fbpx

התבלין הסודי של 24 רופי

להשתחרר מההגדרות, להתעלם מהתוויות ולהסיר מסיכות (ונעליים) – הפילוסופיה של מסעדת 24 רופי הופכת את הארוחה בה לחוויה חברתית לא פחות משהיא חוויה קולינרית
24רופי
צילומים: אלונה להב

הרצון שלנו שיתייחסו אלינו כמו שאנחנו, בלי הגדרות, תוויות או תגיות, מלווה אותנו לאורך כל היום.

במסעדת 24 רופי, מסעדה הודית צמחונית עם נטיות טבעוניות, לקחו את הקונספט הזה צעד אחד קדימה – כבר בכניסה תתבקשו להוריד את הנעליים ולהתיישב אל השולחן כשאתם עם גרביים בלבד. על פי המסורת ההודית, הנעליים סוחבות איתן את צרות היומיום וגם את האגו שלנו, והמטרה היא להשאיר את כל אלו בחוץ ולהכנס נטו אנחנו.

המסעדה, המנוהלת כיום על ידי זוג נשים – נטע ועדי, בנות זוג גם בחיים, נולדה מתוך חיבור של עולם הרוח עם עולם החומר, והיא מעוצבת בסגנון נעים ורגוע שמאפשר לסועדים להוריד את המסכות, הפאסון והאגו ופשוט להיות הם עצמם.

אחרי שהנחתם את דאגות היום יום בצד (ואם מתחשק לכם להתמסר לחוויה אז גם את הסלולרי), והתרגלתם לישיבה הנמוכה ולאווירה, אתם מוזמנים לגשת לתפריט, שמורכב בעיקרו ממנה אחת עיקרית – טאלי, שהיא בעצם ארוחה שלמה במנה אחת.

הטאלי מוגשת בצלחת מתכת מסורתית המחולקת לתאים ומכילה מגוון תבשילי ירקות וקטניות המשתנים מדי יום, אורז בסמטי או אורז הפתעות, צ’פאטי, פאפד וצלוחית עם יוגורט/טחינה, לעידון חום המנה והפיקנטיות. נטע מספרת שהטאלי שלהם הוכרז כ”הטאלי העברי הראשון” כשרק פתחו את המקום.

על הטעמים אחראי הטבח ההודי הגוג’ארטי שלהם, שגדל על הטעמים מבית אמא, ביחד עם תערובות התבלינים של מזי, המאמא של המקום, שמלווה את המסעדה כבר מעל עשור.

בנוסף, בימים מיוחדים מציע התפריט מנות מתחלפות – ימי שני מוקדשים לתבשילים מהמטבח הדרום הודי, ובימי שלישי תמצאו בתפריט מלאי כופתה – המנה האהובה ביותר על מטיילים ישראלים בהודו.

“הודו מאד חיה במרחב שלנו, והאווירה מאד שונה ומיוחדת”, מסבירה נטע, “זה כמו לארח חברים בסלון הבית שלך, רק שאתה לא צריך להכין את האוכל או לשטוף את הכלים. זה מתחבר אלינו גם ברמה הקהילתית – לא ישבנו ותכננו לפתוח מסעדה שהיא גיי פרנדלי, אבל בגלל שהמרחב מכבד ומשתדל לראות כל אדם באשר הוא, זהו מרחב שהוא יותר מכיל ומקבל. זו אולי גם הסיבה שכמעט תמיד 50 אחוז מהצוות שלנו מורכב מחברי הקהילה הגאה”.

את הפילוסופיה הזו מקיימות נטע ועדי גם בפן העסקי. “המפגש האנושי מאד מאד חשוב לנו, כשלב פוגש לב”, מסבירה נטע, “אפילו על הצ’קים של הספקים שלנו אנחנו חותמים “באהבה”, גם עובדים שעבדו אצלנו לפני
15 שנה נשארים בקשר ובאים לבקר”.

תחושת ההדדיות נמשכת גם כשמגיע החשבון – או יותר נכון כשהוא לא מגיע, כי ב-24 רופי נוהגים בשיטת האמון, אתם אומרים למלצרית מה אכלתם ובהתאם לכך משלמים. המלצרים מגישים לכם את האוכל והשתייה, אך לא עוקבים אחרי כל בקבוק מים שהזמנתם. מה קורה במידה ובחרתם לשכוח? זאת כבר הקרמה שלכם.

המסעדה החלה את דרכה על גג בנין במרכז ת”א (ברחוב רופין מספר 24) כהרפתקת קיץ, והפכה למוסד שמביא לתל אביב את הקסם, הרוגע והפתיחות של הודו, וכמובן את הטעמים.

במהלך השנים הפכה המסעדה הותיקה למקום האהוב לא רק על הישראלים שחוזרים מטיול בהודו, אלא גם על לקוחות מגוונים וצבעוניים שעדיין לא חוו את הודו בעצמם, אבל לומדים להתאהב בה דרך האווירה, האוכל והחברה שהם פוגשים ב-24 רופי.

לפני שבע שנים יצאו נטע ואורי, הבעלים והשותף שהקים יחד עם נטע את המסעדה, למסע בהודו כדי למצוא את המרכיב הסודי – באוכל ובחיים. את המסע תיעדו השניים בסרט “המרכיב הסודי”, הזוכה לאהדה רבה מהקהל ומוקרן בסימנטק ת”א כבר שבע שנים ברציפות!! הסרט פתח את פסטיבל הקולנוע הרוחני והשתתף בפסטיבל הקולנוע הגאה והפך לקאלט בקרב צופיו.

“יש איזה שהוא מרכיב סודי, בהודו, בחיים ובמסעדה שלנו שאנחנו עדיין לא בטוחים שאנחנו יודעים מהו בדיוק, אבל אנחנו יודעים שהוא עובד”, אומרת נטע, “אפשר לקרוא לו אהבה, חברות, פשטות, שמחה.. – כל אחד ומה שהמקום הזה מעורר בו”.

24 רופי – שוקן 16, קומה ב’ תל אביב. טל להזמנות: 03-6818066
באתר: 24rupee.com / פייסבוק: מסעדת 24 רופי / אינסטגרם #24rupee

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. חנוך ארצי הגב

    בהצלחה ילדותי היקרה

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן