fbpx

כל הפתרונות לחיזוק השיער

כולנו רוצים שיער חזק, מלא ושופע, כזה שמצטלם מצוין לאינסטגרם ונראה משכנע באתרי ההיכרויות. בעזרת טיפול יומיומי נכון ניתן לחזק את השיער ולשמור על המראה שלו
גברחופף
pexels | cc0

כולנו רוצים שיער חזק, מלא ושופע, כזה שמצטלם מצוין לאינסטגרם ונראה משכנע באתרי ההיכרויות.

אבל לשיער שלנו תכניות משלו, ועם השנים הוא נחלש, מדלל ונושר, משאיר אותנו עם תמונות מצח גבוה וזיכרונות שופעים.

אבל לשיער שלכם יש תקווה, ובעזרת טיפול יומיומי נכון ניתן לחזק את השיער ולשמור על המראה שלו. ישנן מגוון שיטות לחיזוק השיער, שאף ניתן לשלב ביניהן כדי להשיג תוצאות טובות יותר.

ויטמינים ותוספי תזונה

לתזונה שלנו יש השפעה רבה על כל חלקי הגוף, וגם על השיער. מחסור ברכיבי תזונה עלול לגרום להחלשות ואף נשירה של השיער, בעוד שיפור תזונתי ונטילה של תוספי תזונה עשויים לסייע למנוע זאת.

תזונה עשירה בויטמינים ומינרלים עשויה לעזור לעצור או למנוע נשירת שיער במצבים של חוסרים. ישנם מספר ויטמינים ומינרלים החשובים לחיזוק השערה, אותם חשוב לצרוך על מנת לשמור על שיער בריא.

ניאצין – התרומה העיקרית של הניאצין היא תמיכה בהמרצה של זרימת הדם לקרקפת, וכתוצאה מכך גם הצמחת שיער. יתרון נוסף של הניאצין היא היכולת שלו להגביר את ייצור הקרטין.

ביוטין – רכיב נפוץ שמככב בהמון סוגים שונים של תוספי תזונה. הביוטין עוזר בהפיכה של חומצות שומן לקרטין. תוכלו למצוא אותו בדגי סלמון, שקדים, ביצים, בטטות וכבד בקר.

אבץ – האבץ הוא מינרל חיוני שנמצא כמעט בכל תא בגופנו.  האבץ משתתף בתהליכים מרכזיים בצמיחת שיער, והוא נחוץ לתפקודן התקין של בלוטות השומן סביב זקיקי השיער.  אחד הסימפטומים העיקריים של מחסור באבץ הוא נשירת שיער ושיער דק ושברירי. צריכה של מזונות עשירים באבץ, כמו בשר אדום, שקדים, חלמוני ביצה, וזרעי דלעת, מסייעת למחסור באבץ ולחיזוק השיער.

ויטמין E – כשמדברים על הצמחת שיער, אי אפשר שלא להזכיר את הויטמין הזה, ויש לזה סיבה מצוינת: הוא מגן על איברים חשובים, בין היתר גם על זקיקי השיער.

אחד מנוגדי החמצון העוצמתיים ביותר שקיימים בטבע הוא ויטמין E, וליתר דיוק, טוקוטריאנולים.

ניתן לקחת תוספי תזונה המכילים ויטמין E, אבל הוא נספג בצורה טובה יותר כשמקבלים אותו ממזון רגיל.

טיפולים בגורמי גדילה

התקרחות תורשתית אצל גברים קשורה בעיקר להשפעת הורמון המין הזכרי DHT שנקשר לזקיקי השיער וגורם להרס של כלי הדם שמזינים אותו, להתפתחות דלקתית כרונית, והתכווצות זקיק השיער כך שהשיער מפסיק להתפתח כרגיל, הופך לדק עד פלומה ובסוף מת.

טיפולי IPRF היא טכניקה מיוחדת המשתמשת בנוזל הפלזמה המופק מדמו של המטופל, מועשר בטסיות המהוות מקור לריפוי ומכיל גורמי גדילה, פיברין ותאי גזע.

הנוזל המופק מוזרק לאזורים הרצויים בקרקפת, לקרקפת, שם הוא משתחרר באופן הדרגתי, גורם לריפוי מואץ המייצר סביבה חדשה ואיכותית לצמיחה מחודשת של שיער.
ה-IPRF מעצים את תפקוד והתחדשות התאים, מסייע לגמישות העור, מונע סיבוכים שונים ומפחית פיגמנטציה.

טיפולים תרופתיים

התרופה להתקרחות עדיין לא נמצאה, אך ישנם מספר חומרים שהוכחו כמעכבים את ההתקרחות התורשתית. העיקריים והמוכרים שבהם הם מינוקסידיל ופינסטריד, המסייעים בעיכוב תהליך איבוד השיער ומסייעים לשפר את מראה השיער.

מינוקסידיל – פעולתו של המינוקסידיל גורמת להרפיית דפנות העורקים ובכך מרחיבה את כלי הדם ומובילה לזרימת דם מוגברת באוזר הקרקפת. במקביל, נמצא כי החומר גורם לגירוי תאי האפיתל הנמצאים בזקיקי השערה, וממריץ את פעולתם. יחד עם זאת, המינוקסידיל אינו מפחית את רמת הורמון ה-DHT ולכן הוא יעיל כל עוד הטיפול בו נמשך, ברגע שמפסיקים להשתמש בתכשיר, תהליך הנשירה מתחדש.

הטיפול במינוקסידיל הוא חיצוני, באמצעות מריחת התכשיר על הקרקפת.

פניסטריד  – הפינסטריד מטפל ביעילות בהורמון ה-DHT, המקור להתקרחות התורשתית. התכשיר נועד במקור לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית, אך נמצא כי הוא גורם לצמיחה מוגברת של שיער.

פעולתו של הפניסטריד חוסמת את האנזים 5-אלפא-רדוקטז, שאחראי לפירוק הטסטוסטרון ל– DHT, שהוא נגזרת ההורמון הפוגעת בזקיקי השיעעהה. הטיפול בפינסטריד מפחית את רמת ה-DHT בעד 75%, ובכך מונע את הרס זקיקי השערה.

הטיפול בפנסטריד ניתן באמצעות כדורים (פרופסיה) או באמצעות תמיסות רוקחיות לשימוש חיצוני על הקרקפת.

שמפו פילקסיל לחיזוק השיער

השתמשו בשמפו ותכשירי שיער ללא מלחים וללא רכיבים כימיים הפוגעים בזקיקי השיער. בנוסף לכך תוכלו להיעזר במכשירים ביתיים לשיקום הקרקפת וזקיקי השיער, כגון מכשיר ה-Hairegen Classic החדשני. מכשיר זה משפיע על הגורמים העיקריים להתקרחות, פועל בצורה מקומית וישירה ומייצר תגובה מהירה ללא תופעות לוואי. המכשיר פועל בשלושה אופנים במטרה לעורר את עור הקרקפת וזקיקי השיער: עירור חשמלי, עירור ביוכימי ועירור פיזי-מכני. שלושת הפעולות הללו נעשות בו-זמנית במשך מספר דקות ובתדירות יומיומית ומנטרלות את תהליך ניוון זקיקי השיער.

שמפו פילקסיל לחיזוק השיערה מציע טיפול יעיל בעל נוסחה ייחודית המשלבת סרונאה סרולטה (דקל ננסי) אבץ וויטמינים ומותאם במיוחד להאטת קצב נשירת השיער. שמפו פילקסיל מוכח כח מדעית כהיפו-אלרגני והוא בעל רמת חומציות pH 5.5, הזהה לחומציות הקרקפת ומעניקה לה הגנה. הנוסחה הייחודית של תכשירי פילקסיל מכילה מרכיבים טבעיים איכותיים המזינים ומחזקים את השיער – לשיער בריא יותר, חזק יותר ומלא יותר.

פילקסיל הוא מותג בינלאומי השייך לחברת LACER הספרדית, המשווק בארץ ע”י חברת תרו. הסדרה משווקת בספרד ובאירופה משנת 2000 ומובילה שם את הקטגוריה כבר למעלה מ-10 שנים.

שמפו פילקסיל לחיזוק השיער. טיפול יעיל בעל נוסחה ייחודית המשלבת סרונאה סרולטה (דקל ננסי) אבץ וויטמינים מותאם במיוחד להאטת קצב נשירת השיער, כטיפול יחיד או כטיפול משולב עם מוצרים אחרים

 — לחצו כאן להורדת קופון הנחה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. טיפולי PRP הגב

    אני לא חושב שהרחבתם מספיק על טיפולי prp שהם טיפולים באמצעות הורמוני גדילה שהם הטיפולים המוכחים ביותר (כנראה) לטיפול בהתקרחות.
    הרבה מושתלי שיער עושים את הטיפולים הללו לאחר ההשתלה כדי לחזק ולמקסם את התהליך ושווה להכיר את הטיפול הזה וההבדלים בין המבחנות.

    ממליץ להרחיב בנושא יותר בכתבה.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן