fbpx

פסטיבל התאטרון הגאה דרמה קווין #2 יוצא לדרך

פסטיבל התיאטרון הגאה יוצא לדרך זו השנה השניה עם שבוע של הצגות ואירועי תיאטרון שיתקיימו על בימת תיאטרון הבימה | "להרחיב את הרפרטואר הלהט"בי בתיאטרון הישראלי"
האחד - אורון קפלן
האחד | צילום: אורון קפלן

תיאטרון “המשולש” מציג בפעם השנייה ברציפות את “דרמה קווין” – פסטיבל התיאטרון הכי גאה בעיר.

במסגרת הפסטיבל, הנערך בשיתוף המרכז הגאה והבימה 4, יתקיים שבוע שלם של הצגות, מופעים ואירועים גאים, תוכן להט”בי מקורי ובינלאומי, בהשתתפות כשמונים יוצרות ויוצרים מהקול הגאה החדש של ישראל.

בפסטיבל השנה הוחלט להרחיב את כמות ההצגות שבמרכזן סיפור על נשים מכל קצוות הקשת הלהט”בית, זאת על רקע הפגיעה המתמשכת במעמד האישה, ולצד מאבקן של יוצרות התיאטרון הישראלי להבטיח ייצוג שווה של לפחות 50% יוצרות נשים בתיאטרון. בנוסף, תינתן במה לקהילה הטרנסית, ולראשונה בישראל יוצג מחזה עם שני גיבורים על הקשת הטרנסית.

מנהלי תיאטרון המשולש – יובל קורן, רום רזניק ונמרוד דנישמן מסרו: “אנחנו מקווים שבאמצעות הסיפורים שאנחנו מספרים בהצגות שלנו, בהובלת עשרות יוצרות ויוצרים להט”בים, נצליח לחזק את הזהות הלהט”בית של עוד ועוד נשים ואנשים מהקהילה, לתת עבודה ליוצרות ויוצרים להט”בים ולהרחיב את הרפרטואר הלהט”בי בתיאטרון הישראלי”.

תיאטרון המשולש מייסודו של המרכז הגאה בתל אביב הוקם בשנת 2021 על יד נמרוד דנישמן, יובל קורן ורום רזניק – שלושה יוצרי תיאטרון צעירים ולהט”בים. כשהתחילו את דרכם גילו שכמעט ואין תוכן להט”בי בתיאטרון הישראלי, והבינו שזה בדיוק מה שהן רוצות לעשות – תיאטרון שמדבר את הקהילה: את המאבקים שלה , הכאבים שלה, האהבות שלה, ההצלחות שלה, הצחוקים והשטויות– והכל בשפה הגאה והמיוחדת.

אירועי הפסטיבל:

02.06, יום שישי, 12:30
גאוות הסוואנה – הצגת ילדים
מחזמר מצחיק, מותח ומרגש לכל המשפחה. חוטם, הכפיר הצעיר, מתכונן לטקס חניכה בו יהפוך מכפיר לאריה בוגר. אך לחוטם יש סוד – הוא צמחוני. בעזרת תחבולות, מנסים חוטם וחברתו האנושית, סלק, לעבוד על כולם שהוא טורף אימתני והיא גיבורה המבריחה אריות. אבל מה יקרה כשהאמת תתגלה?


גאוות הסוואנה – עירד רובינשטיין

3.06, יום שבת, 18:00 + 21:00.
ויוה לה דיוה המשולש & טעות בליהוק – מרימות לנשים הגדולות של המוזיקה בקטע קווירי ברמות!
תיאטרון “המשולש” ו-“טעות בליהוק” בשיתוף פעולה נשי וחי בססססרט ברמות לכבוד שבוע הגאווה: עושות כבוד לדיוות שגרמו לנו לעוף על עצמנו במקלחת, לבכות לתוך הכרית עם בן אנד ג’ריז ביד, ולשיר בהגזמה באוטו עם חלונות פתוחים ובלי רישיון נהיגה!

שירי פופ ומיוזיקל’ס של זמרות בביצועים חד פעמיים בליווי הרכב נגנים ח עם אליאנה תדהר, אוהד חיטמן, מיכאל בן דוד, דקלה הדר, נוי הלפרין, הראל ליסמן ועוד ועוד.

4.6  יום ראשון, 20:00
חמש לסביות אוכלות קיש – קומדיה נשית פרועה על ארוחת קיש שיוצאת משליטה!
בעיירה נידחת בארצות הברית, קהילת הנשים האלמנות ״סוזן בי אנתוני״ נפגשת לארוחת הקישים השנתית שלה, בה עתיד להיבחר הקיש המוצלח ביותר של השנה. הארוחה מתנהלת לפי כללי הקהילה הנוקשים (״בלי גברים, בלי בשרים, מקפידות על נימוסין״) עד שפיצוץ עז מחריב את העולם. הנשים מבינות שהן היחידות ששרדו ועכשיו הן צריכות להחליט: איך ממשיכות מכאן?

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

05.06, יום שני, 20:00
ארוחת ילדים – קריאה מבוימת
בימי האינטרנט העליזים של תחילת המילניום, שני נערים אבודים, אלכס ובטי, נפגשים במקרה באינטרנט. המפגש הזה מוליד מערכת יחסים אינטימית אך ממוסכת במרחב היחיד שמאפשר להם להרגיש בבית. “ארוחת ילדים” הוא סיפור מצחיק, מרגש ונוסטלגי על מעבר, המלווה את הגיבורים שלו במסעותיהם מנערים למבוגרים, מ-MySpace ל-TikTok,  מסיס לטרנס…

המחזה של טאבי לם, זוכה הפרס הראשון בפסטיבל הפרינג’ באדינבורו לשנת 2022, מציג לראשונה על במה ישראלית סיפור של אהבה וחברות בין שני גיבורים על הקשת הטראנסית.

05.06, יום שני, 21:30
אבא שלי בת – מופע סטנדאפ
השחקן והיוצר, עמית ויינברג, במופע סטנדאפ ייחודי ומרגש שנוגע ביופי ובצחוק בסוגייה איך זה להיות בן של גבר שהופך לאשה. לא עוד סטנדאפ שמדבר על אשתי ועל כמה היא בזבזנית.


אבא שלי בת | צילום: מזל בן ישי

06.06, יום שלישי, 20:00
תראי איזה יופי – דרמה קומית על מערכת יחסים אינטימית שאי אפשר ממש להגדיר
שתי נשים נפגשות במקרה בחנות לציוד טיולים, ומגלות שקמפינג זה לא הדבר היחיד שיש להן במשותף. המפגש שלהן הוא נקודת ההתחלה של מערכת יחסים אינטימית שנמשכת שנים, ומכילה בתוכה משיכה, בלבול, כמיהה ובעיקר פחד. פחד מהגדרות, פחד ממימוש, פחד מפספוס. עכשיו הן מגיעות לבמה, ומספרות לנו בגובה העיניים את הסיפור שלהן. זה אינטימי, זה מצחיק, זה מוזר, זה נוגע ללב, זאת חברות כזאת שאי אפשר ממש להגדיר.


תראי איזה יופי | צילום: אורון קפלן

07.06, יום רביעי, 20:00
האחד מחזמר הומואי מקורי
אסף, גיי תל-אביבי בן 27, בטוח שהחיים שלו הולכים להיות מושלמים. יש לו משרה טובה בהייטק, דירה מהממת במלצ’ט ובן זוג חתיך שאיתו הוא יתחתן ויביא שני ילדים בפונדקאות, רק שלבן הזוג תוכניות משלו – הוא עוזב אותו. המום מהפרידה, אסף מוצא את עצמו פתאום בעולם הרווקות, רחוק שנות אור מהחיים שתכנן בקפידה. תוך זמן קצר, הוא מתאפס על עצמו ויוצא למסע חיפוש אחרי האחד, שהפעם באמת יהיה…

09.06, יום שישי, 12:00
דניאל בעלי
דניאל ורוי, זוג גברים מניו-יורק, חיים ביחד כבר שבע שנים. יש להם בית מהמם, קריירות מצליחות, חברים טובים, ובכל זאת רק דבר אחד מפריע: רוי לא רוצה להתחתן. אירוע טרגי ובלתי צפוי מעמיד את מערכת היחסים שלהם בסכנה, מציאות חייהם מתהפכת לחלוטין ורוי נאלץ להתמודד עם ההשלכות ההרסניות של ההחלטה לא להתחתן.

10.06, יום שבת, 18:00 + 21:00
קוויקי – סטוץ עם חמש הצגות (קצרות)!
שעשועון טריוויה ללסביות בהנחיית מלכת דראג, מלהקת שנחטפה על ידי שחקן גיי שלא עבר אודישן, אסיפת דיירים גאים שיוצאת מכלל שליטה, ארוחת ערב משפחתית עם אחות פונדקאית ולסבית מאוהבת עם סכין ביד – כל זאת ועוד בערב חד פעמי של חמש הצגות *קצרות* ומקוריות שייגעו לכם בלב ויקרעו אתכם מצחוק.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן