fbpx

מה מאמא רו הייתה אומרת היום לאיתן גינזבורג ואיציק שמולי?

עם הזהות הלהט"בית שלכם באה אחריות. האם תרימו את ידיכם נגד חקיקה פרו להט"בית ותרסקו את עולמם של מאות אלפי הגאים שהצביעו לכם בשם אותה זהות שידעתם להתגאות בה? | Good luck and don't f*** it up
רופולבחירות
צילום: צילום מסך יוטיוב

בחודש האחרון לא הרשיתי לעצמי לשקוע לתוך החל”ת בלי לעשות כלום. בין כל שאר היעדים שהצבתי לעצמי (כמו ניסיון כושל לפתוח טיקטוק), היה לצפות בתוכנית “המירוץ לדראג של רופול” שאף פעם לא מצאתי לה זמן. בעוד שחשבתי שמדובר בעוד בידור טראש סוג ג’, עברתי חוויה מעצבת.

אני פעיל כבר כמה שנים בנוף הפוליטי- קהילתי וכותב כאן לא מעט על אותם נושאים. על כך שאנו צריכים.ות “להשתיל” את המאבק הפוליטי הגאה לתרבות הקהילתית שלנו. שהזהות שלנו כלהט”ב באה עם אמירה פוליטית. עם מאבק.

ואז באה מאמא רו וזיקקה לי בצורה הטובה ביותר בלי פחד את הדרך שאנחנו כקהילה צריכים לעבור כדי באמת להיות כאן שווים ושוות.

לכל אורך התוכנית מוצא רופול לקשור את התרבות הגאה ועולם הדראג והפרפורמנס המגדרי עם המאבק הפוליטי הגאה. הוא לא מתבייש או מפחד לרגע להיות לעומתי ולקבוע אמירות פוליטיות חד צדדיות. הוא מזמין פוליטיקאים דמוקרטיים פרו להט”ב להתארח בתוכנית שלו, מאתגר את מלכות הדראג להעלות מחזמר דראג שלם שלועג ומגכיך את הנשיא הלהט”בופוב דונלד טראמפ, מזמין חיילי צבא ארה”ב להט”בים להיות קהל בתוכנית ומגנה פוליטיקאים רפובליקנים שמרנים.

זאת תוכנית של קווירים ל-א.נשים קווירים על חיים של א.נשים קווירים ועם זאת באה אחריות גדולה. הוא בוחר לציין את מהומות סטונוול בקליפ מרגש בגמר עונה 11 שבו הוא בוחר לסיים במילים: “אנחנו ננצח את כוחות החושך”‘ תוך כדי שהוא מראה תמונה של טראמפ.

בשלושה ימים ראיתי את העונה העשירית, ובעוד יומיים את העונה ה-11. גם השותפה שלי לדירה והמשפחה הגרעינית הצטרפה ללופ.

ולמה זה מרגש אותי?

כי תרבות השיח האלימה בחברה הישראלית דחקה לארון הבושה את השיח הפוליטי מהתרבות הגאה המקומית. להט”בים שמעצבים את השיח הקהילתי- ציבורי חוששים להתבטא פוליטית ולבחור צד. ברגעי משבר ומחאה מתייצבים כחומה בצורה בעד המאבק של הקהילה, אבל לא מעזים לדבר פוליטיקה, מפלגות ולהצביע על אשמים.

צריך להגיד את זה בקול רם בלי לפחד- בגלל בנימין נתניהו אין שוויון זכויות ובטחון לקהילה הגאה בישראל. בגלל הרצון שלו לרצות את שותפיו, בגלל ההחלטות הפוליטיות שלו ובגלל חוסר הרצון שלו בעיקר.

צריך גם להגיד את זה בקול רם- גוש ה-58 של הליכוד, ש”ס, יהדות התורה וימינה הם גוש בגרון.

וצריך להגיד את זה בקול רם, כמו שרופול אומר את זה. יש לנו ממשלה וראש ממשלה שכל עוד לא יחליף את בני הברית שלו- הוא כוחות החושך. ועלינו לבחור צד, ולא לפחד מזה. ולצעוק פוליטיקה כמו שאנחנו יודעות לצעוק למען שוויון וביטחון.

אפשר להיות ליברל ואפשר להיות שמרן, אפשר להיות ימין או שמאל- אבל להיות בעד או לשתוק מול ממשלה להט”בופובית ולהיות להט”ב גאה, זה בלתי אפשרי. מליברמן ותל”ם עד יש עתיד, חד”ש ומרצ- ללהט”ב יש הרבה בתים אידאולוגיים רחבים. להט”בופוביה זה לא ימין ושמאל.

ומה רופול היה אומר לאיתן גינזבורג ואיציק שמולי שכנראה נכנסים לממשלתו החמישית של נתניהו והחרדים?

הוא היה אומר להם כמו בעונת האולסטאר- “עם כוח גדול באה אחריות גדולה”, אתם נכנסים לשותפות פוליטית עם שותפים להט”בפובים ואנשים שלרוב לא אכפת להם. שסיכלו כל חקיקה פרו להט”בית בחמש שנים האחרונות. עם ראש ממשלה שיודע להתגאות באמיר אוחנה ולהבטיח בסרטון בפייסבוק שיתקן את חוק הפונדקאות אך לא עושה זאת. לממשלה ששר החינוך שלה היה רוצה להמיר אתכם ושר התחבורה רואה אתכם כבהמות. לממשלה שלא קידמה אותנו כמעט בכלום וחסמה בכל כוחה כל ניסיון לשינוי שיכול היה להיטיב עימנו.

עם הזהות הלהט”בית שלכם באה אחריות. אם אתם תהיו עוד עלי תאנה שהביאו הישגים דלים לקהילה כמו אמיר אוחנה- מה שווים המטות הגאים שעמדתם בראשם וההבטחות שפיזרתם לקהילה? האם אתם תרימו את ידיכם נגד חקיקה פרו להט”בית ותרסקו את עולמם של מאות אלפי הגאים שהצביעו לכם בשם אותה זהות שידעתם להתגאות בה?

להיות להט”ב זאת זהות ואמירה פוליטית. תעמדו מאחוריה. חובת ההוכחה עליכם והציפיות משניכם גבוהות פי כמה. כמו שלא היינו מצפים משר יהודי במדינה כלשהי לתמוך בחוקים אנטישמים או מראש ממשלה אישה לשלול זכות הצבעה לנשים אנחנו מצפים ממכם לא להתפשר ולו במעט למען המאבק הגאה. לא נתנו לכם את הפריוולגיה להכשל ולתת לדברים לקרות. תוכיחו לנו שהקולות שלנו שווים אתכם.

מקווה מאוד בשבילכם שתפתיעו לטובה, ניסים פוליטיים קורים. אם לא תצליחו ועדיין תשבו בממשלה, מה אתם שונים משותפיכם הלהט”בופובים?

בזכות הקורונה למדתי מרופול שהזהות הגאה שלנו היא כתר ענק של יהלומים על הראש, הוא הולך איתנו לכל מקום וכולם רואים אותו , וכשמלכה עולה עם כתר לבמה יש ממנה ציפיות של מלכה.

אני אופטימי. גדלים אצלנו כיום בקהילה מנהיגיםות גאים וגאות שפועלים ומונעות בשייכות ורצון עז לפעול מתוך הקהילה ולמענה שעוד כמה שנים יהיו בקדמת הבמה וישנו עולמות.

שמולי, גינזבורג – Two queens stand before me. Ladies, this is your last chance to impress me and save yourself from elimination. The time has come for you to lip sync for your life. Good luck and don’t f*** it up.

עוד בנושא:  לפיד ורול תקפו את ח"כ גינזבורג: "מה קרה לכל ההבטחות שנתנו לקהילה הגאה?"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן