”כ עידן רול (יש עתיד-תלם) הטיח בח”כ איתן גינזבורג בוועדה המסדרת בכנסת הערב על הצטרפותו לקואליציה של ממשלת נתניהו, שתמשיך להתנגד לשוויון זכויות לקהילה הגאה ושתתנגד לקידום חוק הפונדקאות, אותו קידם בעצמו.

“אני מסתכל על ההסכם הקואליציוני ואני חושב – מה קרה לכל ההבטחות שנתנו לקהילה הגאה? איתן תסתכל לי בעיניים. אתה ואני אבות גאים. קרענו את ים סוף כדי להביא משפחה. אתה ואני עמדנו מול הורים לילדים גאים והבטחנו להם שנעביר את חוק הפונדקאות. שהם יהיו סבא וסבתא. הבטחנו! איך אתה, מכל האנשים בעולם, מעביר את החוק הזה שיקים ממשלה מושחתת שאתה יודע שתצביע נגד חוק הפונדקאות בשניה?

אין מילים לקשיים שעברתי כדי להיות הורה, ואתה עברת אותם גם. בכנסת ה21 עמדת דומע מעל הדוכן, סיפרת על הקשיים שעברת כדי להיות אבא וריגשת מליאה שלמה, איך אתה יכול להעביר חוק כזה? כאב גאה יש לך מחויבות שהיא מעל הפולטיקה, ויש קווים אדומים שאי אפשר לחצות. יש קווים אדומים שלא נכון לחצות גם בפוליטיקה. צר לי עבורי ועבור ציבור שלם שמאמין בחופש של כל אזרח במדינה להקים משפחה. יותר מהכל צר לי עליך, כאבא יש לך מחויבות מעל הפוליטיקה, איך אתה יכול להעביר חוק כזה? שנינו עברנו את אותו תהליך, בכנסת ה21 עמדת מעל דוכן וריגשת מליאה שלמה, יש לך מחויבות שהיא מעל הפולטיקה לקהילה שלמה, ויש קווים אדומים שאי אפשר לחצות”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן