fbpx

קייס צ’ויס במסר מיוחד לקהילה הגאה בישראל: “תודה לכם על כך שאתם חיים את חייכם בצורה גלויה”

לקראת המופע השמיני של הלהקה בישראל, והראשון מאז ההתאמה המגדרית שעבר סאם, האחים סאם וגארט בטנס מספרים על המופע הקרוב, על ההתרגשות להגיע לישראל ועל הקרבה לקהילה הגאה בארץ, וגם מזמינים אתכם לחגוג איתם במתחם ה-VIP של וודג'
ks choice1
קרדיט: לייב ניישן ישראל

ב–16 בדצמבר תתקיים בהאנגר 11 בתל אביב הופעתם השמינית של להקת קייס צ’ויס הבלגית בישראל. לקראת המופע בארץ ומסיבת האפטר פארטי במתחם ה-VIP של וודג’, ראיינו את האחים סאם וגארט בטנס, שהקימו את הלהקה בתחילת שנות ה-90 באנטוורפן, בלגיה.

איך זה מרגיש לחזור לישראל בפעם השמינית?
“זה תמיד תענוג לחזור לתל אביב”, אומר סאם, “המעריצים שלנו תמיד נרגשים מהביקור שלנו, והתחושה היא הדדית, במיוחד כשאנחנו על הבמה”.

“אני חשבתי שזו כנראה הפעם העשירית”, מוסיף גארט, “אבל בימים האחרונים העיתונאים עדכנו אותי שזו הפעם השמינית. אני מאמין להם כי יש להם זכרון טוב יותר”.

מה צפוי לנו במופע הקרוב?
“צפו למופע רוק! מכיוון שסאם היה קצת עסוק עם הפרויקט החדש שלו, ואני הופעתי הרבה עם החברים הבלגים שלי, ההופעה הפעם תתרכז במיטב ובאלבום החדש שעדיין בשלבי עבודה. בנוסף, צפו כמובן להופעת אורח של תום פטרובר ואורית שרף עם כמה שירים. ובסוף המופע אפטר פארטי במתחם ה-VIP של וודג’ יחד עם חברי הלהקה”.

האם אם עוסקים בשירים שלכם בנושאים להט”בים?
“יש כמה שירים באלבום הסולו שלי שמדברים על יציאה מהארון ועל החיים כלהט”ב, כמו come over here ו- pave the way”, מסביר סאם, “אנחנו כותבים על דברים שאכפת לנו מהם, אז זה כמעט בלתי נמנע שהנושאים האלו יופיעו בשירים שלנו. אני עובד עכשיו על פרויקט חדש שנקרא rex rebel, האלבום הראשון אמור לצאת בפברואר, שגם בו יש שירים שעוסקים בלהוית חלק מהקהילה הקווירית. אני בהחלט לא רוצה לכתוב עברו קהל קווירי בלבד, אבל אני כותב על כל מה שמעסיק אותי, אז השינוי שלי ללא ספק ימשיך להשפיע על הדברים שאני שר עליהם”.


המופע הקרוב בישראל יהיה הפעם הראשונה בה הלהקה מופיעה בישראל מאז שבחודש מאי האחרון במאי האחרון הודיע סולן הלהקה סאם בטנס, על היותו גבר טרנסג’נדר ועל תהליך ההתאמה המגדרית שהוא עובר.

“יש לי רק דברים טובים לומר על החוויה של היציאה מהארון”, מסביר סאם, “כולם היו מאד תומכים. אני מרגיש בר מזל להיות מוקף במשפחה אוהבת וחברים טובים ולחיות בתקופה בה לצאת מהארון כטרנס לא הופך אותך בהכרח למנודה חברתית. המעריצים שלנו והתקשורת היו מדהימים גם כן, אנשים הראו המון אהב ואני שמח מאד לקבל אותה”.

כחלק מהשינוי שעבר סאם, גם הקול שלו עובר שינוי, ומצריך התאמה והסתגלות של הלהקה לטונים החדשים והנמוכים יותר.

“נכון לעכשיו הקול של סאם נשמע דומה מאד לקול של שרה, אז אין שינויים מרחיקי לכת”, מסביר גארט, אחיו של סאם ושותפו ללהקה, “ברגע שקול השירה של סאם יתחיל להשתנות באופן דרסטי, אני בטוח שנצליח ללפתור את העניין הזה ולהבין כיצד לגרום לזה לעבוד. בכל הנוגע לשירים הישנים, אנחנו יכולים תמיד לנגן אותם בטון נמוך יותר, ולגבי שירים חדשים – אני לא רואה מצב שהכימיה בינינו תעלם, אנחנו שני אחים. אבל אם מסיבה מסוימת זה יקרה, תמיד יש רוק כבד”.

קרדיט: לייב ניישן ישראל

את הלהקה הקימו האחים סאם וגארט בטנס בתחילת שנות ה-90 באנטוורפן, בלגיה. הלהקה פרצה ב-1995 עם השיר “”Not An Addict שהפך ללהיטם הגדול ביותר, והגיע למקום החמישי במצעד הבילבורד.

אחת התעלומות הגדולות היא לגבי משמעות השם של הלהקה, ולגבי מה שעומד מאחורי ה-K של K’S CHOICE. אך מסתבר שזה לא ממש סוד, פשוט היה צריך לשאול.

“התחלנו לפני 25 שנה, בתור ילדים צעירים בלי שום מושג לאן זה יוביל אותנו” מספר סאם, “מעולם לא חשבנו ש-25 שנה אחר כך נעשה ראיונות לקראת מופע בתל אביב. במקור, בזמן נסיעה לאוניברסיטה, אני ואחי החלטנו להיות “דה צ’ויס” (הבחירה). אחרי שהוצאנו את האלבום הראשון שלנו, שמענו שיש להקה נוספת בארה”ב שיש לה את אותו השם. החלטנו לשנות את השם שלנו קצת בלי לשנות אותו לגמרי, והגענו לקייס צ’ויס. במהלך השנים המצאנו כמה סיבות מקוריות מאד למשמעות של ה”קיי”, אבל בעקרון, האות הזאת פשוט נשמעת טוב יותר לפני המילה צ’ויס מאשר שאר אותיות האלף בית”.

מה היית רוצה למסור לקהילה בישראל?
“קודם כל, תודה לכם, על כך שאתם חיים את חייכם בצורה גלויה ונותנים תקווה לכולנו, בכל רחבי העולם. אני רוצה להגיד שאני ממש מצפה לפגוש אתכם שוב. אני מקווה שהקהילה שלכם תומכת כמו הקהילה שלי בבלגיה, ובקליפורניה, שם אני גר. אני רוצה לומר לכל הקהילות הגאות ברחבי העולם – חיו את החיים האותנטים שלכם, אם זה לא מסכן אתכם, מצאו בני ברית ותהיו גאים במי שאתם”.

מה החלום שלך?
“יש לי כמה חלומות – שהמשפחה שלי תהיה בריאה ומשגשגת, שאוכל להמשיך לעשות מוזיקה עם אחי וחברי הטובים, לכבוש את העולם עם rex rebel ולהפוך את העולם למקום בטוח עבור כל חברי הקהילה הלהט”בית”.


K’S CHOICE בהופעה – 16.12 האנגר 11 ת”א | לקוראות וקוראי WDG ממתינה חווית VIP הכוללת כרטיס להופעה + כניסה למתחם ה-VIP הפרטי של וודג’ בהאנגר 11 + מסיבת אפטר פארטי עם חברי הלהקה שתערך במתחם עם סיום ההופעה, עם די ג’יי מיכל שר.

רכשו עכשיו את חבילת ה-VIP הייחודית לקוראות וקוראי וודג’!

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן