fbpx

לראשונה בישראל: קבוצת יזמות עסקית והעצמה לנוער גאה

עמותת יוניסטרים וארגון הנוער הגאה איגי פתחו קבוצת יזמות מעצימה לנוער גאה, במסגרתה בני הנוער מקימים ומנהלים חברת סטארט אפ על כל שלביה, תוך ליווי והדרכה מבכירים בתעשיית ההייטק והטכנולוגיה | "פיתוח סטארטאפים טכנולוגיים אשר יספקו פתרונות לאתגרים שהם עצמם חווים כנוער גאה"
create

ארגון יוניסטרים, הפועל לסגור את הפערים החברתיים-כלכליים בישראל דרך חינוך בני נוער בפריפריה ליזמות וחדשנות, וארגון הנוער הגאה – איגי, פתחו לאחרונה קבוצת יזמות מעצימה לנוער גאה. בני הנוער אשר משתתפים בתכנית, מקימים ומנהלים חברת סטארט אפ על כל שלביה – החל מהקמת חברה, תכנית עסקית, אב טיפוס, גיוס הון, שיווק ומכירה. מטרת התוכנית היא להעצים את בני הנוער, לפתח בהם ביטחון עצמי ואמונה ביכולותיהם ולתת להם את הכלים להוציא לפועל את חלומותיהם. כחלק מתכנית זו, חושבים בני הנוער על פיתוח סטארטאפים טכנולוגיים אשר יספקו פתרונות לאתגרים שהם עצמם חווים כנוער גאה.

המיזם עליו עובדים בני הנוער כעת, הינו אתר אינטרנטי המשמש גם כספרייה הנותנת במה לאומנים אנונימיים מהקהילה הגאה. באתר החדש שיוקם בקרוב, יוכלו אומנים מהקהילה להציע למכירה את יצירות האומנות.

במהלך מפגשי הקבוצה, בני הנוער מקבלים בין היתר גם ליווי והדרכה בנושאים של שיווק ופיתוח מוצר מבכירים בתעשיית ההייטק והטכנולוגיה. זאת במסגרת שיתוף פעולה של התכנית יחד עם ארגון LGBTech המורכב מאנשי ונשות הייטק גאים אשר משמשים כמנטורים עבור החניכים ומביאים איתם את הידע העסקי וגם את החוויה שלהם כאנשי עסקים גאים בהיי טק הישראלי.

זוהר יחיא, בן ה16, נער טרנסג’נדר המשתתף בקבוצת היזמות החדשה של יוניסטרים מספר על החוויה האישית שלו: “במהלך השנים האחרונות, עברתי הרבה תהליכים ושינויים, גם אישיים וגם פיזיים. לפני חודשיים, לאחר לבטים ארוכים, החלטתי לצאת מהארון בפני הורי, והרגשת ההקלה גדולה מאוד. לא הייתי מצליח לעשות את הצעד לולא המדריכים באיגי וביוניסטרים, אשר מלבד עולם היזמות עזרו לי בפן האישי והרגישי של לצאת מהארון. מאז שאני מכיר את עצמי אני מתעניין ביזמות וטכנולוגיה, וכששמעתי על הקבוצה החדשה, החלטתי ישר לנסות להתקבל אליה, אני מרגיש שהפעילות שלי ביוניסטרים עשויה לתרום לי הרבה בעתיד שאני מתכנן לעצמי, ובהחלט יש לי כבר כמה רעיונות למיזמים אישיים משל עצמי”.

יש לי כבר כמה רעיונות למיזמים אישיים משל עצמי | זוהר יחיא

עוד בנושא:  הכל נשאר בקהילה – פרויקט ABSOLUT RAINBOW COMMUNITY מעניק מלגות לחברי וחברות הקהילה הטרנסית

“יוניסטרים פועלת לאחד את החברה הישראלית דרך יזמות וחדשנות ולספק לכל בני הנוער בישראל הזדמנות שווה בחיים, מסביר אסף וייס, מנכ”ל עמותת יוניסטרים, “אנו גאים במגוון הרחב של הקהילות השונות שמתאחדות תחת פעילות יוניסטרים והשנה גאים במיוחד בהוספת הקהילה הגאה לתוכנית יוניסטרים. במשך 19 שנה יוניסטרים הוכיחה שהיא מסוגלת להעניק לבני נוער מאוכלוסיות מוחלשות את האמונה בעצמם ואת הכישורים להצליח בחיים, אפילו יותר מבני נוער אחרים. אנו שמחים שבזכות שיתוף הפעולה עם איגי, אנו מסוגלים להעניק את ההזדמנות הזו גם לנוער גאה שסובל מאפליה ומאתגרים רבים ובתקווה שהתוכנית תעניק להם את ההזדמנות להוביל את דור העתיד של ישראל”.

“שיתוף הפעולה של איגי עם יוניסטרים הוא במה נפלאה לעשייה חינוכית שיוצאת מגבולות המוכר ומאפשרת לחניכות וחניכים לגלות אופקים חדשים של יצירתיות וחדשנות” מוסיף עופר נוימן מנכ”ל איגי,  “אנחנו גאים מאד להקים קבוצה להט”בית שדרכה עולם היזמות והחדשנות יקבל צבעים חדשים בשוייון ואהבה”.

עופר נוימן | צילום: יח”צ איגי

עמותת יוניסטרים פועלת בשותפות אסטרטגית עם הפדרציה היהודית של לוס אנג’לס ורשות החדשנות במטרה להוביל לשינוי חברתי באמצעות הכשרת בני נוער וצעירים ליזמות עסקית וחברתית. יוניסטרים הוקמה במטרה להעניק לנוער ולצעירים מהפריפריה החברתית והגאוגרפית את הכלים לקבוע את עתידם, לפרוץ את המסגרת בה הם גדלים, להצליח ברמה האישית בעולם היזמות והעסקים ובמקביל להוביל מיזמים קהילתיים במטרה להשפיע על הקהילה בה גדלו. כל זאת לצד מפגש עם בני נוער מתרבויות ומגזרים שונים הקיימים במדינה ובכך להכשיר מנהיגות המקדמת דו קיום בארץ. את בני הנוער מלווים בהתנדבות מעל ל-4,500  אנשי עסקים המעבירים את הידע העסקי ממקור ראשון ומהווים עבורם מודל לחיקוי. יוניסטרים פועלת ב-85 יישובים ברחבי הארץ עם מעל ל-3,500 בני נוער בשנה מכלל המגזרים במדינת ישראל.

אסף וייס מנכ”ל יוניסטרים

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן