fbpx

למרות הקורונה, הריחוק וההגבלות – 22 ארועי גאווה מקומיים התקיימו ב-2020

במהלך שנת 2020 התקיימו ברחבי הארץ 22 ארועי גאווה מקומיים, מתערוכת אמנות בנהריה ועד לפיקניק משפחות באילת, שנערכו בתמיכת תכנית המענקים של האגודה למען הלהט"ב וחברת מייקרוסופט | "הוכחנו לכולם כי המאבק הגאה ממשיך ללא קשר לתקופה ולנסיבות"
גאווה2020פת

עם פרוץ מגפת הקורונה וביטול מסיבות פורים, החלה הדאגה לגורלם של ארועי הגאווה. אז אומנם בסופו של דבר לא הצלחנו לצעוד, למחות ולרקוד באלפים, לא ויתרנו על הנוכחות הגאה, ולמרות הקורונה, הריחוק החברתי וההנחיות המגבילות, בשנת 2020 התקיימו 22 ארועי גאווה מקומיים בישובים ברחבי הארץ.

קיום האירועים, שהתקיימו במתכונות שונות שהותאמו למגבלות התקופה, התאפשר בזכות פעילות מחלקת “גאווה מקומית” של האגודה למען הלהט”ב, המובילה מזה כשלוש שנים תהליך של בנייה וחיזוק קהילות מקומיות גאות בכל רחבי הארץ, ובזכות תרומתה של חברת מיקרוסופט, שאפשרה לפתוח בשנית את “תוכנית המענקים לאירועי הגאווה” בה הוצע לקהילות מקומיות ברחבי הארץ לארגן אירוע גאווה מקומי.

התכנית נועדה עבור פעילי שטח עצמאיים בקהילות מקומיות גאות שאינן מטעם הרשויות המקומיות, והציעה תמיכה כספית בגובה של עד 4,000 ש”ח לטובת קיום ארוע גאווה מקומי.

“קיבלנו לתכנית 33 קבוצות פעילים מרחבי הארץ”, מסבירים במחלקת “גאווה מקומית” של האגודה למען הלהט”ב, “קבלת המענק הייתה מותנית בייחודיות האירוע, הפיזור הגיאוגרפי, בשמירה על החוק ועל הוראות משרד הבריאות. בשל מגבלות ההתקהלות ואתגרים שנוצרו בעקבות משבר הקורונה, מאה אחוז מן האירועים שינו את אופיים המתוכנן מספר פעמים לאורך הדרך בשל הקורונה, ועוד 10 אירועים בוטלו לאחר דיונים רבים ובצער רב. מתוך כך, תמכנו לבסוף ב- 22 אירועים מקומיים, שהיו מוצלחים, מעניינים וייחודיים מאוד”.

תכנית המענקים לשנת 2020 תמכה כלכלית ב- 22 קהילות מקומיות ובכלל הקהילות המקומיות והעיריות אשר הפיקו אירועי גאווה, בצורה של ליווי וייעוץ ומתן שירותי ליווי וייצוג משפטי, שירותי עיצוב גרפי, פירסום והפצה, מחירים מוזלים לציוד באמצעות קבוצות רכישה, חיבור ותמיכה מול הרשות המקומית ושאר ארגוני הקהילה ועוד.

בעקבות תכנית המענקים, עיריות רבות בחרו גם הן להקצות תקציב ומשאבים לטובת אירוע הגאווה בעיר שלהן, וכך הצליחה התכנית להביא לכך שבנוסף לרשויות המקומיות שהשתתפו בתוכנית המענקים, עוד כ- 10 קהילות מקומיות אחרות קיבלו תמיכה מהרשות המקומית.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

אירועי גאווה ראשונים אי פעם התקיימו ביישובים: ירוחם, אופקים, חריש, נהריה, נירית (מ.א. דרום השרון), קריית אונו, יהוד מונוסון ואילת.

בפרדס חנה-כרכור התקיימה חלוקת מארזי מזון לנזקקים וערב הוקרה לפעילים, במועצה אזורית עמק הירדן התקיים טקס הנפת דגל הגאווה במעמד ראש המועצה והקרנת סרט ושיחה עם היוצר+ שעת סיפור לילדים, בפתח תקוה נערכו פיקניקים ברחבי העיר עם תחרות משימות, בנתניה התקיים נתניה רונדו רכבים בכל העיר ובסיומו מסיבת גאווה, בנהריה התקיימה תערוכת אמנות גאה העוסקת בזהות הפריפיאלית והמגדרית ובאילת נערך פיקניק משפחות קהילתי עם משחקים והפעלות.

בטבריה התקיים משט גאווה שכלל 3 ספינות שקושטו בדגלי הגאווה. בכל ספינה היו נואמים שסיפרו על חייהם בטבריה, הופעה של מלכות ומלכי דראג ומסיבה, השייט יצא מנמל טבריה והוא התרחש לאחר ששנה קודם התקיים אירוע ראשון ובזכות קבוצת הפעילים בעיר אנשים רבים נרתמו לעזור להוציא שיט זה ואף גייסו משאבים רבים. “הליווי של האגודה היה מאוד קרוב ונתן הרבה ביטחון”, סיפרה רומיה, פעילה מקומית ב”דונה” טבריה, “עידוד לקיים את האירוע למרות המציאות המורכבת של הקורונה, הקשבה לאורך הדרך ועוד”.

קהילות מקומיות גאות רבות התגבשו סביב הקמה של אירוע גאווה בעיר שלהן אך ממשיכות לקיים חיי קהילה גם לאחר סיומה של תקופת הגאווה. כך למשל הקהילה בנהריה, באופקים, באילת, בחריש ובקרית אונו אשר התארגנו על מנת להוציא לפועל אירוע גאווה ראשון בעיר, אך מייסדות בימים אלו בנייה של קהילה גאה ארוכת טווח.

“בעקבות האירוע, נוצר פעילים קשר קרוב בין הפעילים לבין בני הנוער הלהט”בי בזיכרון יעקב ועם הורים ללהט”בים”, סיפרה חני, פעילה מקומית בזיכרון יעקב, “התחלנו לברר יחד את צרכי הקהילה, על מנת לקדם שירותים ומענים מול המועצה המקומית שהביעה נכונות לשתף פעולה”, “אני יודעת שנמשיך לפעול ביחד, זו רק ההתחלה”.

“אנו פועלות מתוך שאיפה לאפשר ללהט”בים הנמצאים לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל, ליהנות מסביבה בטוחה ולקבל מענה לצרכיהם, בהתאם לאופי היישוב/עיר”, מסבירים במחלקת “גאווה מקומית” של האגודה למען הלהט”ב, “מתוך העבודה בשטח והניסיון שצברנו אנו מאמינים שההשקעה בקהילות המקומיות הגאות ויצירת – כוח הנעה מהשטח, ברשויות המוניציפאליות, הוא השלב המכריע הבא במאבק עבור שוויון זכויות לקהילה הגאה בישראל.

יותר מתמיד, בצל התפשטות מגיפת הקורונה האירועים היו משמעותיים, נחוצים ויצירתיים. גם הפעם הצלחנו לחגוג בעשרות אירועי גאווה, באויר הפתוח או אונליין, אשר אירחו מאות משתתפים ומשתתפות ואיפשרו לכולן לחגוג גאווה ואהבה כמו שרק אנחנו יודעים. פעילים.ות ברחבי הארץ ערכו אירועים, מעמק הירדן ועד אילת, וביחד יצרנו תנועה ארצית גדולה וחזקה של הקהילה הגאה, כי גאווה היא בכל מקום. הוכחנו לכולם, ובעיקר לחברות הקהילה שלנו, כי המאבק הגאה ממשיך ללא קשר לתקופה ולנסיבות, עד שנוכל להיות גאים וגאות במי שאנחנו, איפה שלא נהיה. עד שלא נוכל לאפשר תחושת ביטחון לכל להט״ב בכל מקום נמשיך לפעול בכל הכח: נפתח עוד קהילות מקומיות, נעשה עוד אירועים – ונשטוף את הארץ בגאווה”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

קובי מימון, יו”ר התא הגאה של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח: “העצמה והכלה של כל המגדרים והמגזרים באוכלוסייה היא ערך מרכזי במיקרוסופט. בין אם זה בעזרה לגופים חיצוניים כמו האגודה למען הלהט”ב, ובין אם בתוך מיקרוסופט – אנחנו פועלים מתוך אמונה והכרה שגיוון אנושי הוא לא רק ערך מוסרי אלא גם צורך עסקי. קבוצות עבודה מגוונות הן המפתח שלנו להצלחה כחברה”.

“ההירתמות של חברת מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח לקהילה הגאה בישראל היא דוגמא ומופת לחברה מסחרית שבוחרת לקחת אחריות חברתית ומשנה את המציאות של אלפי חברות וחברי הקהילה בכל הארץ”, יו”ר האגודה למען הלהט”ב הילה פאר, “מייקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח היא מודל לחיקוי בעבור אלפי חברות עסקיות וההשפעה שלהן לקידום חברה סובלנית, שיווניות ומכילה יותר עבור כולנו. אנחנו מודים ומודות על שיתוף הפעולה המבורך שסייע לעשרות קהילות גאות בפריפריה ובכל רחבי הארץ. נמשיך לפעול יחד למען הזכות להיות מי שאנחנו בכל מקום”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן