fbpx

החוף המזרחי, החוף המערבי – ומה שביניהם

כשחושבים על פונדקאות חו"ל משווים בעיקר בין ארה"ב לקנדה, אך ניתן למצוא הבדלים משמעותיים בעלויות גם בתוך ארה"ב | לקראת כנס הפונדקאות שיערך ביום שישי הקרוב, מצאה עמותת Men Having Babies הבדלי עלויות של עד 35% בין האזורים השונים בתוך ארה"ב
ארהב
pixabay | cc0

הרבה אנשים מתלבטים איפה כדאי להם יותר לקיים את הליך הפונדקאות, בקנדה או בארה”ב. במסגרת השיקולים נבדקות העלויות של ההליך בקנדה מול אלו בארה”ב ומתבצעות הערכות של לוחות הזמנים של קנדה מול ארה”ב. אבל מה אם היינו אומרים לכם שהשאלה היא בכלל לא קנדה או ארה”ב?

לקראת כנס הפונדקאות השנתי של עמותת Men Having Babies, בדקה העמותה את הבדלי העלויות של הליך פונדקאות בין האזורים השונים בתוך ארה”ב, ומצאה כי ישנם הבדלים של עד 35% בעלויות הממוצעות של תהליכי פונדקאות בין החוף המזרחי, החוף המערבי, דרום ארה”ב והמערב התיכון.

“כל מי שראה פעם סרט אמריקאי יודע שההבדלים בין התרבות, סגנון החיים ויוקר המחייה בין החלקים השונים של ארה”ב הם עצומים”, מסבירים בעמותה, “ארה”ב איננה מקשה אחת וקיים שוני גדול בין מדינות שונות ואזורים שונים, שבא לידי ביטוי גם באופן בו מנוהלים תהליכי פונדקאות. מבחינת ההורים המיועדים, גמישות בשאלות מרכזיות כמו מקום מגוריה של הפונדקאית, מצבה המשפחתי והכיסוי הביטוחי שלה, יכולים להיות שווים עשרות אלפי דולרים”.

כך לדוגמא, פונדקאיות מהחוף המזרחי והמערבי מקבלות בממוצע פיצוי של $20,000-$30,000 יותר מפונדקאיות בדרום או במערב התיכון של ארה”ב. בנוסף, על פי רוב במדינות אלה עלות המחייה זולה יותר ולכן גם תשלומי ההוצאות לפונדקאית, שחלים על ההורים המיועדים, יהיו נמוכים יותר. גם הפיצוי הממוצע לתורמת הביצית בחוף המערבי יהיה הגבוה הביותר – כ $11,000, ואילו בחוף המזרחי יעמוד על כ $10,000 ובאזור הדרום על $7,000 בממוצע.

“ההתייחסות לארה”ב כמדינה אחת יוצרת אי דיוקים רבים בהשוואה”, אומר רון פול דיין, מייסד ומנכ”ל עמותת Men Having Babies, שכבר כמעט עשר שנים אוספת באופן שוטף מידע עדכני מעשרות סוכנויות, מרפאות וספקי שירות נוספים. “תהליך הפונדקאות הוא תהליך ארוך ומורכב. על מנת לקבל את ההחלטות המתאימות עבורכם, חשוב לבצע השוואות נכונות ומדוייקות ככל שניתן”.

ההבדלים בין האזורים והמדינות השונות באים לידי ביטוי גם בהיבטי חקיקה ורגולציה. לכל מדינה ישנם חוקים שונים עבור תהליכי פונדקאות וההבנה של החקיקה המקומית וההשלכות שלה על התהליך היא חשובה לפני קבלת ההחלטה. כך לדוגמא בקונטיקט יכולים שמות שני ההורים להופיע על תעודת הלידה אבל בפלורידה לא. חשוב לעבוד עם עורך דין מקומי, שבקיא בחוקי המדינה בה מתגוררת ועתידה ללדת הפונדקאית. חשוב לא פחות להסתייע בשירותיה של עורכת דין ישראלית, שיש לה היכרות מעמיקה וקשרי עבודה במדינות מסויימות, כדי שתוכל לסייע ולהשיב לשאלותיכם בהתאם להוראות החוק הרלוונטיות לכם.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

כנס הפונדקאות השנתי של ארגון MHB ועמותת אבות גאים יתקיים ביום שישי ה 25.3.22 בבית ציוני אמריקה בתל אביב, ובמסגרתו יתקיים פאנל בנושא תיקצוב הליך פונדקאות ותוכנית המלגות של הארגון. הכנס, אליו מגיעים עשרות נותני שירותים וכ-200 הורים מיועדים, הוא הזדמנות לקבל מידע מאוזן ואובייקטיבי, לפגוש את נותני השירותים ולהשוות בקלות בין האפשרויות השונות.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן