fbpx

ווסט אנד זה כאן

קינקי בוטס, המלך ואני ורחוב 42 מגיעים לישראל! טוב, לא ממש. אמנם הם יוקרנו רק בקולנוע, ובכל זאת - מדובר בהפקות מצוינות ששווה מאוד לראות | גור רוזן ממליץ בחום
קינקי בוטס

חובבי מחזות הזמר והמחול ישמחו לדעת, ששלושה מחזות זמר משובחים ויצירת מחול מוערכת מלונדון, יוקרנו במהלך חודש יולי בסינמטק תל אביב.

בתקופה בה קפיצה לווסט אנד או לברודוויי מצריכה למכור כליה, ו/או כרוכה בסיכון ממשי לחלות בקורונה ולייבא אותה לארץ – צפייה במחזות זמר על המסך הגדול היא אופציה לא רעה בכלל.

תוסיפו לכך צילום מקצועי מכמה זוויות ועריכה מהוקצעת, קלוז-אפים על הקאסט ועל כל תנועה ותנועה, וכתוביות בעברית – וקיבלתם חוויה נהדרת. זה אמנם לא כמו להיות באולם עצמו ועדיין – באולם לא תראו כל כך חד וקרוב את הכל, והמחירים לסרט בארץ הרבה יותר נמוכים.

כל זה קורה ביוזמת סינמטק תל אביב בשיתוף עדן סינמה. הסרטים יוקרנו באולם 1 בסינמטק תל אביב בימי שבת בשעה 17:00, כשכל סרט יוקרן רק פעם אחת – אז שימו לב למועדי ההקרנות.

חובבי מחזות הזמר בוודאי ישמחו לראות כאן שלוש הפקות מופת מהווסט אנד – “קינקי בוטס”, “המלך ואני” ו”רחוב 42″. וגם – את הפקת המחול “הנעליים האדומות”, שאמנם איננה מחזמר אך היא משתלבת מצוין בעונג שבת הזה.

לטובת מי שאינו מכיר, אם יש כאלה באולם – הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להחליט למה כדאי לכם ללכת.

קינקי בוטס

הסרט הבריטי המקסים באותו שם (אם עוד לא ראיתם חפשו אותו ב-Yes), הפך בהמשך למחזמר, שעלה לראשונה בברודווי וזכה להצלחה גדולה ולכמה פרסי טוני. כתב אותו הארווי פירסטיין, ועל השירים אחראית לא אחרת מאשר סינדי לאופר.

לאחר ההצלחה בברודוויי הוא הגיע לתיאטרון אדלפי בלונדון, המקום הטבעי למחזמר שעלילתו מתרחשת באנגליה. ההפקה הבריטית זכתה בשלושה פרסי אוליבייה, והיא זו שתוקרן בסינמטק.

המחזמר, כמו הסרט, מבוסס על סיפור אמיתי. מנהל מפעל נעליים כושל בעיירה נורת’ המפטון באנגליה, מנסה להציל את העסק המשפחתי שלו. לולה – דראג קווין שחור וחריג מאוד בנוף, מציע לו רעיון מבריק – לייצר ליין של נעלי נשים המיועד למלכות דראג.

הרעיון הזה לא ממש מחליק בגרון של עובדי המפעל, אבל במחזמר כמו במחזמר – הסוף תמיד טוב. נעלי הדראג זוכות להצלחה, המפעל ניצל, והקהל זוכה לנאמברים נפלאים של לולה וחברותיה הדראגיסטיות.

את מנהל המפעל משחק קילאן דונלי, ואת לולה מגלם כאן בווירטואוזיות מאט הנרי, שזכה בפרס אוליבייה על התפקיד הזה.

סינמטק תל אביב, שבת 9.7.22, שעה 17:00. כרטיסים כאן

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

רחוב 42

מחזמר קלאסי שעלה בברודוויי ב-1980, שיחק שם 3,500 (!) הצגות וזכה בכמה פרסי טוני. ב-1984 הוא עלה בווסט אנד וזכה שם להצלחה רבה, וב-2017 הוא עלה שוב בתיאטרון הדרורי ליין בגרסה שתוקרן בסינמטק. את ההפקה ביים מארק בראמבל ועל הכוריאוגרפיה אחראי רנדי סקינר.

מעשה בבמאי של מחזמר חדש שנמצא בבעיה גדולה, כי הכוכבת הראשית שלו שוברת את הקרסול בערב הבכורה. הוא מחליט להחליף אותה ברקדנית צעירה ואנונימית משורת המקהלה, שהגיעה לברודוויי מעיירה קטנה בארה”ב. עד מהרה היא מתגלה ככוכבת ומגשימה את חלומה הגדול.

יש כאן שירים זכירים וריקודים סוחפים, וכמובן – הפינאלה המדהים ששזור בריקודי סטפס.

סינמטק תל אביב, שבת 16.7.22, שעה 17:00. כרטיסים כאן


המלך ואני

מאז עלה לראשונה ב-1951, זכה המחזמר הקלאסי של רוג’רס והמרשטיין לאינספור גרסאות. ב-2015 עלתה הפקה חדשה ומוצלחת בלינקולן סנטר בניו יורק, וב-2018 היא חצתה את האוקיינוס והגיעה ללונדון, לאולם הפלדיום האגדי, וזוהי ההפקה שתוקרן בסינמטק.

במרכז העלילה מורה בריטית שנשכרת ב-1860 על ידי מלך סיאם, במטרה ללמד את נשותיו וילדיו אנגלית ובכלל. בין השניים מתפתח קשר מיוחד אך מלא קונפליקטים, שמספקים שירים וריקודים נפלאים בביצוע 50 משתתפים.

קלי אוהארה משחזרת כאן את התפקיד שזיכה אותה בטוני בהפקה בברודוויי, קן ואטאנבה מגלם את מלך סיאם, ורות’י אן מיילס שגם זכתה בטוני, חוזרת לתפקידה כגברת טיאנג.

את ההפקה ביים ברטלט שר ואת הכוריאוגרפיה יצר כריסטופר גטלי, בהשראת הכוריאוגרפיה המקורית של ג’רום רובינס.

סינמטק תל אביב, שבת 23.7.22, שעה 17:00. כרטיסים כאן


הנעליים האדומות

“נעליים אדומות” – הסרט הבריטי הקלאסי משנת 1948, המבוסס בחלקו על אגדה מאת הנס כריסטיאן אנדרסן, זכה באוסקר על המוזיקה ועל העיצוב האמנותי. בהמשך הוא הועלה כמחזמר בברודוויי, שקיבל ביקורות מזעזעות ולא שרד הרבה, כי המפיקים הפסידו 8 מיליון דולר.

ההפקה שתוקרן בסינמטק היא מופע מחול תיאטרלי שיצר מת’יו בורן (סר מת’יו בורן בשבילכם) על פי הסרט המפורסם. בורן, כוריאוגרף מוערך בעולם שאהוב במיוחד בארץ, הגיע לכאן פעמיים עם “אגם הברבורים” שלו, בגרסה הכל-גברית. בעקבות ההצלחה הוא הגיע לכאן גם עם “Car Man”, העיבוד הבימתי המרהיב שלו לכרמן.

“הנעליים האדומות” היה אמור אף הוא להגיע לארץ, אך התוכניות נגוזו בעקבות הקורונה. אז מה שנשאר לנו זה רק לצפות במופע הצבעוני והעשיר הזה על המסך הגדול בסינמטק.

ואגב – כמו ב”אגם הברבורים” של בורן, גם ב”נעליים אדומות” יש כמה וכמה רגעים של אינטימיות גברית, ובכלל – גברים בטייטס זה תמיד כיף.

סינמטק תל אביב, שבת 30.7.22, שעה 17:00. כרטיסים כאן


סרטי מחזות זמר ומחול – אולם 1, סינמטק תל אביב, הארבעה 5 תל אביב | ימי שבת ב-17:00. לפרטים נוספים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן