fbpx

ארגון חוש”ן לשרת החינוך: בירוקרטיה משרדית עלולה להשאיר אלפי בני ובנות נוער להט”ב במערכת החינוך ללא מענה

ארגון ההסברה חוש"ן פנה לשרת החינוך שאשא-ביטון בבקשה דחופה להאריך את מועד הזמן שניתן לבתי הספר להזמין את פעילויות הארגון. בחוש"ן חוששים כי במידה ולא יוזמנו מספיק פעילויות התקציב שהוקצה יירד לטמיון ועלול להוביל להפסקת פעילות הארגון | "לפעול בבהילות ובדחיפות על מנת למנוע מסכום כסף זה, שהוא משאב אדיר שביכולתו לשנות חיים, ללכת לאיבוד"
יפעת שאשא ביטון - יוסי זמיר שתיל
יפעת שאשא ביטון | צילום: יוסי זמיר. מתוך מאגר “שתיל סטוק

הפרסומים השונים על הגדלות תקציבים המיועדים לקהילה הגאה מבטאים את הלך הרוח של הממשלה הנוכחית, המבקשת להגדיל את התמיכה בפעילויות השונות הקשורות בנושאים להט”בים שונים. אך לפעמים הבירוקרטיה גוברת על הכוונה וכספים שיועדו למטרות ספציפיות עלולים לרדת לטמיון.

זה מה שעלול לקרות לכספים הייעודיים שהוקצו במסגרת תקציב של שנת 2021 לתקצוב מוסדות חינוך עבור מפגשים העוסקים בנטייה מינית ובזהות מגדרית לשנת תשפ”ב, לאחר שהקול הקורא שהוציא משרד החינוך העניק לבתי הספר רק 5 ימי עבודה להזמנת הסדנאות, בניגוד לתקופה של כחודשיים שניתנה בעבר להגשות אלו.

הקול הקורא נפתח ביום 2.12.21 והקצה לבתי הספר עד ליום 14.12.21 להגיש בקשה למימון פעילויות הנוגע ללהט”ב. אך מכיוון וחופשת חנוכה חלה במסגרת ימים אלו, פרק הזמן להגשת בקשות ע”י בתי הספר הינו 5 ימי עבודה נטו בלבד.

בארגון חוש”ן, הגוף העיקרי והמרכזי אשר פועל במסגרת התקנה ומעביר סדנאות בבתי ספר ברחבי הארץ לתלמידים וצוותים חינוכיים, חוששים כי הזמן המועט שהוקצב לבתי הספר להזמין את הסדנאות יוביל לירידה דרסטית בכמות הפעילויות, שעלולה להוביל לפגיעה קשה בארגון. בנוסף, מצביעים בארגון על כך שהתוספת תקציבית של כ-1.1 מיליון ש”ח אושרה לתקנה זו, שבגינה עוכבה התקנה, אינו נכלל בסוף בתקנה, שעומדת על 1.8 מיליון ש”ח במקום כ-3 מיליון ש”ח.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

במכתב ששלח הארגון לשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, דרשו ראשי הארגון משרת החינוך להאריך את  הזמן הניתן לבתי הספר לבצע את הזמנת הפעילויות, על מנת למצות את התקציב ולמנוע מצב בו מסיבות בירוקרטיות התקצוב שהוקצה לטובת מטרה חשובה מעין זו ירד לטמיון וישאיר אלפי בני ובנות נוער להט”ב במערכת החינוך ללא מענה.

“הליך הגשת הבקשות במסגרת הקול הקורא הוא תהליך תלת שלבי, שלמיטב הבנתנו כולל מעורבות של הצוות החינוכי בבית הספר, גורמים בפיקוח העירוני ואף גורמי חשבות בשלטון המקומי שצריכים להיות מעורבים בהגשת הבקשה לתקצוב”, הוסבר במכתב, “על כן, פרק הזמן שהוקצב בקול הקורא לשנת הלימודים תשפ”ב הוא אינו סביר, אינו ריאלי, ומשמעותו שכלל התקציב לטובת התקנה צפוי לרדת לטמיון”.

בארגון חוש”ן מציינים את נחיצותה של הפעילות בשל המציאות הקיימת בבתי הספר בישראל, בה תלמידים ותלמידות להט”ב חשופים פי 2 לאלימות מנוער שאינו להט”ב, וכ-80% מהמקרים מדווחים על אלימות מילולית ושימוש בכינויי גנאי על רקע נטייתם המינית,
ומכאן חשיבותה ונחיצותה של הפעילות.  לדברי הארגון, שלושה מיליון השקלים שהוקצו במסגרת התקציב למטרה זו – הם שווי ערך לפעילות שנועדה להגיע ל-5000 כיתות בשנה, ולמעל 150,000 בני ובנות נוער, לצוותים חינוכיים בפריסה ארצית.

“אנו פונים אליך, כאמונה על חינוך תלמידי ותלמידות ישראל בכלל ולסובלנות בפרט”, נכתב במכתב שנשלח אל שרת החינוך, “לפעול בבהילות ובדחיפות על מנת למנוע מסכום כסף זה, שהוא משאב אדיר שביכולתו לשנות חיים, ללכת לאיבוד! אנא, מצאו דרך לאפשר פרק זמן נוסף שבאופן סביר וריאלי יאפשר לכמה שיותר בתי ספר להגיש בקשות לתקצוב במסגרת הקול הקורא, והעמידו את הקול הקורא על סכומו המלא כפי שאושר”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן