fbpx

תנו לנו להירשם כהורים כמו כל היתר – בלי הקלות בתנאים, אלא פשוט בלי תנאים

"כל הדיון הוא על התנאים שבהם יאשרו לנו בתי המשפט ומשרד הרווחה להפוך להורים של ילדינו. בזמן שמקבילנו הסטרייטים לא נדרשים אפילו לתנאי אחד, עלינו ממליצים להקל. תודה באמת" | אורלי וייסלברג-צור, שנאבקה בבג"צ על רישומה כאם בנה, מגיבה לפרסומים על הקלות בהליכי אימוץ להורים להט"בים
רוית

“בשורה לקהילה הגאה: הקלות בהכרה לחד-מיניים כהורים” – עוד כותרת שמצטרפת לערימת הכותרות הפומפוזיות על מהפכות ורודות בישראל, ולאחר שזרו די חול בעינינו – מתבררות כבלוף ומסתיימות בקול ענות חלושה.

הפעם הניוז הן על המלצות ועדה בינמשרדית בנושא הקלת הליכי האימוץ ע”י הורים להט”בים. המלצות הצוות יועברו לבחינת היועץ המשפטי לממשלה. וואלה יופי.

זוכרים את ועדת אלאלוף למלחמה בעוני? את ועדת בן-בסט לרפורמה במיסוי? את ועדת זליכה להגדלת קצבאות הנכים? את ועדת פלד לארגון מחדש של מערך השידורים לציבור? וכמובן – את ועדת טרכטנברג המפוארת? כ-ו-ל-ן הציעו המלצות טובות וראויות, שאף לא אחת מהן יושמה. מרחו אותנו בכותרות ונגנזו. אלו רק דוגמאות ספורות, ההיסטוריה מוצפת כאלו.

אז לפני הכל – אל תתפתו לכותרות. תקפידו לקרוא את המילים הקטנות. שנית, לעולם אל תחשבו ש”המלצות ועדה בינמשרדית”, הן דבר שבהכרח יקבל ביטוי ממשי במציאות, בטח ובטח כשאלו מתפרסמות ערב בחירות ארציות. הן מסריחות מריח של הבטחת בחירות שמקורה באותה ממשלה שבאופן שיטתי ועקבי מתנגדת למדיניות פרו-להט”בית ושוויונית. מה שמוביל אותי לעוד דבר שאם קראתן היטב בוודאי הבחנתן בו: ההמלצות יועברו לבחינת היועץ המשפטי לממשלה – אותו יועץ שנציגיו הם אלו שאנו פוגשים בדיונים המשפטיים על זכויותינו, שתמיד תמיד תמיד נעמדים על הרגליים האחרויות ומתנגדים לכל בקשה להט”בית, באופן הכי נחרץ, בוטה ולהט”בופובי שיש. אני רוצה לראות את אותו מנדלבליט מאשר, מיישם ומעגן את ההמלצות הללו בחוק או בתקנות. לסבתא וסבתא יהיו גלגלים לפני שזה יקרה.

והכי חשוב – זכרו את מהות העניין: כל הדיון כאן הוא על התנאים שבהם יאשרו לנו בתי המשפט ומשרד הרווחה להפוך להורים של ילדינו. זאת בזמן שמקבילנו הסטרייטים לא נדרשים אפילו לתנאי אחד מכל אלו. עליהם לא נדרש שום פיקוח, ועלינו “ממליצים להקל”.

תודה באמת.

בבג”צ שאשתי רוית ואני הגשנו ביחד עם אגודת הלהט”ב דרשנו באופן ברור: לא עוד פיקוח. לא עוד בקשות בבתי משפט. לא עוד אפליה. בכלל. קטנה כגדולה. תנו לנו להירשם כהורים כמו כל היתר – בלי הקלות בתנאים, אלא פשוט בלי תנאים. ותעשו את זה סוף סוף בחקיקה ראשית או אפילו יותר טוב – בחוקה.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן