fbpx

תרימי עוגן – המשט הגאה הראשון בכנרת

הקהילה הגאה בטבריה וקיבוץ המחנכים של תנועת דרור ישראל יקיימו את אירוע הגאווה במשט של שלוש ספינות תיירות בכנרת, שישודר לייב בעמוד הפייסבוק | לאורך הטיילת תוצג תערוכה המספרת על מקורות המאבק הלהט"בי לשוויון ועל פעילות הקהילה הגאה בטבריה כיום
משטגאווה
צילום: דרור ישראל

הגבלות ההתכנסות בשל מגיפת הקורונה דחקו את מצעדי הגאווה והובילו את הקהילות המקומיות למצוא דרכים יצירתיות לציין את חודש הגאווה.

חברי הקהילה הגאה בטבריה מצאו פתרון יצירתי במיוחד, וניצלו את החיבור של חודש הגאווה עם הכינרת המלאה והפיקו את המשט הגאה הראשון.

לרגל אירועי הגאווה השנתיים, החליטו ב”דונה”, הקהילה הגאה בטבריה ובקיבוץ המחנכים של תנועת דרור ישראל בעיר, ללכת על קונספט ייחודי וראשון מסוגו ולקיים את אירוע הגאווה בשייט על שלוש ספינות תיירות בכנרת. לאורך הטיילת תוצג תערוכה המספרת על מקורות המאבק הלהט”בי לשוויון ועל פעילות הקהילה הגאה בטבריה כיום.

האירוע שיתקיים ביום ה’, ה- 25.6 בשעה 18:00 בערב ייערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות הכוללות בדיקת חום בכניסה, הקפדה על 2 מטר, והצהרת בריאות. על כל אחת מהספינות ישוטו עשרות חוגגים וחוגגות, שישמרו על מרחק 2 מטרים ויעטו מסכות בצבעי הגאווה שהוכנו לכבוד האירוע. באירוע יופיעו מספר אמני דראג שיגיעו מרחבי הגליל ועל כל ספינה תתקיים מסיבה צבעונית לאור השקיעה.

“אין ספק שאנחנו בתקופה מאתגרת”, מספרת רומיה בן-ארי, ממארגנות האירוע וחברה בקיבוץ המחנכים של דרור ישראל בעיר, “אבל הקהילה שלנו יודעת לעמוד באתגרים כבר שנים ולהיות יצירתית. החלטנו להשתמש באוצר שאנחנו חיות לידו – הכנרת, שלשמחתנו גם התמלאה בחורף האחרון והתפתחה מאוד, ולהראות לכולם את היופי של הכנרת כשהיא זוהרת בצבעי הגאווה”.

צילום: דרור ישראל

בשנה שעברה התקיים אירוע הגאווה הראשון בטבריה בשיתוף פעולה של הקהילה הגאה ותנועת דרור ישראל. באירוע, שהתקיים תחת המסר “ואהבת לרעך כמוך” וכלל הפנינג בטיילת שעל שפת הכינרת, השתתפו כ-350 אנשים והוא זכה להצלחה גדולה.

אנלי קרטיס, ממובילות האירוע ופעילה בדונה, מסרה: “אנחנו גאות וגאים לעשות היסטוריה בפעם השנייה. אחרי ששנה שעברה קיימנו אירוע גאווה ראשון בטבריה אנחנו מתרגשות לקיים את אירוע גאווה שני ובפעם הראשונה בארץ – משט גאווה בכנרת שישודר בלייב בעמוד הפייסבוק של דונה, הקהילה הגאה בטבריה. נמשיך להאיר ולצבוע את העיר בשביל שיהיה מקום עבור כל אחד ואחת שחי פה”.

האירוע מופק ונתמך על ידי תנועת דרור ישראל, שותפות סובב כנרת מטעם הסוכנות היהודית, האגודה למען הלהט”ב וקהילת “הרשת” בטבריה. האירוע יתחיל בשעה 18:00, ובשעה 18:30 יועבר המשט בשידור לייב בדף הפייסבוק של דונה, הקהילה הגאה בטבריה.

עוד בנושא:  #מישהו פעם תקף אותי ככה - קמפיין הגאווה הבועט של טיקטוק

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן