fbpx

“מכניסים את הקהילה הגאה להסכמים קואליציוניים”

"זה הזמן לראות מי נגדנו ומי בעדנו, מי מחרטט אותנו ומי הולך לתמוך בנו, ויש פיתרון מאוד פשוט - כל מפלגה שדוגלת בליברליות ובשיוויון זכויות, כל מפלגה שיש לה תא גאה, צריכה לחתום על מסמך התחייבות"
נעהגולני
צילום: עמרי פירר

חודש ינואר הוא חודש של התחלות חדשות, של סיכום השנה שהייתה והמשך לשנה הבאה.

איזו שנה הייתה לנו, שנה שבה יצאנו לרחובות, השמענו את קולנו באופן ברור וגם אם לא כולם יסכימו איתי, הצלחנו להביא לשינוי תודעתי גדול בכל הנוגע לקהילה הגאה. אבל, כמו שרובנו כבר מבינות, 2018 הייתה שנת הסיפתח, זאת אומרת אנחנו רק מתחילות.

2019 היא שנת בחירות וזה בהכרח אומר שזאת השנה שלנו כקהילה לפעול ולהביא את השינוי האמיתי.

יצאנו, צעקנו ומה קיבלנו? קיבלנו התעלמות מאוד גדולה מצד הממשלה, או אמירות כמו האמירה של מירי רגב שטענה שהיא עשתה טעות כשהצביעה נגד פונדקאות, אבל אז בחרה לעשות את אותה טעות שוב, מעניין לא? או שיותר טוב, קיבלנו את תשובתו של ראש הממשלה שאין היתכנות פוליטית, שדרכה הוא בעצם הודיע לנו שבקואליציה הזאת לא יעברו חוקים אשר הופכים אתכן ואתכם לאזרחים שווי זכויות במדינה. ואתם יודעים מה? אני מקבלת את האמירות של ראש הממשלה, ומסכימה שבקואליציה שמנוהלת על ידי להט”בפובים אנחנו לא נקבל זכויות, אבל למה שבקואליציה הבאה לא נקבל זכויות?

זה הזמן לראות מי נגדנו ומי בעדנו, מי מחרטט אותנו ומי הולך לתמוך בנו, ויש פיתרון מאוד פשוט.

הסכמים קואליציוניים חברות וחברים. הדרך שלנו לקבל את הזכויות שלנו היא פשוטה מאוד – אנחנו צריכות לדרוש את זה. הרבה יגידו לי שאני חיה באשליות, מי יכניס אותנו להסכמים הקואליציוניים? אז אני מודיעה לכם שכל מפלגה שדוגלת בליברליות, בשיוויון זכויות לאזרחיה, כל מפלגה שיש לה תא גאה צריכה לחתום על מסמך התחייבות.

בעצרת השיוויון שנערכה בקיץ היינו 100 אלף איש, זה קצת יותר משלושה מנדטים לפי הבחירות הקודמות, אתם יודעים כמה כוח זה 3 מנדטים? זה מה שיכול להכריע איזו מפלגה תרכיב את הקואליציה ומי יהיה ראש הממשלה שלנו. ואלו רק האנשים שהיו בכיכר – אנחנו כקהילה מגובשת זה כוח.

אני הולכת להיות הכי כנה, כי אני חושבת שלכולנו נמאס מפוליטיקאים שמשקרים לנו, ולומר שאני לא חושבת שנצליח להעביר את כל מה שאנחנו רוצים בכנסת הבאה. אבל אולי הגיע הזמן שנפסיק לראות התעלמות מוחלטת?

עוד בנושא:  הפולמוס

אני רוצה לאמץ בעתיד שלי, הנה אני אומרת זה מול כולם: ביום שאני אהיה אמא זה יהיה אחרי שאני אאמץ ילדים, זאת הבחירה שלי בחיים. למה לא להעביר את החוק הפשוט הזה שמחזיר את הכח לידי המדינה ומאפשר לי ולנו להיות הורים? זה פוגע ברגשות של מישהו באמת? היחידים שנפגעים זה ילדים שגדלים ללא משפחות, למה שלא נכניס את החוק הזה בהסכם קואליציוני? דרישה להגדיל את התקציבים של הקהילה, למה זה לא נראה כדבר מינימלי שנדרוש ולא נקבל?

אני אפילו מוכנה לפרגן לכל תא גאה. תחשבו על הדברים המינימלים שאתם יכולים וצריכים לדרוש מיו”ר המפלגה שלכם ויחד נוביל מהלך חדש במדינת ישראל. יש כל כך הרבה חוקים שנפלו ב-4 שנים האחרונות שאין שום סיבה לנפילה שלהם. מירי רגב, עשית טעות? הנה ההזדמנות שלך לתקן, וזה רלוונטי לכל המפלגות – עכשיו זה הזמן שלנו.

אנחנו באופן קבוע יוצאות לרחובות להפגין, עכשיו אני מזמינה אתכם לשנות יחד איתי את המציאות שלנו – מכניסים את הקהילה הגאה להסכמים קואליציוניים.

ואם ראשי המפלגות לא יסכימו לחתום? אז לא נצביע להם. מאוד מאוד פשוט – נשתמש בכוח שלנו כקהילה, יותר אף אחד לא יוכל לשקר לנו, יותר אי אפשר להשתמש בתירוץ של החרדים בשביל לבטל אותנו, אנחנו קהילה ואנחנו כוח ושנת 2019 הולכת להיות השנה שבה אנחנו נקבל זכויות, אבל רק אם נדע לדרוש אותן בלי פחד.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

5 תגובות

  1. אילן שיינפלד הגב

    האם את יודעת על הניסיון של חבריי ושלי להקים את שווים, המפלגה הישראלית הגאה? אני שואל זאת, מפני שבעיניי, הרעיון שלך מצוין, אבל לנוכח הריסוק הפוליטי של שני הגושים, ולנוכח הסיכוי הרב, שגם הפעם תקום ממשלת ימין, ועוד חזקה מאי פעם, והמפלגות שבאופן מסורתי תומכות בנו תישארנה באופוזיציה – האם לא נכון יותר להירתם, ממש ברגע האחרון, לייסוד המפלגה הגאה?
    נותרו לנו ימים ספורים בלבד שבהם עוד ניתן להגיש בקשת ייסוד של המפלגה לרשם המפלגות. המועד האחרון הוא יום שלישי הקרוב, בירושלים. כלומר, אם חברי וחברות הקהילה לא יילכו מחר בבוקר, או ביום ראשון, למשרד הפנים, יוציאו תעודת אזרחות ויבואו לחתום על בקשת הייסוד, המפלגה לא תקום לקראת הבחירות האלה.
    לא חבל?
    פניתי שוב ושוב לארגוני הקהילה, לפורומים השונים שלה, בהצעה שכולם/ן יצטרפו אלינו. הכול פתוח. עוד איש אינו משובץ בפרונט כמועמד/ת לכנסת. נשים כמוך יכולות להפוך זאת למציאות.
    מעריך מאד,
    אילן.

  2. אורי ביתן הגב

    רעיון מצוין, אבל מי ינסח את מסמך הדרישות? אילו קבוצות יקבלו יותר כוח? שוב נשמע רק על פונדקאות?

  3. עברתי בסביבה הגב

    אין צורך במפלגה של נושא אחד, ראינו למשל כמה תרמה בזמנו מפלגת הגמלאים לגמלאים, והתפוררה אחרי קדנציה. זה מה שקורה בישראל למפלגות של נושא אחד וזה מה שיקרה גם למפלגה גאה, אם תקום לבסוף. הישגים משמעותיים לא יהיו. כנראה שלא בכדי חברי.ות הקהילה לא נהרו למשרד הפנים ולחתום על בקשת ייסוד, אלא מתוך הבנה שאין ערך של ממש במפלגה כזאת. בדיוק כמו שמפלגה לעצמאים, כפי שהוקמה השבוע ע”י נשיא לה”ב, לא תביא מזור לעצמאים.
    משמח לדעת שיום שלישי הקרוב הוא תאריך האחרון שאחריו רעיון המפלגה הגאה יחזור לארכיון.

    • אילן שיינפלד הגב

      זו אינה מפלגה של נושא אחד. תוכל לקרוא על כך בקיצור הדרך לעיל. חברי/ות הקהילה לא נהרו למשרד הפנים אולי מפני שרבים/ות מהם/ן לא מודעים/ות לרעיון, אולי משום שהקהילה זקוקה לעוד כמה שנים של אפלייה כדי להבין, שרק אנחנו נשנה את עתידנו. ורק כדי להרגיע אותך, רעיון המפלגה הגאה לא יחזור לארכיון. ההפך הוא הנכון. במידה ולא תוקם כעת – יהיה לנו די והותר זמן לחריש עמוק בקהילה, כדי להקימה בתמיכה קהילתית רבה יותר.
      שבוע טוב לך.

  4. דניאל לרנר הגב

    אני גאה בך נעה!!!

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן