fbpx

סיגל יעקבי נבחרה לכהונת שופטת בית המשפט המחוזי בת”א

הוועדה למינוי שופטים בחרה בסיגל יעקובי, האפטרופוס הכללי ומי שהיתה מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים, לכהונת שופטת בבית המשפט המחוזי בתל אביב | בבחירתה הפכה יעקבי לשופטת הגאה המוצהרת הבכירה ביותר על כס השיפוט
סיגל יעקבי
צילום: עזרא לוי. לשכת עורכי הדין

הוועדה למינוי שופטים בחרה בסיגל יעקובי, האפטרופוס הכללי ומי שהיתה מ”מ מנכ”ל משרד המשפטים, לכהונת שופטת בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

יעקבי, בת זוג לרונית ואמא לשלושה ילדים. מתגוררת בירושלים, נולדה וגדלה בחדרה. התגייסה לצה”ל במסגרת העתודה האקדמית. בוגרת הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית (תואר ראשון ושני) ובעלת תואר שני במדיניות ציבורית במסגרת בית הספר למדיניות ציבורית של האוניברסיטה העברית.

בשנת 2000 החלה בעבודתה כעו”ד במחוז ירושלים של הכונס הרשמי, בשנת 2005 מונתה במינוי בפועל כמשנה לאפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי ובשנת 2008 מנתה כסגנית האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי. בשנת 2017 נבחרה לתפקיד האפוטרופסה הכללית והכונסת הרשמית. בחודש ספטמבר 2019 מונתה ע”י שר המשפטים כמ”מ מנכ”ל משרד המשפטים, בנוסף לתפקידיה.

עוד בנושא:  השקת פורום 'קשת הצדק' - "אין שוויון מלא כל עוד הזכויות אינן מעוגנות בחקיקה"

בשנת 2020 נכללה יעקבי ברשימת 30 מנהלות ומנהלים להט”ב ובנות ברית במגזר העסקי, הציבורי והמגזר השלישי, שהנראות הלהט”בית היא חלק מפילוסופית הניהול שלהם, פרויקט משותף של ארגון LGBTECH, מגזין דה מרקר אתר WDG.

“אני מאמינה קודם כל בדוגמה אישית”, אמרה יעקבי, “אני מתייחסת לאנשים כשווים בני שווים, וזה לא משנה אם זה על רקע נטייה מינית, גיל, מגדר, גזע או אמונה דתית. אני מאמינה שסביבת עבודה שוויונית היא קודם כל סביבה שנותנת הזדמנות שווה אבל לאחר שנתנה הזדמנות שווה היא גם סביבה מכבדת. אם הייתי שומעת על יחס לא נאות כלפי עובד, או אדם שבא לקבל שירות, על רקע מוצאו או נטייתו, התנהגות כזו הייתה מתקבלת באפס סובלנות.

אני חייבת להגיד שלשמחתי מעולם לא נתקלתי בעצמי ביחס לא נאות ולא שמעתי על יחס כזה כלפי אחרים. בצד זה, אני מאמינה גדולה בגיוון תעסוקתי. ארגון שיש בו עובדים מרקעים שונים, ממגזרים שונים, בעלי אמונות שונות ומטען ערכי ותרבותי שונה הוא ארגון שהשלם בו עולה על סך חלקיו. אבל מעבר ליתרונות הארגוניים, השונות הזו מאפשרת לארגון לפתח סבלנות, הבנה וקבלה של שונות תרבותית ובכך, כמעט בהגדרה, להפוך לארגון שוויוני יותר.

בשירות המדינה, החתירה לגיוון מתבצעת באמצעות משרות המסומנות לאוכלוסיות הגיוון. כממונה, אני מקפידה כי המשרות בארגון יאוישו בהתאם לייעודן גם כשקשה, גם כשצריך להתאמץ בשביל זה. גיליתי שכשהרעיון הוא רעיון נכון, חשוב ומוסרי, קל מאוד לרותם את המנהלים אליו ובהתאמה, שיעור האיוש של משרות אלה, עולה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן