fbpx

איך אתה אוהב את הביצים שלך? ואת שלו?

מחקרים רבים בדקו ומצאו שהריח מהווה רכיב משמעותי במשיכה מינית, יותר מהמראה, הגובה, צבע העיניים או גובה המשכורת. אך האם אנחנו נמשכים יותר לארומת הקרמים והבשמים, או מעדיפים את ניחוח הפרומונים הנודף מאיתנו בטבעיות?
אינטימן

בשמים ודיאודורנטים, קרמים ושמנים, סבונים ומגבונים – כבר שנים שארון המקלחת שלנו מלא במוצרים שמאפשרים לנו לטשטש את ריחות הגוף הפחות נעימים שלנו ולהוסיף לעצמנו ריח נחשק וארומה מושכת.

הסיבות לשימוש במוצרי קוסמטיקה שונים על מנת להסוות את ריח הגוף שלנו הן רבות – הבשמים והדיאודורנטים משמשים כפתרון קסם לכל ריח לא נעים הנודף מגופנו. הם מאפשרים לנו לבחור את הארומה שנפיץ כלפי הסביבה, הופכים אותנו למושכים יותר בעיני הסביבה וכתוצאה מכך גם מעלים את הבטחון העצמי שלנו.

אבל הי, לא כולם מסתמכים על ריחות מלאכותיים – גברים רבים דוגלים בטיפול וטיפוח ריח הגוף הטבעי. בעולם שבו כל גבר עוטה על עצמו ריחות מלאכותיים שונים, דווקא ריח הגוף הטבעי מביא לפעמים רעננות וישירות ועוזר לשדר פיזיולוגיות בריאה וגבריות מתפרצת ובלתי מתנצלת.

איך מריחה אינטימיות אמיתית?

באקטים אינטימיים בין גברים, הריח משחק תפקיד חשוב באופן מפתיע (או שלא…). מחקרים גילו שגברים הומוסקסואלים מגיבים באופן ייחודי לפרומונים מסוימים הנמצאים בזיעה גברית, במיוחד סביב אזורים אינטימיים כמו המפשעה. ריחות טבעיים אלו יכולים להצית עוררות ולהעמיק קשרים.

הריח הנפלט מאזור המפשעה ומוגדר לרוב כ”ריח ביצים”, יכול להוות עבור גברים רבים מקור לעוררות ומשיכה. מחקרים מדעיים מגלים כי פרומונים וריחות גוף טבעיים יכולים להשפיע באופן משמעותי על החשק המיני. מה שעוד יותר מעניין הוא, שהארומה הטבעית המיוצרת באזורים אלה מכילה פרומונים, שכאשר מערבבים אותם עם הניחוחות הנכונים, יכולים לשפר את פרופיל הריח הטבעי של הגבר, ולהפוך אותו לאטרקטיבי יותר עבור בן זוגו.

מנכ”ל חברת INTIMAN, שפיתחה בישראל סדרת מוצרים אינטימיים לגבר, סיפר לנו: “רצינו ליצור מוצר שמעצים את הריחות הטבעיים במקום להסוות אותם. הסבון שלנו לדוגמה, מכיל מרכיבים המתמזגים עם השמנים הטבעיים של הגוף ומעצימים את פרופיל הריח האישי של הגבר.”

בתהליך פיתוח המוצרים, ערכה INTIMAN סקרים נרחבים וקבוצות מיקוד. “גילינו שגברים רבים רוצים מוצרים המשלימים את ריח הגוף הטבעי שלהם וגורמים להם להרגיש בטוחים ומושכים יותר. לא מדובר פה רק על ריח טוב; אלא על יכולת הפיתוי הטבעית שלנו ועל שיפור היחסים האינטימיים”, הוסיף המנכ”ל.

מה אנחנו מעדיפים?

הריח הוא רכיב מרכזי בחיינו, ויש לו השפעה רבה על הקשרים האישיים והאינטימיים שלנו. דמיינו את עצמכם בסיטואציה של מפגש עם אדם חדש, ונסו לחשוב כמה הארומה הנודפת ממנו תשפיע על החוויה שלכם?

בדיוק בגלל זה, לקראת כל אינטראקציה חברתית אנחנו משקיעים לא מעט באיך ניראה ואיך נישמע. אבל החוש שגורם לנו להתרחק או להתקרב לאנשים, ולהם להתרחק או להתקרב אלינו, הוא דווקא חוש הריח.

וזה גם מוכח מחקרית – מחקרים רבים בדקו ומצאו שהריח מהווה רכיב משמעותי במשיכה מינית, יותר מהמראה, הגובה, צבע העיניים או גובה המשכורת. הריח מהווה רכיב כל כך משמעותי במשיכה, עד ש-25% מהאנשים הסובלים מהפרעות ביכולת ההרחה, מאבדים גם עניין ביחסי המין.

סדרת מחקרים שגילו את קיומו של עצב המקשר ישירות בין חלל האף לאזורים המיניים של המוח, הוכיחו שלחוש הריח יש מעבר ישיר אל גזע המוח ואל המערכת הלימבית (המרכז הרגשי של המוח), בניגוד לשאר החושים שעוברים פרשנות בחלקים מפותחים יותר של המוח (התלמוס).

מה הפרטנרים שלנו מעדיפים?

לא נערכו מספיק מחקרים על רמת המשיכה של גברים לריח הגוף של גברים אחרים, אך מחקר מענין מצא כי גברים נוטים להריח את עצמם יותר, בעיקר הרחה אינטימית הכוללת הרחת אזורי גוף פרטיים יותר, כמו הפופיק ואיברי המין. וגם מבלי להסתמך על מחקר רשמי, אנחנו יודעים שגברים רבים הנמשכים לגברים, מוצאים את ריח הגוף של הפרטנר, בעיקר בבית השחי ובמפשעה, כמעורר מינית בצורה יוצאת דופן, ואף מעדיפים את הפרטנר שלהם בסיטואציות מסוימות כשהוא מדיף ריח טבעי חזק.

יחד עם זאת, זיעה, שפשפות, גירויים ובעיות עור נוספות, עלולים להוביל לריחות לא נעימים, במיוחד באקלים החם של ישראל. בעיות אלו מתרחשות כאשר העור מתחכך בתדירות גבוהה בעצמו או בבגדים, מה שמאפשר לחיידקים לשגשג. כאן נכנסים לתמונה (ולסל הקניות שלנו) מוצרי טיפוח אישיים יעילים, כמו סבון או תרחיצי גוף, שיכולים לסייע בהרגעת העור, להפחית את החיכוך ולהבטיח רעננות ונוחות לאורך זמן.

אז ריח גוף או סבונים ובשמים?

האמת נמצאת אי שם באמצע, בין שימוש מסיבי במוצרי ריח למיניהם ובין לתת לטבע לעשות את שלו. הפתרונות הקיימים היום למניעת ריחות לא נעימים הם רבים ומגוונים ומאפשרים שמירה על איזון חשוב בין הריח הטבעי לבין הריח המלאכותי. מדיאודורנטים, דרך קרמים, שמנים ארומטיים ובשמים. וכלה במוצרי טיפול וטיפוח ייעודיים לאזור האינטימי, המסייעים מחד להימנע מבעיות עור המביאות לריחות בלתי נעימים ומאידך, מצוידים בניחוחות מושכים וממושכים במיוחד, שיודעים להוציא מריח הגוף הטבעי את המקסימום.

מה שבטוח זה שברגעים אינטימיים, הריח לגמרי עושה את ההבדל. החכמה היא למצוא את נקודת האיזון בין הריח הטבעי שלנו (שאנחנו בד״כ מאוד מחבבים), לבין מה שהכי עושה את זה לפרטנרים שלנו.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. יענקי הרבולוג הגב

    מבחינה רפואית האזזורים האינטימים לא נקיים כמה שישימו בושם קרם כזה או אחר, מבחינת עור שזה דבר ראשון שהעור תופס לא רק באיזור האינטימי אלא בכל הגוף תופס וירוסים/חיידקים הרי העור הוא השריון הראשוני של הגוף זה דבר אחד ודבר שני בד”כ האזורים האינטימים מכוסים לא נושמים כלומר שזה כר של ריבוי חיידקים וווירוסים .
    לסיכום אין כמעט אפשרות גם לא שמנים אתרים להגיע לרמת חיטוי של האיזורים האינטמים בוודאי שלא אזור פי הטבעת שהוא משמש כחלק מיחסי מין לא רק בגלל ההסבר שפירטתי אלא גם בגלל שהאזור רגיש לכשעצמו אין זה אומר שנפסיק לקיים יחסי מין (מוגנים כמובן)אך נושא חיטוי מקומות הללו כמה שעושים גם בדרכים הטבעיות הוא לא מספיק ולמעשה אין מוצא לכך

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

האייטם אליו נכנסת מכיל תוכן מיני.
אם זה לא סוג התוכן שציפית לראות פה, זה הזמן לעזוב.
שלא נצטרך להגיד “אמרנו לך”

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן