fbpx

טראמפ: נישואים גאים הם עובדה. ואני בסדר עם זה

בראיון הנצחון הבהיר טראמפ כי מבחינתו נישואים גאים בארה"ב הם עובדה שהוא חי איתה בשלום. במקביל הודיע על כוונותו למנות הומו מוצהר לתפקיד שגריר באו"ם
%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%95%d7%9f%d7%98%d7%a8%d7%90%d7%9e%d7%a4
צילום: צילום מסך CBS

השקט שאחרי הסערה – אחרי ההתבטאויות החריפות של טראמפ במהלך קמפיין הבחירות והצהרת הכוונות של סגנו הנבחר ושל חברי מפלגתו, הנשיא הנבחר מרגיע את הרוחות גם בקרב הקהילה הלהט”בית.

בחירתו של טראמפ עוררה מתח וחשש רב בקרב ארגונים להט”בים בארה”ב, שביססו את חששם על התבטאויותיו וכן על המצע המעודכן של מפלגתו. עכשיו, לאחר בחירתו, מבקש טראמפ להרגיע את הרוחות.

במהלך ראיון ראשון כנשיא נבחר שהעניק לרשת CBS, התבקש טראמפ להתייחס למגוון ההבטחות שהשמיע במהלך קמפיין הבחירות, ביניהן נושא חוקיות ההפלות בארה”ב, בניית החומה בין ארה”ב למקסיקו וכן הנישואים הגאים.

בנושא הנישואים הגאים השיב טראמפ ואמר כי מדובר בעניין סגור וחתום. “זה החוק” אמר טראמפ, “החוק עבר והוכרע בבית המשפט העליון. זה עניין סגור ואני בסדר עם זה”.

טראמפ התייחס גם לתקיפות נגד להט”בים ומיעוטים שונים שנעש מאז בחירתו, לעיתים אף בשמו, ואמר כי הוא עצוב מאד לשמוע את זה. טראמפ פנה לכל מבציעי בשידור ואמר: “תפסיקו עם זה!”

טראמפ לא התייחס בראיון לכוונת סגנו לצמצם את ההגנות על אפלית להטבים על די העברת חוק המאפשר אפליה על בסיס נטייה מינית המתבצעת בשל אמונה דתית.

שגריר גאה לארה”ב באו”ם

במקביל, פרסמה התקשורת את בחירתו של טראמפ לתפקיד שגריר ארה”ב באו”ם. על פי הפרסומים, שוקל טראמפ למנות את ריצ’רד ג’רנל לתפקיד. ג’רנל, הומו מוצהר, שימש כדובר ארה”ב באו”ם בימי ממשלו של ג’ורג’ בוש הבן. בתקופת בחירות 2012 התפטר ג’רנל מתפקידו כדוברו של המועמד המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה”ב מיט רומני, לאחר שספג ביקורת מצד גורמים שמרניים המזוהים עם המפלגה על היותו הומוסקסואל מוצהר ועל תמיכתו באופן גלוי בנישואים חד-מיניים.

במידה וג’רנל ייבחר ומינויו יאושר על-ידי הסנאט הוא יהיה הלהט”ב הראשון שימלא תפקיד חוץ שדרגתו כדרגת שר בקבינט, ועשוי לצבוע את מעגל המינויים של טראמפ בצבעים ליברליים יותר.picture1


 

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן