fbpx

אחרי 8 שנים – הבית הלבן מתעלם מחודש הגאווה

ההכרזה על חודש יוני כחודש הגאווה נעלמה מרשימת ההכרזות של הבית הלבן, וכך גם דגלי הגאווה בשגרירויות השונות, כולל בתל אביב. במקום זאת יציין הבית הלבן בחודש יוני את "חודש האוקיינוס" וחודש בעלי הבתים"
thewhitehouse

במשך 8 השנים האחרונות נהג הבית הלבן לפרסם בתחילת חודש יוני הכרזה לקראת חודש הגאווה, המברכת את חברי הקהילה הגאה ומציגה את מדיניות הבית הלבן בנושאים הלהט”בים.

יחסו של דונלד טראמפ לקהילה הגאה עורר את השאלה האם המסורת הזו תמשיך ותכובד על ידי הנשיא הרפובליקני. במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות נשאל טראמפ האם יפרסם כרוז חודש גאווה אם ייבחר, וענה כי הוא “יבדוק את העניין”.

התשובה האמיתית לשאלה הגיעה בימים האחרונים, כאשר הבית הלבן פרסם בתחילת חודש יוני שורה של הכרזות רשמיות המתייחסות לחודש יוני כ”חודש בעלי הבתים הלאומי”, “חודש האוקיינוס ​​הלאומי”, “חודש המוזיקה האפרו אמריקנית”, “חודש המורשת הקאריבית-אמריקאית” ו “חודש חיק הטבע” – אבל שום הכרזה לא התייחסה לחודש הגאווה.

מי שכן התייחסה לחגיגות הגאווה היא ביתו של טראמפ איוונקה, שצייצה בטויטר האישי שלה את ברכתה לקראת ארועי הגאווה.

“מתחברת שוב אחרי חג השבועות, כדי לאחל לכולם גאווה 2017 שמח”, כתבה אייונקה, “החודש אנחנו חוגגים ומכבדים את קהילת הלהט”ב. אני גאה לתמוך בחברי הלהט”בים ובאזרחי אמריקה הלהט”בים, שתרמו תרומה עצומה לחברה ולכלכלה שלנו”.

שגריר ארה”ב בישראל לא יפגש עם פעילי הקהילה הגאה

המדיניות החדשה של הבית הלבן תחת שלטון טראמפ לא נעצרת בארה”ב ומשפיעה גם על מדיניות החוץ של ארצות הברית. לאחר שנים בהן אירחו שגרירי ארצות הברית בישראל קבלת פנים לפעילי הארגונים הלהט”בים לקראת שבוע הגאווה, השנה הוחלט כי שגריר ארה”ב בישראל, דוד פרידמן, לא יקיים קבלת פנים מסוג זה. במקום זה תקיים סגניתו את קבלת הפנים, שתערך מחוץ לבית השגריר.

גם צבעי הקשת שהתרגלנו לראות מכסים את בניין השגרירות האמריקאית האפור, הנמצא במרכזו של מסלול מצעד הגאווה בתל אביב, נעלמו מן הנוף – ולראשונה מזה שנים לא הונף דגל הגאווה על בניין השגרירות, כפי שהיה נהוג בשנים קודמות.

ההכרזה הרשמית הראשונה מטעם הבית הלבן לציון חודש הגאווה הוצאה בשנת 1999 על ידי הנשיא קלינטון, שחזר על כך גם בחודש יוני 2000. מחליפו, הנשיא ג’ורג’ בוש לא המשיך את הנוהג, אך הוא חודש בתקופת כהונתו של הנשיא ברק אובמה, שדאג להוציא בכל שנה, משנת 2009 ועד שנת 2016, כרוזים שנתיים המכירים בחודש יוני כחודש הגאווה, ואף ארח את חגיגות הלהט”ב בבית הלבן.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

בשנת 2015, בעקבות החלטת בית המשפט העליון בנושא נישואים גאים בארה”ב, הואר הבית הלבן בצבעי הגאווה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן