fbpx

עם הפנים לדאבלין – ‘די כבר עם השקרים שלך’ נבחרה לייצג את ישראל בפסטיבל התאטרון הבינלאומי בדבלין

ההצגה 'די כבר עם השקרים שלך' נבחרה לייצג את ישראל בפסטיבל התאטרון הבינלאומי לתאטרון גאה בדבלין. קמפיין מימון ההמונים שפתחו יוצרי ההצגה נועד לממן את השתתפות הצגה בפסטיבל | "בואו נהפוך אנחנו את הפלורליזם לכלי שמקרבים איתו לבבות"
דיכברעםהשקריםשלך

לפני כשנתיים, אחרי עיכובים רבים בעקבות הקורונה, עלתה ההצגה ‘די כבר עם השקרים שלך’ לבמת תאטרון תמונע. ההצגה, מאת ובבימוי ניר פרנקל וטלי הכט, ההפקה זכתה לביקורות משבחות, אלפי צופים שהגיבו בהתרגשות (ממבוגרים ועד לבתי ספר), התקבלה לסל תרבות ארצי, ואף נבחרה לפרוייקט חשיפה בינלאומית (שמוביל המכון למחזאות ישראלית, בשיתוף משרד החוץ ומשרד התרבות).

כעת מגיעה גם ההכרה הבינלאומית, עם בחירתה של ההצגה לייצג את ישראל בפסטיבל התאטרון הבינלאומי לתאטרון גאה בדבלין Dublin Gay Theatre Festival IDGTF, בו ישתתפו הפקות מכל העולם בין השאר מארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, אנגליה, ספרד, סרביה ואירלנד.

“ההצגה הזו היא חלום שמתגשם עבורנו, ופותחת לנו דלת אחר דלת”, מסבירים ניר פרנקל וטלי הכט יוצרי ויזמי ההצגה די כבר עם השקרים שלך, “התחלנו לעבוד עליה בשיתוף פעולה ראשון לפני 4 שנים, גייסנו את כל הצוות, והתחלנו לעבוד בלי לדעת לאן זה יוביל. צוות השחקנים והיוצרים שאיתנו הם מהמדהימים שפגשנו כאנשים ומבחינת כשרון ונדיבות. מאז שההצגה עלתה היא זכתה לביקורות נהדרות מכל מי שהגיע לראות – מבקרים, כתבים וקהל.אפילו פיליפ בסון בעצמו, היה אורח הכבוד שלנו בפסטיבל תמונע האחרון – והתרגש עד דמעות מההצגה”.

פרנקל והכט, שבשיחתנו הקודמת איתם קיוו לצאת עם ההצגה אל מחוץ לגבולות ת”א, מתרגשים במיוחד מההזדמנות לצאת עם הצגה גאה בעברית מחוץ לגבולות הארץ ולהציג אותה לקהל הבינלאומי.

“זו הזדמנות מדהימה עבורנו לתת במה וקול לתיאטרון הישראלי העצמאי, ולקהילה הלהטב”קית על במה חשובה בחו”ל, כמו גם להציג צדדים אחרים של ישראל כאלה שלא נראים בחדשות”, הם מסבירים,”אנחנו מאמינים שדווקא בתקופה כזו, הצגה שעוסקת בשני נערים שסך הכל רצו לאהוב, ובגלל חינוך ואמונות חייהם היו מאוד קשים, צריכה לקבל חשיפה לכמה שיותר קהלים. דווקא עכשיו, כשהלהבות עולות והשיח מתלהט, חשוב שנציג קול עדין ואמנותי. ייצוגים אחרים של גבריות. אם אנשים הפכו את ההומופוביה לנושא שמנצחים איתו בחירות, בואו נהפוך אנחנו את הפלורליזם, ההקשבה, הסולידריות, ואהבת האדם לכלי שמקרבים איתו לבבות”.

ההזמנה המרגשת להשתתף בפסטיבל החשוב שנערך בהתנדבות, אינה כוללת את מימון הנסיעה, כך שכל הוצאות הנסיעה והעלאת ההצגה במסגרת הפסטיבל נופלות על ההפקה עצמה. לצורך גיוס הסכום הדרוש להשתתפות בפסטיבל פתחו הכט ופרנקל בקמפיין מימון המונים.

“מאחר וההזמנה לפסטיבל הנפלא הזה, שמתקיים כולו בהתנדבות, ועוברים בו למעלה מ-15000 צופים, אינה כוללת מימון, ומאחר וכרגע לא ניתן לקבל תמיכה מהמדינה, פתחנו בפרוייקט ההדסטארט. נדהמנו לגלות את כמות התמיכה בימים הראשונים מאז עלינו לאוויר, וגייסנו בכשבוע כשליש מהסכום שלנו. מה שיפה בפלטפורמה הזאת זה שכל אחד יכול לקחת חלק בשלל תמיכות, וכל תמיכה כזאת מביאה אותנו אל היעד שלנו. זה פרוייקט של הכל או כלום. ככה שמי שנתקל בכתבה או בעמוד, ואוהב את הפרוייקט, חשוב שיעביר לעוד אנשים. בזכות הקהילה שלנו, נצליח!

יש לנו בעמוד מגוון תשורות ממש מדליקות, בתמורה לשותפות ביוזמה ובחלום שלנו, החל מחולצות של ההפקה, כרטיסים להצגות שלנו, פסקול ההצגה – בלעדי לתומכים, המחזה שלנו, וכרטיסים לשלל הצגות של תאטרון עצמאי שעוסקות ברובן בנושאים להט”בים, באדיבות יוצרים וחברים יקרים שלנו. אנחנו מזמינים אתכם להיות חלק מחשיפת היצירה שלנו לקהלים חדשים. חשוב מאוד שתיכנסו  לעמוד הפרוייקט שלנו בהדסטארט ותבחרו את אחת מהתשורות המגניבות שיש לנו”.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך - כשחלומות העבר הופכים להחמצות העתיד

ההצגה מבוססת על ספרו האוטוביוגרפי של הסופר הצרפתי פיליפ בסון, ומספרת על הרומן האסור שניהל בסון עצמו כתלמיד תיכון בשנות השמונים בעירה צרפתית שכוחת אל ושמרנית בצרפת.

במהלך ההצגה אנחנו פוגשים את פיליפ של ההווה (תומר נהיר פטלוק) ואת פיליפ תלמיד התיכון הצעיר (שחף ברגר), המציגים לנו את שתי נקודות המבט של אותו הסיפור. שני המבטים, הצעיר והבוגר, נעוצים עמוק בתומא אנדרייה (השחקן לירן מזרחי), מושא אהבתם בעבר וגעגועיהם בהווה. גבר החלומות שנטש את פיליפ בצעירותם, אך בעצם נטש את עצמו ואת חלומותיו. לבטיו של תומא בין תדמית החתיך הנערץ של בית הספר לבין תשוקתו האמיתית לגברים, מחדדים עוד יותר את הדילמות של פיליפ ומשאירים את הקהל דרוך לגבי היכולת של השניים לממש את אהבתם.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן