fbpx

הקהילה הטרנסית העניקה לחברי הכנסת פרס על קידום זכויות הטרנסג’נדרים

באירוע חגיגי לציון יום הנראות הטרנסי הבינלאומי, בשיתוף שגרירות קנדה, בלגיה, ושוודיה, העניק ארגון "מעברים" את הפרס לקידום זכויות הקהילה הטרסנג'נדרית בישראל ע"ש סוניה שווסטר ז"ל, לחברות וחברי הכנסת דב חנין, מירב בן ארי, יעל גרמן וקארין אלהרר | "אנחנו לא צריכים אנשים שידברו בשמנו, אלא שישמיעו את הקול שלנו"
פרסוניה
צילום: אלה פליסיטי דורון

לציון יום הנראות הטרנסית הבינלאומי, העניק ארגון “מעברים” לקהילה הטרנסית פרסים ל-4 חברות וחברי כנסת שפעלו לקידום זכויות הקשת הטרנסית בישראל.

בארוע חגיגי שהתקיים בבית השגרירה הקנדית בשיתוף שגרירויות קנדה, בלגיה ושוודיה, הוענק הפרס לקידום זכויות הקהילה הטרסנג’נדרית בישראל ע”ש סוניה שווסטר ז”ל, לחברי הכנסת דב חנין, מירב בן ארי, יעל גרמן וקארין אלהרר, על תרומתם ופועלם לקידום זכויות הקהילה הטרנסג’נדרית.

חברת הכנסת מירב בן ארי, קיבלה את הפרס על העברת תקציבים לטובת הקהילה הטרנסית – סיוע בתקצוב דירות מעבר, מקלט חירומי, הוסטל עד גיל 25 ותכנית למניעת אובדנות, מימון תקנים בוועדה להתאמה מגדרית, הכפלת שעות חדרי ניתוח, הכשרות לאנשי רפואה, ונוכחות קבועה בוועדה לביקורת המדינה בדיונים העוסקים בקהילה הטרנסית.

“אני גאה להיות כאן החברת כנסת היחידה מהקואליציה”, אמרה חברת הכנסת מירב בן ארי בנאומה, “מודה על הערכה הרבה. פעלתי רבות למען זכויות ותקציבים לקהילה בכנסת הקודמת ואמשיך בפעילות הזאת גם בכנסת הבאה”.

חבר הכנסת דב חנין, קיבל את הפרס על קידום חקיקה לטובת הקהילה הטרנסית – תיקון חוק זכויות התלמיד, המורה כי: “רשות חינוך מקומית, מוסד חינוך או אדם הפועל מטעמם, לא יפלו תלמיד מטעמי נטייה מינית או זהות מגדרית, בין של הילד ובין של הוריו”. מדובר בחוק היחיד במדינת ישראל המספק הגנה מפני אפלייה על רקע זהות מגדרית.

“‏אני גאה לקבל אות הוקרה מהקהילה הטרנסית על התיקון שהעברתי לחוק זכויות התלמיד שלראשונה בחוק הישראלי אוסר אפליה על רקע זהות מגדרית”, אמר ח”כ דב חנין, “זהו חלק מהמאבק הרחב על שיוויון, הכרה ונוכח האלימות היומיומית ממנה סובלת הקהילה, על הביטחון ללכת ברחוב ולא להיות מותקפ/ת בגלל מי שבחרת להיות”.

חברת הכנסת קארין אלהרר, קיבלה את הפרס על שינוי נהלים לטובת הקהילה הטרנסית – כיושבת ראש הוועדה לביקורת המדינה: יצירת סניפים מומחים לקשת הטרנסית במוסד לביטוח לאומי ויצירת נוהל מתקדם לטיפול באנשים טרנסג’נדרים, הקלות בתהליך שינוי סעיף המין בתעודת הזהות, העלאת תדירות התכנסות הוועדה להשמה מגדרית מפעם ברבעון לאחת לחודש, איסוף נתונים חשובים ע”י משרד הבריאות אודות HIV בקרב נשים טרנסיות בנפרד מגברים המקיימים יחסי מין עם גברים.

“היתה לי חובה וגם זכות גדולה לפעול למען הקהילה”, אמרה אלהרר, “וכמובן שאני מתחייבת להמשיך עד לשוויון זכויות ובעיקר עד שנגיע למצב שבו אדם יוכל לחיות את חייו על פי העדפותיו ונטיותיו”.

חברת הכנסת יעל גרמן, קיבלה את הפרס על שינוי נוהל הניתוחים להתאמה מגדרית – על פעילותה כשרת בריאות, יצירת שינוי והקלות בהתנהלות הוועדה להתאמה מגדרית, הכללת נציגת ציבור מהקהילה הטרנסית לוועדה, יצירת נוהל המחייב את קופות החולים לממן ניתוחים מנקבה לזכר בחו”ל, קידום ועידוד הכשרת רופאים לניתוחים בארץ. מניעת סגירת דירות שירות לאומי לקשת הטרנסית.

צילומים: אלה פליסיטי דורון

הסיבה לתמוך בנו היא החוזק שלנו

“הסיבה לתמוך בקהילה הטרנסית היא לא העובדה שאנחנו קהילה מוחלשת”, אמר באירוע אלישע אלכסנדר, יו”ר עמותת מעברים, “יש לא מעט קהילות מוחלשות, הסיבה לתמוך בנו היא החוזק שלנו. אנחנו קהילה חזקה כל כך, שאנחנו מערערים מהיסוד את תפיסות המגדר. אנחנו לא מחפשים מצילים, אנחנו לא זקוקים להצלה,אנחנו צריכים את הכוח להתקיים ולהיות נראים. אנחנו לא צריכים שיקום, החברה האנושית זקוקה לשיקום, אנחנו לא צריכים אנשים שידברו בשמנו, אלא שישמיעו את הקול שלנו”.

“The reason to support the trans community is not because we are weak, but because our visibility and our mere existence is extremely strong! There is a reason so many people fear us. Gender non conforming people smash the gender rules to pieces. We are not looking for saviors, we do not need saving, we need the strength to exist and be visible. We do not need rehabilitation, human society needs rehabilitation, we do not need people to speak in our name, but amplify our voices”.

עוד בנושא:  סוניה שווסטר ז"ל - מבידוד בכלא גברים ליקירת העיר ת"א

ארגון מעברים החליט לקרוא לפרס ע”ש סוניה שווסטר, אשה פורצת דרך ואחת מחלוצות ומייסדות הקהילה הטרנסית בישראל. שילמה מחירים כבדים על אומץ ליבה וההליכה עם האמת שלה. סוניה נולדה ב-29/3/1935 ברומניה, הוכרה כנכת רדיפות הנאצים. בשנת 1961 היא עלתה לארץ. בשנת 1981 ישבה בכלא הישראלי, כלא גברים, בבידוד, רק בשל היותה טרנסית. חברת הכנסת שולמית אלוני ז”ל הצליחה להכניס אליה לתא את שני כלבי הפיקנז של סוניה כדי שיקלו על סבלה בבידוד, ובסופו של דבר אף הביאה לשחרורה. יש שאומרים שההכרות עם סוניה עודדה את ח”כ אלוני לפעול ביתר שאת לביטול חוק משכב זכר. למרות כל מאמצי הקהילה הטרנסית, היא לא הצליחה לשנות את סעיף המין ונקברה כגבר, בקיץ 2018. סוניה עוררה השראה ותקווה בכל הסובבים אותה, כשבועיים לפני מותה זכתה בתואר יקירת הקהילה על במת שנקין, באירוע לציון 20 שנה לאחד מאירועי הגאווה הראשונים בישראל.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. יום הניראות הטרנסי אז והיום – אלישע אלכסנדר – אקטיביסט טרנס הגב

    […] לקרוא עוד על הערב המרגש ההוא בכתבה בWDG וגם על סיפורה של סוניה שווסטר ז"ל, והנה נאום שלי […]

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן