fbpx

ויצו תפצה מרצה שהרצאתה בוטלה בגלל נטייתה המינית

כחודשיים לאחר שביטלה את הרצאתה של עו"ס לי ראובני בר-דוד בשל סירובה להצניע את נטייתה המינית, התנצלה ויצו בפני ראובני בר דוד ופיצתה אותה ב-25 אלף ש"ח
ויצו

בהתאם להסכם פשרה שנחתם היום בין ויצו לבין לי ראובני בר דוד, פיצתה ויצו את ראובני בר דוד בסכום של 25 אלף שקלים חדשים והתנצלה בפניה על ביטול הרצאתה בשל נטייתה המינית.

“ויצו אינה תומכת בנימוקי מזמין הסדנה באשר לביטול ההזמנה על ידו”, נכתב במכתב ההתנצלות ששיגרה ויצו לראובני בר דוד, “כארגון חברתי הפועל לקידום החינוך, הרווחה ומעמד האישה בישראל – ויצו מוקירה ומכבדת את זכויות קהילת הלהט”ב בישראל ואף תומכת בקידום והגנה על זכויותיהם”.

עוד ציינה יוצו במכתב כי הביטול נעשה בשל דרישתו של מזמין הסדנה, שהתנה את ההזמנה בקביעת זהות המרצים.

עוד בנושא:  ארגון ויצו ביטל הרצאה של מרצה למיניות - "כי היא לסבית"

“הפליה השפלה וביזוי של אדם מחמת נטייתו המינית, הינן התנהגויות לא חוקיות ולא חוקתיות, אשר אין להם מקום ויש להוקיען מן היסוד”, אמרה עו”ד דניאלה יעקובי, שותפה במשרד אסנת נווה, שייצגה את ראובני בר דוד, “שמחה על כך שויצו השכילה להתנצל בפני ראובני בר דוד ולשלם לה פיצוי בגין הפגיעה בה”.

%d7%9c%d7%99%d7%95%d7%93%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%9c%d7%94
שמחות על ההתנצלות | ראובני בר-דוד ועו”ד יעקבי

בחודש יוני קיבלה עו”ס ראובני בר-דוד, מטפלת מינית מוסמכת, מנחת קבוצות ומרצה, פניה מארגון הנשים ויצ”ו בה התבקשה להרצות בפני אמהות למתבגרים בנושא מיניות בגיל ההתבגרות, במסגרת סדנא שמקיים ארגון ויצו במהלך חודש ספטמבר 2016. ראובני בר-דוד נענתה להצעה בשמחה, ולאחר אישור הפרטים חתמה על הסכם עם הארגון על קיום ההרצאה.

כחודש לאחר שנחתם ההסכם בין הצדדים, פנתה אל ראובני בר דוד אחת ממנהלות ויצו והודיעה לה כי “רכזת החינוך של העולים מארצות דוברות אנגלית בישוב אפרת”, עשתה חיפוש אודותיה באינטרנט “וגילתה” כי היא “לסבית”. בשל עובדה זו, המנהלת ביקשה ממנה להצניע את דבר היותה לסבית על מנת שתוכל להעביר את ההרצאה, המיועדת לנשים דתיות.

ראובני בר-דוד ההמומה הסבירה כי נטייתה המינית אינה רלוונטית לתכני ההרצאה וכי אין היא משתפת (ולא תשתף) את הקהל בפרטים אודות חייה האישיים במסגרת הרצאותיה. בנוסף הבהירה כי היא בעלת ניסיון רב עם קהלים המשתייכים למגזר הדתי (ואף עם המגזר החרדי) וכי היא הרצתה בפני קהל זה בעבר בהצלחה רבה.

אך הסבריה של ראובני בר-דוד לא הועילו, ושבוע לאחר מכן הודיע ארגון ויצו לראובני בר-דוד כי ההסכם עימה מבוטל. בתגובה ביקשה ראובני בר-דוד את פרטי אותה רכזת חינוך שפסלה אותה בשל נטייתה המינית, על מנת לשוחח איתה, אך נענתה בשלילה.
בעקבות כך, פנתה ראובני בר דוד לארגון ויצו, באמצעות עו”ד דניאלה יעקובי, בדרישה לפיצוי בגין אפלייתה מחמת נטייתה המינית.

היום נחתם הסכם הפשרה בין ויצו לבין ראובני בר דוד לפיו ויצו פיצתה את ראובני בר דוד בסכום של 25 אלף ₪. בנוסף, ויצו התנצלה בפני ראובני בר דוד על “ביטול ההרצאה אשר ויצו הזמינה ממך ועל הפגיעה ועוגמת הנפש שנגרמו לך בשל כך”.

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. דגן יעקב הגב

    הגיע הזמן שכל מחדל של גוף ציבורי יוצג עם שמו של מי שהחליט על המחדל. די עם ההסתרה הצבועה ונדרשת פעולה ממשית נגד האחראי. הצדק חייב גם להיראות!

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן