fbpx

שיפור תפקודי הזקפה באמצעות מכשיר רפואי חדשני לשימוש ביתי

גברים רבים סובלים מהפרעות זקפה אך חוששים לדבר על הבעיה ולקבל טיפול רפואי. לאחרונה חברה ישראלית פיתחה בשילוב עם אורולוגים מומחים מכשיר רפואי חדשני לשימוש ביתי, המתמקד בשיקום מנגנוני הזקפה הטבעיים בגוף המוביל לשיפור ממשי בתפקודי הזקפה
vertica1
צילום: רן הלל

עבור רבים מבני הקהילה הגאה, ההתאמה הפיזית והמינית היא שיקול משמעותי בכל מערכת יחסים, מעולם הדייטים מלא הציפיות והלחצים, ועד לזוגיות מונוגמית.

הפרעות זקפה הופכות כל מפגש מיני לבעל פוטנציאל לפגיעה בדימוי העצמי ובקשר האינטימי והרגשי עם הפרטנרים, ובהמשך עלולות לגרום לפגיעה בבריאות המינית ובאיכות החיים הכללית.

גברים רבים חוששים לדבר בפתיחות על הפרעות זקפה ועל אחת כמה וכמה לפנות לטיפול מקצועי. זאת למרות שמדובר באחת מהתופעות השכיחות ביותר ממנה סובלים כ-350 מיליון איש ברחבי העולם. רק בישראל לבדה מאובחנים בכל שנה כ-70 אלף גברים נוספים עם הפרעה בזקפה, והעובדה המפתיעה היא שהבעיה עשויה לקרות בכל גיל בקרב גברים הפעילים מינית: כ- 20%-30% מהגברים מתחת לגיל  40 לוקים בה, לעומת 50% מהגברים בגילאי ה-50 ואילך וכ-70%-95% מהגברים בגילאי ה- 70 ואילך.

הבשורות הטובות הן שיש בהחלט מה לעשות כדי לטפל ביעילות בבעיה, וזה כולל דרכי טיפול חדשניות וקלות ליישום שיכולות לסייע לצעירים ומבוגרים כאחד גם בשיקום ושיפור תפקודי הזקפה וגם במניעת התדרדרות עתידית.

לא הכל בראש – מדוע זה בכלל קורה?

אצל גברים צעירים מאוד הסיבה לבעיות זקפה היא לרוב רגשית, למשל על רקע חרדת ביצוע דאגות או דיכאון, אך אצל מרבית הגברים מגיל 40 ומעלה הסיבה היא בדרך כלל גופנית.  זקפה היא תוצאה של תהליך פיזיולוגי מורכב מאוד, המערב הרחבה משמעותית של כלי הדם בפין תוך שיתוף פעולה בין מנגנונים פסיכולוגיים, עצביים והורמונליים.

מבין הגורמים הגופניים בעיות בכלי הדם הן הסיבה הנפוצה ביותר להפרעות זקפה.  הן מתבטאות בירידה בזרימת הדם אל הפין בגלל היצרות של העורקים על רקע תהליכים טרשתיים.  כל גורמי הסיכון המוכרים להתפתחות של טרשת עורקים, כמו לחץ דם גבוה, רמות שומנים גבוהות בדם, עישון, סוכרת והשמנת יתר עלולים לגרום בסופו של דבר לפגיעה בזקפה, כאשר בדרך כלל במצבים אלו הגבר יוכל להגיע לזקפה חלקית או שיידרש עבורו זמן ארוך יחסית כדי להגיע לזקפה מלאה.  לא רבים יודעים שלרוב הפרעות זקפה קורות שנים לפני שמתרחשת הפגיעה בכלי הדם האחרים בגוף, מפני שכלי הדם בפין קטנים מאוד והם נפגעים מהר יותר מהתהליך הטרשתי.  זאת גם הסיבה שהפרעת זקפה מוקדמת מהווה פעמים רבות תמרור אזהרה למחלת כלי דם באיברים אחרים בגוף.

אז מה עושים?

לרוב, אם הפגיעה בכלי הדם עדיין מתונה ניתן בשלב הראשון לאמץ שינויים בתזונה ובאורח החיים.  תתפלאו לגלות עד כמה ירידה במשקל, הפסקת העישון ושתיית אלכוהול והקפדה על תזונה יכולים לעשות פלאים גם בהקשר המניעתי וגם בשיפור הפרעות זקפה קיימות. אולם יש מצבים בהם הפגיעה בכלי הדם כבר מחייבת אמצעים טיפוליים מתקדמים יותר. בעבר ניתוח להשתלת תותב בפין דרך חתך שנעשה בשק האשכים היה הפתרון הטיפולי המרכזי בהפרעות זקפה, אך ב-1998 הושקה הגלולה הראשונה לטיפול בבעיה והיא עשתה מהפך של ממש בתחום. אמנם מדובר באחד מהטיפולים הנפוצים ביותר כיום אך רמת היעילות שלו עומדת על כ-70%, כך ש-30% מהגברים לא יכולים ליהנות ממנו (וזה אומר כמה עשרות אלפים גברים בשנה).  לרוב זה קורה על רקע אינטראקציות בין-תרופתיות, תופעות לוואי או פשוט חוסר שביעות רצון מהתוצאה, מה גם שהחיסרון הגדול הוא בכך שהתרופה אינה מטפלת בשורש הבעיה אלא רק בסימפטומים והנטילה שלה לעיתים פוגעת בספונטניות של האקט.  מלבד זאת, קיים טיפול במכשיר שעל ידי יצירת ואקום מגביר את זרימת הדם אל הפין וגורם לזקפה למשך כחצי שעה.  אולם גם כאן מדובר בטיפול בעל יעילות של כ-70% כשהחיסרון הגדול הוא פגיעה בספונטניות ולעיתים תופעות לוואי כגון תחושת נימול, שטפי דם או שפיכה חלשה.

צילום: רן הלל

הטיפול בגלי רדיו שמשפר את תפקוד מנגנוני הזקפה הטבעיים

הפין בנוי מרקמות זקפה (‘הגופים המחילתיים’) המורכבות בין היתר מסיבים של החלבון קולגן.  כיום כבר יודעים שההתרופפות של סיבי הקולגן ברקמות הזקפה גורמת לכך שהן אינן יכולות להחזיק בתוכן כמות דם כה גדולה בזמן עוררות מינית, מה שגורם להפרעות זקפה.  הרעיון מאחורי השימוש בטכנולוגיית גלי רדיו (RF – Radio Frequency) הוא לחזק ולשקם את רקמות הזקפה באמצעות אנרגיה שמעודדת ייצור מוגבר של החלבון קולגן.

על עיקרון זה בדיוק פועל מכשיר הורטיקה החדשני.  מדובר במכשיר רפואי לשימוש ביתי שפותח על ידי חברה ישראלית בשילוב עם אורולוגים מומחים, המתמקד בשיקום מנגנוני הזקפה הטבעיים.  במהלך הטיפול גלי הרדיו גורמים לחימום מבוקר של רקמות הזקפה מבלי לפגוע במעטפת החיצונית של העור.  החום גורם לייצור מוגבר של קולגן ולחיזוק סיבי הקולגן הקיימים, לשיפור זרימת הדם אל הפין על ידי הרחבת כלי הדם, תוך עידוד יצירת כלי דם חדשים בפין, וכך המטופל יכול לחזור ליהנות מזקפה ספונטנית לטווח ארוך.

במחקר קליני שנערך ביחידה הנוירו-אורולוגית במרכז הרפואי רמב”ם ובחן את היעילות של מכשיר ה-®Vertica על מטופלים עם הפרעה בזקפה, נמצא שיפור משמעותי של מעל 85% בציון התיפקוד הזיקפתי וכן שיפור במדד הנוקשות של האיבר.  המטופלים אף דיווחו על שיפור איכות החיים מבחינה מינית ועל סיפוק רב מהטיפול.

בשונה מהפתרונות הקיימים כיום בשוק (כמו כדורים, זריקות, משאבות והליכים כירורגיים) השימוש בורטיקה אינו פולשני, אינו כואב והוא נעשה בפשטות בבית (כפעמיים בשבוע למשך 15-30 דקות עפ”י חומרת הבעיה) והכי חשוב – הוא אינו פוגע בספונטניות ואין לו תופעות-לוואי. זהו טיפול בזקפה שמתמקד בשורש הבעיה ולא רק בסימפטומים וניתן להשתמש בו גם במצב של הפרעות זקפה, גם במטרה למנוע היחלשות (ממש כמו אימון בחדר כושר) או כדי לשפר את איכות הזקפה הקיימת.  מכשיר הורטיקה מאושר על ידי משרד הבריאות, נמכר ללא מרשם רופא ואף ניתן לרכוש אותו אונליין באופן דיסקרטי ישירות מהיצרן.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

5 תגובות

  1. שלמה הגב

    כמה עולה כזה מכשיר ?
    יש אפשרות להחזיר אם זה לא עובד ?

  2. רועי הגב

    מחיר המכשיר 4,968 ש”ח עם אפשרות לפרוס עד 36 תשלומים בכרטיס אשראי ללא ריבית (138 ש”ח בחודש). בגלל שמדובר על מכשיר רפואי שאינו ניתן לשימוש חוזר, החזרת המכשיר היא על פי מדיניות המופיעה בפירוט באתר.

  3. יוליש טיטוש הגב

    אך יש עוד בעיה כתוצאה מבעית פורסטטה קורה שהתפקוד המיני יורד לא רק יורד אלא ממש יש בעיה של פליטה שלמעשה לא קיימת כך גם הזמן שהאיבר מין במצב עמידה האם בעיה כזו המכשיר המוצע מציע פתרון לכך כי האורולוג לא פתר בעיה כזו

  4. מתי הגב

    אשמח להתיייץ

  5. עזרא הגב

    אפשר מראה מקום למחקר ברמב”ם?

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

האייטם אליו נכנסת מכיל תוכן מיני.
אם זה לא סוג התוכן שציפית לראות פה, זה הזמן לעזוב.
שלא נצטרך להגיד “אמרנו לך”

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן