fbpx

בכל מקום אהבה: קליפ גאווה ארצי לקראת עצרות הגאווה

לקראת עצרות הגאווה שיתקיימו הערב, בארבע הערים הגדולות (ת"א, י-ם, חיפה וב"ש, שני יוצרים ופעילים להט"בים בשם עלמה קלברמן ואסף אור משיקים את קליפ הגאווה הארצי "בכל מקום אהבה", בו מופיעים פעילים להט"בים מ-30 ערים בארץ | "הזדמנות נדירה לראות ולהראות את העובדה שהאהבה שלנו נמצאת בכל מקום בארץ, בכל מיני צורות"
בכלמקוםאהבהבעלמהואסף

כולנו מכירים ומכירות את הרגע הזה. הרגע שבו אתה מגיע למקום, מסתובב ברחובות ופתאום רואה דגל גאווה ממרפסת, סטיקר של אהבה על רכב, או זוג שמחזיק יד ביד. הרגע הזה שבו אתה נושם קצת יותר לרווחה, קצת יותר בביטחון. גם ב – 2020 הנראות שלנו במרחב הציבורי עדיין לא מובנת מאליה.

בצל הקורונה, מתאחדות הקהילות בכל הארץ ליום אחד מיוחד. לקראת עצרות הגאווה שיתקיימו הערב, בארבע הערים הגדולות (ת”א, י-ם, חיפה, ב”ש – פורום ארבעת הבתים), שני יוצרים ופעילים להט”בים בשם עלמה קלברמן ואסף אור משיקים את קליפ הגאווה הארצי “בכל מקום אהבה”.

בקליפ משתתפים מאות פעילי הקהילה מ-30 ערים בכל רחבי הארץ – אשדוד, אשקלון, באר שבע, בית שמש, בת ים, זכרון יעקב, חבל אילות והערבה, חדרה, חולון, חיפה, טבריה, יבנה, יהוד מונוסון, ירושלים, כפר סבא, לוד, מודיעין, נהריה, נתניה, עמק הירדן, פרדס חנה כרכור, פרדסיה, קריות, ראש העין, ראשון לציון, רחובות, רעננה, שדרות שער הנגב, תל אביב.

בנוסף, לקחו בו חלק גם מורן רוזנבלט, ידידייה ויטל, אורנה בנאי, דוד לביא ויזהר כהן, ונציגי הארגונים השונים.


עלמה קלברמן היא מוזיקאית, יוצרת ומבצעת, בת 22 מרחובות, מובילה את הקהילה הגאה בעיר רחובות, השתתפה בנבחרת הכוכב הבא עונה 3. ב-2019 שיחררה את אלבום הבכורה שלה, שֵׁדָה, בהפקתו של תאיר סיבוני. שיר הנושא מתוכו היווה עבורה יציאה פומבית מהארון, וכן הופיעה איתו בכל אירועי הגאווה בארץ.

אסף אור הוא מוזיקאי, יוצר, מפיק מוסיקלי ומבצע, בן 24 מרחובות. אסף שיחרר לפני כחצי שנה את הסינגל “כמו שביקשת”, הראשון שחושף את נטייתו המינית ומספר את סיפור היציאה מהארון של נער ישיבה הומו, וכן הופיע איתו באירוע הגאווה ברחובות.

“לפני חודש הגיעה אליי עלמה עם רעיון”, מספר אסף, “אז כבר היה ברור שבגלל הקורונה מצעדי הגאווה במתכונתם הרגילה לא יפעלו, ושאנחנו נמצאים במצב שבו דין תל אביב כדין ירושלים, כדין רחובות. הזדמנות נדירה לראות ולהראות את העובדה שהאהבה שלנו נמצאת בכל מקום בארץ, בכל מיני צורות. עלמה הציעה שנרים פרויקט גאווה שיראה בדיוק את זה, שבכל מקום יש אהבה. הגיע הזמן שהקהילה הגאה תדבר בשם עצמה. לא עוד שירים שמתובלנים ביח”צ עסקני, ולא עוד אמנים סטרייטים שמתיימרים לדעת מה אנחנו רוצים ומה עברנו. אנחנו לא אטרקציה תיירותית ואנחנו כאן, בכל מקום בארץ, קהילה גדולה ואוהבת”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

“ברמה הכי אישית? התחלתי להרגיש פחות ופחות נוח לראות אמנים סטרייטים תורנים נבחרים שנה אחר שנה להרים פה שיר גאווה שמייצג… אותי?”, מסבירה עלמה, “ומה הם יודעים על המאבק שלי? על המאבק שלנו? על העיר שלא נותנת לי לתלות דגלים? והם בכלל לא האשמים – אבל המטרה, שהיא העלאת המודעות, מתפספסת מאחורי המעטה הסטרייט-פרנדלי. כמו מוזיקאית שהיא אקטיביסטית טובה מצאתי את הדרך שלי לעשות מלמטה – כמו שלמדתי ויודעת הכי טוב, ולהפוך את פני הדברים. לעשות ולעודד כאן יצירה גאה מבפנים, ייצוג של קהילה גאה מבפנים כלפי פנים וכלפי חוץ, ולאהוב, כך או אחרת, באופן שכולנו יודעות וכמהים. יזהר כהן (אמאלה) מככב בקליפ, וידע לפני כולן שהכל מתחיל ונגמר באבניבי אובוהבב אובותבך”.

הקליפ, שמציג פעילות של קהילות גאות בכל הארץ, בשיתוף עם פורום ארבעת הבתים, האגודה למען הלהט”ב בישראל, האחווה הסטודנטיאלית הגאה, איגי (ארגון הנוער הגאה) ופורום גאווה מקומית, שמכיל את הקהילות הגאות בכל הארץ, הוא הוכחה מוצקה ומלוטשת ראשונה שאכן – יש כאן קהילה. ויתרה מכך: המהפכה הגאה לא הושלמה.

רוני אוסטרר, האגודה למען הלהט”ב: “האגודה גאה ללוות לאורך השנים עשרות קהילות מקומיות גאות לאורכה ולרוחבה של הארץ במסגרת ״פורום גאווה מקומית״, וכן לקחת חלק בפרויקט המרגש של עלמה, אסף ופעילות ופעילים נוספים מהקהילה, שמבקשים להזכיר לכולן ולכולם: יש לכן את הזכות להיות מי שאתן, איפה שאתן, ולאהוב את מי שתרצו, בכל מקום. חודש גאווה שמח!”

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן