fbpx

השקת פורום ‘קשת הצדק’ – “אין שוויון מלא כל עוד הזכויות אינן מעוגנות בחקיקה”

פורום 'קשת הצדק', שהושק אמש על גג עיריית ת"א, כולל עו"ד, משפטנים, שופטים, אנשי אקדמיה ופעילים חברתיים המזוהים עם הקהילה הגאה או התומכים בה, אשר יפעלו למען עיגון חקיקתי וקידום זכויות להט"ב | "נילחם יד ביד, עד שיושגו המטרות החשובות"
קשתהמצדק
צילום: עזרא לוי. לשכת עורכי הדין

אמש הושק פורום ‘קשת הצדק’, פורום עו”ד, משפטנים, שופטים, אנשי אקדמיה ופעילי-חברה המזוהים עם הקהילה הגאה או התומכים בה, אשר יפעלו למען עיגון חקיקתי וקידום זכויות להט”ב.

את הפורום ייסדו עו”ד שחף אולמן, עו”ד אלמוג דיין, יוסי אידלמן, עומרי גל והאקטיביסטית רעות נגר, בשיתוף פעולה עם יו”ר (במשותף) ועדת זכויות הלהט”ב בלשכת עוה”ד, עו”ד ענת כהן.

האירוע התקיים על גג עיריית ת”א בשיתוף עם שגרירות קנדה בישראל, לשכת עוה”ד ועיריית ת”א. נשאו דברים שגרירת קנדה המכובדת, הגב’ ליסה סטדלבאואר; יו”ר לשכת עוה”ד בישראל, עוה”ד אבי חימי; האפוטרופוסה הכללית והכונסת הרשמית הממונה על הליכי חדלות פירעון, עו”ד סיגל יעקובי; לשעבר המשנה ליועמ”ש לענייני משפט ציבורי-מנהלי, עוה”ד דינה זילבר; מ״מ יו״ר לשכת עוה״ד ויו״ר מועצת העיר ת״א יפו, עו״ד ליאור שפירא, מחזיק תיק הגאווה בעיריית תא יפו, מר איתי פנקס ארד וסגן ראש עיריית רמת גן, עוה״ד רועי ברזילי.

כמו כן, לקחו חלק באירוע שופטים, רשמים, דיפלומטים, אנשי עסקים, מנהלי ארגונים חברתיים, אנשי אקדמיה, עורכי דין ומשפטנים.
פורום ‘קשת הצדק’ הוקם במטרה לאגד וליצור קשרים בין אנשי מקצוע מתחום המשפט, החקיקה והאקטיביזם החברתי, אשר יפעלו יחדיו לקדם ולעגן את זכויות הקהילה הגאה בישראל, בראי התמורות שנעשו במדינות נאורות אחרות, כדוגמת קנדה ומדינות נאורות נוספות.

פורום  ‘קשת הצדק’ נוסד בתמיכתה של שגרירות קנדה. שגרירת קנדה בישראל, הגב’ ליסה סטדלבאואר, בירכה את הקמת הפורום ואמרה: “אנו נרגשים לשתף פעולה עם ‘קשת הצדק’, עם לשכת עורכי הדין בישראל ועם עיריית תל אביב בהשקת הפורום המשפטי החדש לקהילת הלהט”ב. קנדה מובילה בזכויות להט”ב והאירוע הזה הוא חלק טבעי מאיתנו כקנדים”.

צילום: עזרא לוי. לשכת עורכי הדין

בין הנואמים המכובדים נשאה דברים המועמדת לכהונה כשופטת בבית המשפט העליון, האפוטרופסה הכללית, סיגל יעקובי. מייסדת הפורום, עוה”ד אלמוג דיין, העלתה בנאומה את חוסר השוויון של אזרחי המדינה הנמנים עם הקהילה הגאה, כאשר בין היתר ציינה את חוסר היכולת להינשא  בישראל, חוסר השוויון בהליכי הבאת ילדים לעולם וכן ביטחונם האישי של חברי הקהילה, המותקפים בערים ומגזרים מסוימים.

צילום: עזרא לוי. לשכת עורכי הדין

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

ראש הלשכה, עו״ד אבי חימי, התייחס גם הוא להשקת הפורום: “לשכת עורכי הדין בראשותי חרטה על דגלה לפעול למימוש זכויותיהם של כלל הקבוצות בחברה הישראלית. ככזו, מהווה לשכת עורכי הדין בית חם לכלל חלקיה של החברה הישראלית, ובהן, גם קהילת הלהט”ב. אין קבוצה, אשר מצד אחד משרתת את תדמיתה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, חופשית, נאורה, ססגונית ופתוחה, אך מאידך, מקופחת כאשר הדבר נוגע לחיי הפרט שלה. הפער הזה בלתי נסבל בעיני. בניגוד לאמירות שהושמעו לאחרונה, המאבק של הקהילה הגאה רחוק מלהסתיים, ואנו, בלשכת עורכי הדין, נילחם יד ביד, עד שיושגו המטרות החשובות. נילחם גם באלה המציעים אי אילו שיטות המרה וריפוי, שהן לא יותר מאשר פרקטיקות בזויות ומסוכנות. השנים האחרונות המחישו היטב עד כמה חשוב לשמור על עצמאותו של בג״ץ כמגן זכויות אדם ואזרח. לשכת עורכי הדין תתמוך בפורום ‘קשת הצדק’ שנולד כעת, תפעל להצטרף לעתירות שיוגשו כידיד בית המשפט, ותעמיד לרשות הפורום כלים מעשיים נוספים, רבים ועוצמתיים, לפעילות בממשלה ובכנסת”.

צילום: עזרא לוי. לשכת עורכי הדין

עו”ד חימי הוסיף והתייחס גם לאירועים האחרונים והבטיח להעמיד סיוע מקצועי בנושאי הפריצה לאתר אטרף והחשש להפצת תוכן האתר. “ימים לא קלים עוברים על קהילת הלהט״ב. מתקפת הסייבר על אתר ההיכרויות “אטרף” גרמה לטלטלה בקרב אלפים, מחשש ממשי על זליגת מידע פרטי, אישי ואף רפואי. ברצוני לבשר, כי לשכת עורכי הדין, והפורומים המקצועיים שלה, יספקו לכם סיוע, יעוץ, הכוונה, הגנה, והכל תוך שמירה מוחלטת על סודיות ועל חיסיון. הנחתי את חברי הפורום משפט מדע וטכנולוגיה של הלשכה לעמוד לרשות חברי הקהילה בכל שאלה, בכתובת המייל שתפורסם באתר הלשכה. מוקדם יותר היום פניתי ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפעול בנחרצות למניעת המשך הפצת המידע ברשתות השונות”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן