fbpx

לא ניתן לכבות לנו את אור השוויון

"אנחנו נמשיך לצאת מהארון, ללכת ברחובות, להילחם במוסדות המדינה, להיות בבתי הספר, בבתי המשפט בכל מקום שבו כוחות החושך ינסו לכבות אנחנו נביא אור" | נאום יו"ר האגודה למען הלהט"ב חן אריאלי בעצרת המחאה
צילום: עמוד בפייסבוק האגודה למען הלהט"ב
צילום: עמוד בפייסבוק האגודה למען הלהט”ב

אדוני ראש הממשלה, פנית אלי מוקדם יותר הערב דרך התקשורת. אני אענה לך יחד עם הקהל כאן בכיכר. תסתכל על הכיכר הזו, יש פה קהילה שדורשת מעשים, ולא הודעות לעיתונות. עכשיו תורנו לך אדוני ראש הממשלה, לא!

לא לאמירות סרק, לא לפגישות יחצניות ריקות מתוכן.  אנחנו דורשות מעשים!
בחקיקה,
בתקציבים,
במדיניות,
בתכניות ארוכות טווח שנבנות יחד עם ארגוני הקהילה. לא מעל הראש שלנו.

בוא איתי אדוני ראש הממשלה להכיר את העם שלך.
אנחנו שווי ושוות זכויות במדינה הזו. אומרות כן לשיוון

אני עומדת כאן נרגשת.
אני רוצה להודות לכל אחד ואחת שהגיעה לכאן הערב, שעזרה לנו להפוך את השבוע האחרון להיסטורי – ואל תטעו, הערב – אנחנו עושות פה – היסטוריה.

במשך שנים עברנו תהליך, מציבור של יחידים לקהילה. ותראו את העוצמה של הקהילה שלנו כשאנחנו עומדים ועומדות כאן יחד!
הקהילה שלנו, מורכבת ממגזרים שונים, מדעות שונות, ממגדרים שונים. הקהילה הזו, הקהילה שאני חלק ממנה, שיש לי את הזכות להצעיד בתקופה משמעותית זו, הצליחה השבוע לאחד, ולגבש את כל מי שמאס בשיח של שנאה ואלימות.

הערב, הקהילה הזו בשיא כוחה, מציעה לא פחות מאלטרנטיבה למציאות הישראלית. מציעה תכנית הפעלה אחרת. כזו שלוקחת בחשבון את השוני והמורכבות, אוספת אותן לקריאה אחת נרגשת ומוכיחה הלכה למעשה – יחד אנחנו חזקות.
יחד, אנחנו ניצור את הישראליות שאנחנו מבקשות לחיות בה.

בישראל שלנו, אישה יכולה ללכת בביטחון ברחוב, אימא לא נענשת או חווה השפלה על בחירתה במשפחה להט”בית, ישראל שלנו אינה שוללת מאזרחיה את הזכות להיות הורים. ישראל שלנו מתביישת באלימות ובאפליה – היא לא מתביישת באהבה

המאבק הזה הוא לא רק להט”בי. הערב הזה, אנחנו עומדות כאן – הומואים, לסביות, ביסקסואליות, טרנס, קווירים, סטרייטים וסטרייטיות. אנחנו עומדות כאן, יחד עם ציבור ענק, שתומך, שמאמין, שרוצה לחיות פה, בהבנה שכולנו שווים. שלכולנו הזכות לחיות בביטחון, הזכות להיות אזרחים שווים ושוות. זהו לא פחות ממאבק על דמותה של המדינה שלנו.

עוד בנושא:  נערה בת 18 נורתה למוות בגליל על רקע נטייתה המינית

ישראל שהקהילה הזו מאמינה בה – ישראל שיש בה ציבור גדול, שמאס בפילוג ובפחד. שמאמין בישראליות שחוגגת את הגיוון כמקור עצמה לא כחולשה. בישראל שלנו, אישה יכולה ללכת בביטחון ברחוב, אימא לא נענשת או חווה השפלה על בחירתה במשפחה להט”בית, ישראל שלנו אינה שוללת מאזרחיה את הזכות להיות הורים. ישראל שלנו מתביישת באלימות ובאפליה – היא לא מתביישת באהבה.

תשעה באב היום. יום שמזכיר לנו חורבן ושנאת חינם מהם. ואני מבקשת ביום הזה, לקחת לעצמנו ועל עצמנו את האחריות להפוך את החברה הישראלית לטובה יותר. אנחנו לא נוותר.

אנחנו, הקהילה הלהט”בית, יוצרים מדי יום מציאות חדשה, אנחנו, אתם , אתן בוראות אותה בכל יום שבו אתם ואתן מתעקשות לחיות את חייכן על פי האמת שלכן, על פי צו ליבכן.

אנחנו נמשיך לצאת מהארון, ללכת ברחובות, להילחם במוסדות המדינה, להיות בבתי הספר, בבתי המשפט בכל מקום שבו כוחות החושך ינסו לכבות אנחנו נביא אור. בכל מקום שיסגרו לנו את הדלת, אנחנו נפתח אחרת.

אנחנו נתפוס מקום בבתי הכנסת, במועצות העירוניות, במרחב הציבורי, עד שנביא את האור לכל מקום שיש בו חושך. אנחנו לא נוותר. לא ניתן לכבות לנו את אור השוויון. יחד אנחנו כוח. כוח ציבורי. כוח קהילתי. כוח אלקטורלי.

הילדים שלנו, הילדים של כולנו, יגדלו בישראל אחרת – וזה מתחיל היום!!!

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן