fbpx

יאיר לפיד בארוע איגי: “לא אתם עומדים למבחן, החברה הישראלית עומדת למבחן”

"78 אחוזים איתנו, אבל הם משקשקים מה-22 האחוזים האחרים. כמו בכל תחום אחר, אפשרנו לקיצוניים, לצעקנים, לשונאים, להשפיע הרבה יותר מדי. הגיע הזמן לשים לזה סוף"
יאירלפידבארועאיגי
צילום: יאיר לפיד עמוד הפייסבוק

ארגון הנוער הגאה איגי קיים הערב ארוע מיוחד לציון 20 שנות פעילות הארגון. בארוע נשא דברים ראש הממשלה יאיר לפיד, שהיה ראש הממשלה הראשון שלוקח חלק בארוע רשמי של הקהילה הגאה.

בדבריו התייחס לפיד לתמיכה הגורפת לה זוכה הקהילה הגאה בציבור השראלי, ולפער בין תפיסות הציבור לבין פעולות הכנסת והממשלה.

“אני רוצה לחלוק אתכם נתון שעשוי להפתיע אתכם” מר לפיד,”לפי סקר נרחב שנערך בשנת 2019, לא פחות מ-78% מהציבור בישראל תומכים בנישואי להט״ב. אין להם בעיה עם משפחה של אבא ואבא, או אמא ואמא.

מה זה אומר? זה אומר שהרוב המכריע של עם ישראל, בדרום במרכז ובצפון, מצביעי רוב המפלגות, מצביעי יש עתיד ומצביע הליכוד ואפילו חלק גדול מהדתיים, מסכימים עם העיקרון הבסיסי והצודק הבא: לכל זוג, מכל מין או מגדר, יש זכות להחליט איך למסד את הקשר הזוגי שלהם ואיך לממש את אהבתם. לכל אדם יש את הזכות הבסיסית להיות הורה ולהקים משפחה.

השאלה הגדולה היא: אם רוב הציבור איתנו, למה כל הצעות החוק שלנו בנושא נפלו או נתקעו? למה אני ראש הממשלה הישראלי הראשון שהגיע לאירוע של הקהילה הגאה? למה פוליטיקאים ישראלים בולמים מהפיכה חברתית חשובה וצודקת ואפילו פופולרית?

התשובה היא שהם מפחדים. 78 אחוזים איתנו, אבל הם משקשקים מה-22 האחוזים האחרים. כמו בכל תחום אחר, אפשרנו לקיצוניים, לצעקנים, לשונאים, להשפיע הרבה יותר מדי. הגיע הזמן לשים לזה סוף.

אנחנו חייבים את זה לשירה בנקי. אנחנו חייבים את זה לניר וליז מהבר נוער. אנחנו חייבים את זה לכל ילד או ילדה בפריפריה שפוחדים ומרגישים שהם צריכים להסתיר סוד נורא. אנחנו צריכים לחבק אותם ולהגיד להם שאנחנו איתם.

המשימה שלנו – של האנשים שמאמינים בכבוד ושוויון לכל אדם – היא לצעוק ולהילחם לא פחות חזק מהלהטבופובים והגזענים. הם מפסידים במלחמה הזו. הם יישארו גזענים ולהטבופובים, אבל הילדים שלהם כבר לא יהיו.

לפני עשרים שנה כמעט אף אחד לא דיבר על זכויות להט”בים. מעט מאוד אנשים פעלו כדי לשנות את המציאות. אבל אז התברר שזה כל מה שצריך – מעט אנשים עם אומץ ושכל שלא פחדו לתבוע את הזכויות שלהם.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

אנחנו חוגגים היום את היצירה של אחת הנשים החשובות של התנועה הזו (ערב טוב דנה אינטרנשיונל… ). בזכות אנשים כמו דנה, העולם השתנה. הצעקנים המשיכו לצעוק, אבל התברר שרוב עצום של אזרחי ישראל – אתנו!

בשולחן השבת שלנו, אצלי בבית, כמו בהרבה מאוד משפחות בישראל, יושבת האחיינית המופלאה שלי נוגה, יחד עם בת זוגה המופלאה לא פחות ליטל (שתיהן נמצאות כאן היום). לידן יושבים בני יואב, עם ארוסתו שי. אין שום סיבה בעולם שלנוגה וליטל יהיו פחות זכויות מיואב ושי. את זה אנחנו הולכים לשנות.

תפקיד הממשלה הוא לוודא שכל אדם ירגיש בטוח בסביבה שלו, בבית הספר, בבית. ממשלת ישראל תתייצב נגד כל גילוי אלימות ושנאה נגד הקהילה. לאף אחד אין מנדט על הגוף שלכם, ובטח לא על הרגשות שלכם.

תהיו גאים במי שאתם. לא אתם עומדים למבחן, החברה הישראלית עומדת למבחן. הרוב הצודק והדומם מדי עומד למבחן. אנחנו נלחמים למענכם, אבל גם על נפשה ודמותה של המדינה.

לארגון איגי יש תפקיד חשוב במשימה הגדולה הזו, עם מעל 400 מתנדבים ומתנדבות ומעל 4,000 חניכות וחניכות. אתם הופכים את מדינת ישראל למקום טוב יותר, וכמו כל מי שפועל למען מטרה גדולה ממנו – בדרך אתם הופכים גם לאנשים טובים יותר.

אני גאה להיות פה אתכם. אנחנו אתכם במאבק. באנו לשנות”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן