fbpx

“להמשיך ללכת במצעד הארוך והחשוב” – סיכום מצעד הגאווה 2017 בתל אביב

200,000 צועדות, 30,000 תיירים, 10 משאיות ואישתאר אחת עם שיר הגאווה הרשמי ב-360. סיכום מצעד הגאווה 2017 בסימן הקהילה הבי פאן פולי
גאווה2017קהל


קרוב ל-200 אלף איש צעדו היום במצעד הגאווה ה-19 של תל אביב, שנערך תחת הסלוגן “LET IT B” בסימן חיזוק הקהילה הביסקסואלית.

הארוע החל בהפנינג המסורתי בגן מאיר שכלל הופעות אמנים וטקס הענקת פרס יקיר הקהילה.

כמו בכל שנה, גם השנה הגיעו פוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית אל ההפנינג בגן מאיר. בלטו במיוחד השרה מירי רגב וח”כ שרן השכל ואמיר אוחנה שביקרו בדוכן של גאווה בליכוד, וחברי מרצ, הפעם יחד עם ח”כ עיסאווי פריג’, שעד היום נמנע מלהגיע למצעד.

המצעד החל בדקת דומייה לזכר שירה בנקי ז”ל שנרצחה לפני שנתיים במצעד הגאווה בירושלים וכהזדהות עם הפגיעה באוכלוסיית הלהט”ב בצ’צ’ניה.

בשעה 12:00 הזניק רון חולדאי, ראש העיר תל אביב-יפו, את הצועדים. “עד כמה שהמצעד שמח ומהנה בסופו של דבר הוא בעצם התרסה”, אמר חולדאי לצועדים, “אמירה לחברה שלנו במדינת ישראל שיש לנו לצעוד עוד כברת דרך כדי להביא לכך שכל בני האדם במדינה שלנו יהיו שווים. אנחנו כאן בעיר תל אביב יפו עשינו את כל הצעדים בעבר כדי להביא לכך שיותר ויותר ערים מקיימות מצעד גאווה, ויותר ויותר ערים מכירות בצורך להתייחס לצרכים המיוחדים של הקהילה, והדבר הזה הולך ומתפשט. אבל יש לנו עוד כברת דרך, ואני מקווה שאתם תהיו איתנו גם בשנים הבאות והמגדלור של הסמל של העיר תל אביב-יפו יהיה מגדלור של שוויון, אחווה והכרה בכל אדם כשווה. מה שנשאר לנו זה להמשיך ללכת במצעד הארוך והחשוב”.

עם תחילתו נתקל המצעד בפעילים נגד הכיבוש שיצרו חומה המדמה את חומת ההפרדה ועליה הכיתוב “אין גאווה בכיבוש”. החומה, שחסמה את הרחוב ומנעה את התקדמותו של המצעד, פונתה כעבור מספר דקות על ידי המשטרה.

אל הצועדים והצועדות הצטרפו 10 משאיות של הליינים דרעק, אריסה, WTF, BE PROUD, זותי, שירזי והפאג, משאית של הליין החיפאי, משאית השגרירות הבריטית והאוטובוס של בשלה – קבוצת נשים לט”ביות מבוגרות.

צילום: ארגון תהילה

צילום: ארגון בשלה

את שיירת המשאיות הובילה המשאית של המרכז הגאה בשיתוף חברת גיליאד, אחת מעשר חברות התרופות המובילות בעולם, המציינת את שנתה השנייה בישראל ואת חגיגות ה- 30 לקונצרן העולמי. לצד המשאית, שבמרכזה הוצבו שני חדי קרן על גבי עננים, צעדה קבוצה של עובדי החברה עם חולצות שעליהם לוגו חגיגות ה- 30 בצבעי הגאווה.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

צילום: רמי חכם

לקראת השעה 15:00 הגיעו אחרוני הצועדים ל גן צ’ארלס קלור שם החלה המופע המרכזי, בהנחייתה של קורין גדעון.

פתחה את המופע המרכזי הזמרת אישתר עם הלהיט אלבינה ועם שיר המצעד הרשמי “בלונד ושחור”, ואחריה עלו להקת ARMY OF LOVERS השוודית שהגיעה למצעד, ג’ולייטה, שימי תבורי (שעלה לבמה עם אשתו יהודית), ספיר סבן ועוד. בין ההופעות עלו לבמה די ג’ייז עם סטים של הליינים הגאים בעיר.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן