fbpx

הפונדק – מחזמר סאטירי משובח

הומו אחד נכנס לבר בבני ברק. זו לא בדיחה, זה מחזמר חדש בשם "הפונדק", שיוצריו עבדו עליו לא פחות מ-4 (!) שנים. התוצאה - טונה של כישרון ואנרגיה מתפרצת - שווה בהחלט קפיצה ל"סימטה" | גור רוזן אהב וחזר לספר
הפונדק צילום אופיר אמיתי
ציון בסולם גור -
4/5
מקסיקו זה כאן | צילום: אופיר אמיתי

 

כבר בקמפיין מימון ההמונים של רום ברדוגו ודניאל ויסמן למחזמר שיצרו, “הפונדק”, היה ברור שמדובר בכישרונות קומיים ומוזיקליים ששווה לעקוב אחריהם, ושהמחזמר הזה הולך להיות קורע.

בסרטון שנערך בצורה גאונית, ברדוגו ניגן בווירטואוזיות בפסנתר, ושר שיר מקורי בו הוא הסביר למה הם צריכים כסף כדי להעלות את ההצגה. השיר, “תנו לי כסף”, הוא כשלעצמו שיר מצחיק וקליט שיכול היה להשתלב בקלות בכל מחזמר שהוא.

ויסמן, שותפו של ברדוגו ליצירה, הבליח לקטנה בסרטון, והיה ברור שרום הוא הפרונט של הדבר הזה ודניאל הוא יותר בבאק – אך עדיין שותף.

אז עקבתי אחריהם בשקיקה. כי היה לי ברור שהם יגייסו את הכסף ושהמחזמר יעלה, ושאני חייב לראות אותו כי סביר להניח שיהיה לי גם מה לכתוב עליו.

כבר בשיר הראשון שמחתי שלא התבדיתי, ושאכן מדובר פה בחבורה סופר-מוכשרת של אנשים. הזמרים-שחקנים, היוצרים והנגנים – כולם מצוינים.

וזה ממש לא מפתיע, תכלס. כי ראשיתו של המחזמר “הפונדק” היא בבית הספר רימון, במגמת הלחנת שירים וכתיבה למחזות זמר. וראש התוכנית למחזות זמר ברימון הוא אוהד חיטמן – יוצר וזמר מחונן שמבין דבר אחד או שניים במחזות זמר, ואחראי לאחד הלהיטים הגדולים של השנים האחרונות פה, “בילי שוורץ” (שעוד יעלה בסוף בברודוויי, אני חותם לכם. האיש רוצה – אז זה יקרה).

ברדוגו, בוגר המגמה הזאת, שקד על יצירת “הפונדק” במשך 4 (!) שנים, עם ויסמן – בוגר רימון וזמר-יוצר בעצמו, שמעבד ומלווה את מיטב האמנים בארץ.

בכלל – כל הזמרים-שחקנים ורוב הנגנים כאן הם בוגרי בית הספר רימון, שמצמיח כל שנה כידוע את מיטב הכישרונות בתעשייה.

משלים את התמונה יותם קושניר – כבר מזמן לא הבן-של. קושניר הוא בוגר סמינר הקיבוצים ושחקן מחונן בזכות עצמו, שמלמד במגמה הזאת משחק, ואחראי גם על העיבוד והדרמטורגיה של “הפונדק” (וביים לאחרונה גם את “לא מתחתנת” המקסים של טלי אורן, ועוד כמה דברים שעולים אוטוטו).

התוצאה – קולחת, מבדחת, משמחת, ובקיצור – פאן במקסימום, וממש שווה קפיצה לסמטה.

צילום: אופיר אמיתי

לפעמים עדיף להיות צבוע

זה לא סוד שאני מאוד אוהב מחזות זמר. אך אם נודה על האמת, בחלק לא מבוטל מהם הסיפור די צפוי. הוא גם לא תמיד מרכז העניין – לפעמים הוא רק נועד לשרת את הביצועים, השירים, הריקודים והשואו בכללי.

אך ב”הפונדק” שום דבר לא צפוי. העלילה כן חשובה ומתפתחת בקצב היסטרי, לכיוונים אחרים לגמרי ממה שחשבתם, וכל דמות פה מיוחדת וזוכה גם לשיר משלה.

עוד בנושא:  צובעות את העולם - סדרת חוברות צביעה על נשים פורצות דרך

מעשה בשון בר-יהב חממי, צעיר תל אביבי גיי – שהסוללה בסמארטפון שלו נגמרה ואין לו מטען, אז נכבה לו הווייז בדרך לירושלים.

הוא נכנס לפונדק הדרכים “חגי תשרי”  בבני-ברק כדי לחפש מטען. בפונדק הוא פוגש חבורה של אנשים – הברמן והלקוחות הקבועים של הפונדק – שיש להם תכונה ממש מוזרה. הם אומרים אחד לשני את כל האמת ורק את האמת – גם אם היא בוטה וקשה.

להפתעתו, שון מגלה שמרגע שהוא נכנס לפונדק הוא לא מצליח להסתיר את מחשבותיו הכמוסות, וגם הוא מתחיל להגיד לכולם רק את האמת.

מתברר, שכל זה קורה בגלל כישוף מסתורי שהוטל על הפונדק הזה לפני שנים רבות, ומונע מבאי המקום לשקר. במהלך ההצגה אנו נחשפים לסיפור שמאחורי הכישוף, ועל הדרך מתוודעים לכל אחת מהדמויות שבחבורה, ולשון עצמו. וכל זה, כראוי למחזמר – עם הרבה שירים והרבה פחות דיבורים.

רום ברדוגו והקאסט | צילום: שגית פרידמן הלל

תענוג, רוצו לראות

“הפונדק” מעלה שאלה מעניינת – האם עולם בו אומרים רק את האמת הוא יותר מוסרי, או שאולי עדיף לפעמים להיות קצת צבוע ולא לומר את האמת (אנחנו הלהט”בים הרי יודעים את התשובה. חפשו אמת באפליקציות ותחזרו אלי עם זה).

יותם קושניר הבמאי הבריק פה ממש – תנו לו דלפק, פונצ’ו וגרביים והוא כבר יביא לכם מקסיקו, טיול חוצה יבשות ותיאטרון בובות מהמם. כל מי שחושב ש”דל תקציב” זה לא מספיק טוב, שיבוא לראות את הפונדק ויאכל את הסומבררו. יש פה כל כך הרבה רעיונות מעולים בכלום כסף – רק המון כישרון ויצירתיות.

אז מה היה לנו כאן בפונדק? מחזמר קומי, סאטירי ופרוע, סיפור מסגרת מאוד מקורי, טונה של כישרון, קולות מצוינים, בימוי משובח, שירים מקסימים ומוזיקה חיה – בקיצור תענוג.

יש לקוות שכמו עמיתיו לז’אנר – “האחד” שעבר לאחרונה מצוותא להבימה (ריספקט!), “הסוף”, ו”רינגו” שזכה כבר למעמד של קאלט – גם “הפונדק” יפרוץ את גבולות תיאטרון הסימטה, יציג פעמים רבות וימצא את הקהל האדוק שלו.

אני מצפה לראות גם את כל השחקנים והנגנים המוכשרים כאן משתלבים בהפקות מקצועיות נוספות, וממתין בלי סבלנות ליצירותיהם הבאות של ברדוגו, ויסמן וקושניר, כי מגיע לנו כל הטוב הזה.


“הפונדק”, תיאטרון הסימטה, מזל דגים 8, יפו. מילים, לחנים, עיבודים וניהול מוזיקלי: רום ברדוגו ודניאל ויסמן. בימוי ודרמטורגיה: יותם קושניר. בהשתתפות: רום ברדוגו, שובל שוסטיאל, עומר הלל, בן ארנון, אבירם דגן ומנו סטרבורבדיס. תזמורת: ענבל רוזנהויז, דניאל ויסמן, נטע רם ויותם שר. עיצוב תפאורה ותלבושות: טל וייס. עיצוב תאורה: יניר ליברמן.

כרטיסים למחזמר “הפונדק” תוכלו למצוא כאן.


רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. אופק הגב

    אחלה מחזמר שבעולםם

  2. שי הגב

    מופע מבריק, שונה, חדש, מדהים

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן