fbpx

וואחאד פה | לירון בן שמעון

"וואחאד פה" של לירון בן שמעון הוא שיר הומוריסטי שמתאר את אינספור הסיטואציות בהן ניסו גברים להקטין את הקול הנשי, ואת התשובה ההולמת של עידן המי טו | "לא משנה מי את ומאיפה באת, את תמיד יכולה להגיד את מה שתרצי, ואנחנו כאן כדי לחגוג את זה"
Picture1

ברחוב זורק שורת פתיחה

תני חיוך למה את קשה

מדברים אליך תעצרי שנייה

למה לא עונה לא עונה

השיר “וואחאד פה” נולד בעיצומה של מהפכת המי טו, כשיותר ויותר נשים לא חוששות לספר על החוויות שלהן במרחב הציבורי.

“הפזמון של השיר “וואלה וואחאד פה נהיה לה”- הוא משפט הומוריסטי שמתאר אינספור סיטואציות שבהן ניסו להקטין את הקול הנשי”, מסבירה בן-שמעון, “אבל לא משנה מי את ומאיפה באת, את תמיד יכולה להגיד את מה שתרצי, ואנחנו כאן כדי לחגוג את זה”.

בן שמעון מאמינה שקולן של הנשים הלט”ביות הוא כלי חשוב ומשמעותי במאבק בפטריארכיה. “יש לי תחושה שלנשים לסביות קל יותר לפרוץ מחסומים”, היא מסבירה, “מכיוון שהן פחות מושפעות מפטריאכיה וריצוי חברתי כחלק משמעותי מהחיים שלהן, וגם ככה הזהות שלהן מעצם היותן לסביות היא פורצת מוסכמות”.

את המילים כתבה בן שמעון יחד עם נועה קרמר, אוריה אבנון ונופר בצון, שגם הלחינה והפיקה מוזיקלית את השיר. את הקליפ המושקע שמלווה את השיר ביים עופר זר.

“הבחירה בסגנון ערבי מזרחי משקפת את הזהות המזרחית האישית שלי של בית אמא כמרוקאית מזרחית עם המוזיקה עליה גדלתי שהיא פיוז׳ן של רוק ופאנק מקומי ובין לאומי. הזהות שלי מטיבעה מורכבת מהמון עולמות ועם השנים עולה בי צורך עז להוציא את כולם ולא לוותר על אף אחד מהם”.

לירון בן שמעון הוציאה את אלבום הבכורה שלה “ערגה” בשנת 2013. בשנת 2016 יצא אלבומה השני “כל חלומות העולם”, שכלל שיתוף פעולה שלה עם אהובה עוזרי ז”ל, כששתיהן מלוות זו את זו, מקצועית ואישית, בשנים האחרונות והקשות של עוזרי. שירן המשותף “בית”, הפך ללהיט והוביל להופעות משותפות. בימים אלו מככבת בן-שמעון ב”מלכת הכרם”, קברט מוזיקלי מזרחי המועלה ברחבת תיאטרון יפו, בו תבצע את להיטיה של אהובה עוזרי.


לירון בן שמעון – השקת הסינגל – יום חמישי 30.9 | לבונטין 7, ת”א

עוד בנושא:  אנל'א מבין | אופק ארזי

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. רונית הגב

    שיר פגזזזזז

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן