fbpx

המפלגה הגאה מזמינה את חברי הקהילה לערוך את מצע המפלגה

המפלגה הגאה "שווים" מפרסמת את המצע שלה ומזמינה את חברי וחברות הקהילה לערוך אותו ולהציע שינויים ותוספות | "המפלגה קמה בשביל לשרת את קהילת הלהטב"ק, ואנו קוראים לקהילה ליטול חלק בייסודה, להציע את מי ראוי להציב כמועמדים/ות לכנסת מטעמה, מה יהיה טיב תקנונה ומה יהיה טיב החזון שלה"
post-it-notes-1284667_640
Pixabay | cc0

למרות מציאות פוליטית בה מפלגת השלטון מתנהלת ללא מצע, מקימי מפלגת “שווים”, לוקחים ברצינות את מצע המפלגה. בחודשים האחרונים עמלו מייסדי המפלגה על כתיבת מצע מפורט בכל תחומי החיים, והעבירו אותו בין כ-400 איש ואישה מתוך הקהילה ומחוצה לה, שהעירו הערותיהם והוסיפו בו תוספות מהותיות.

כעת החליטו המייסדים לפתוח את המצע ואת תקנון המפלגה להצעות עריכה בידי חברי קהילת הלהט”ב. הצעות העריכה תילקחנה בחשבון, ומתוכן יגובש הנוסח הסופי של המצע ושל התקנון, אותו יגישו המייסדים בפני רשם המפלגות.

בנוסף לפירוט עמדות המפלגה, פרסום המצע נועד לחדד עבור המתנגדים את מהות המפלגה החדשה ולרכך את ההתנגדויות הנשמעות בתוך הקהילה כלפי רעיון המפלגה הגאה, הנסובות בעיקר סביב החשש מפני מפלגה סקטוריאלית, החרדה מפני פגיעה במרצ והדאגה לגוש השמאל-מרכז, וכן החשש מפגיעה בכוחם של ארגוני הקהילה ופעיליה.

“ההודעה על הקמת מפלגה גאה גררה גל של תגובות בתוך הקהילה”, מסביר הסופר אילן שיינפלד, מייסד המפלגה, “בצד התלהבות ורצון להירתם ליוזמה, נשמעו גם קולות אחרים. רוב ההתנגדויות נבעו מכך שעד כה לא פרסמנו את מצע המפלגה ולא הודענו על רשימת מועמדותיה ומועמדיה לכנסת. זאת, מן הטעם הפשוט – המצע עודנו בשלבי גיבוש, ורשימת המועמדים/ות לא נקבעה, במכוון, עד אחרי הבחירות המוניציפליות והמשך שיחותיי עם א/נשים בקהילה”.

המצע הנרחב כולל התייחסות לנושאים להט”בים מובהקים כמו מעמדם של ארגוני הקהילה הגאה, מניעת פשיעה ואלימות כלפי חברי וחברות הקהילה, הכרה במשפחות גאות, התאמת שירותי הרווחה לאוכלוסיית הלהטב”קית, שוויון בבריאות, חינוך לסובלנות וקבלה. בנוסף, המצע מתייחס גם לנושאים כלל ציבוריים כמו דת ומדינה, בטחון, תרבות, חינוך, בריאות, כלכלה, רווחה וסביבה, ומבליט את הנקודות הרלוונטיות לקהילה בנושאים הללו, ואת תפיסת העולם של המפלגה החדשה. 

“שווים, מפלגה ישראלית גאה, קמה בשביל לשרת את קהילת הלהטב”ק. אנו קוראים לכול בני/ות הקהילה ליטול חלק בייסודה: להציע את מי ראוי להציב כמועמדים/ות לכנסת מטעמה, מה יהיה טיב תקנונה – ומה יהיה טיב החזון שלה. העקרונות היחידים שהתווינו עם תחילת העבודה ולא ישתנו, הם ערכי הליבה של המפלגה – השוויון והערבות ההדדית, הן כלפי קהילת הלהטב”ק והן כלפי שאר המגזרים המודרים בחברה הישראלית, המפלגה לא תהיה כפופה לשום התוויה פוליטית מסורתית, וחברי/ות הכנסת של המפלגה יצביעו בנושאים מדיניים רק על פי סקרים מהירים, שאותם נקיים בין חברי/ות רשומים/ות של המפלגה, באמצעות יישום לסמרטפון, שאותו נפתח בקרוב. כל שאר סעיפי המצע, בכל תחומי החיים, ניתנים לעריכה ולדיון. נשמח מאוד עם חברי וחברות הקהילה, הוריהם/ן ותומכיהם/ן, ייכנסו למצע ולתקנון, יקראו אותם בעיון ויציעו בהם הרחבות ותיקונים”.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

בשל אי-הוודאות באשר ללוח הזמנים הפוליטי, ואפשרות הקדמת הבחירות, המצע והתקנון של המפלגה יהיו פתוחים לעריכה בידי הציבור למשך שבועיים בלבד, עד 14.11.18. עם סיום התהליך יגובש הנוסח הסופי של המצע והתקנון, אשר יוגשו בפני רשם המפלגות.

ניתן לקרוא ולערוך את המצע והתקנון של שווים, מפלגה ישראלית גאה, באמצעות גוגל דוקס


רוצה לקרוא עוד?

תגובות

9 תגובות

  1. עודד כצמן הגב

    אילן וכל החברים האחרים
    שאו ברכה
    בהצלחה

  2. Ccyclist הגב

    תפתחו וויקיפדיה, חפשו את זכויות הקהילה במספר מדינות מערביות מתקדמות שיש בהן חוקי שיוויון, הכרה מגדרית וחוקי נישואין, תחפשו את ערכי החוקים האלו ומידע מקצועי יותר בתחום (לרוב יש הפנייה לנוסחי חוקים ואתרי ממשל). סכמו ממוצע של החוקים האלו ותדרשו את אותן הזכויות כפי שיש ברשימת מכולת של מעל 20 מדינות מתקדמות. העמדת המצב הקיים במדינות אלו מול המילים הריקות של ביבי תעמיד אותו במצב בעייתי עם אלו שהוא אוהב להתהדר מולם באנגלית על מצבה ה”נהדר” של הקהילה בארץ. מרגע שיש חוקי שיוויון, הכרה מגדרית ונישואין כל הפרטים הקטנים מתיישרים לפי חוקים אלו כי כל אפלייה או אי הנגשה מתנגשת איתם.

    • אילן שיינפלד הגב

      בוקר טוב,
      רעיון נהדר. אשמח אם תוכל לעזור לנו בזה. מדובר במטרות חשובות לכולנו. אם תרצה להצטרף למטה ההקמה של המפלגה, צור איתי קשר במייל או בטלפון 0522-300098.
      תודה,
      אילן.

      • Ccyclist הגב

        לקראת השביתה הלהט”בית עשיתי פרוייקט שחיבר בין מערכות תחבורה ציבורית שצבעו תחנות ורכבים בצבעי הקשת כאקט של תמיכה בקהילה ב 14 מדינות שונות והסיכום הבסיסי של זכויות הקהילה במדינות אלו לפי הערכים הוויקיפדים באנגלית ל LGBT Rights In …

        הסיכום נמצא בלינק
        http://israelbikebus.blogspot.com/2018/07/ccyclist.html?m=1

        או שניתן לגגל:
        הרוכב לאוטובוסים ccyclist

        הטקסט אינו מתייחס לתחבורה אלא לזכויות הקהילה ולכן אני מפנה אליו.

        הסיבה שהפרוייקט עסק בתחבורה ציבורית בצבעי הקשת היתה שאני כותב בפורום שמתעסק בתח”צ, ושמבחינתי הבחירה של למתג דבר חצי רשמי שמשמש את כלל הציבור בצבעי הקהילה היא אקט של תמיכה רשמית.

        • אילן שיינפלד הגב

          אתה נשמע בחור רציני. מדוע שלא תעשה את מה שהצעת כאן ותצרף את זה למצע? אשמח גם לדבר איתך ו/או להיפגש. אנחנו עסוקים כעת מעל הראש ברישום חברים/ות חדשים/ות לבקשת הייסוד של המפלגה, וכול עזרה כזו מהותית תבורך. מספר הטלפון שלי הוא 0522-300098. כדאי שתסמס לפני שאתה מתקשר, כדי לא להעיר את הילדים:) תודה, אילן.

          • Ccyclist

            האם תוכל להשאיר אימייל בלי לשים לינק לאתר שווים? באתר שווים אין דרך ליצור קשר ואני לא מתכוון להעלות את כמות החומר הכתוב למסמך הייסוד כי זה יבלגן את הכל. הייתי מעדיף לשלוח אימייל.

          • Ccyclist
  3. Ccyclist הגב

    בינתיים מצאתי ערך וויקפדי המסכם את זכויות הלהט”ב בכל מדינות העולם, כולל תיאורים וטבלאות.

    ישנו ראש פרק של מפות למספר נושאים שונים מנישואין ואימוץ ועד להכללת הקהילה בחוקי הגנה מהסתה ופשעי שנאה.

    כדי לראות את המפות יש ללחוץ על המילה Show ולא על הכותרת עצמה, שמעבירה לערך כללי שאינו קשור תמיד לקהילה.

    https://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_by_country_or_territory#Global_LGBT_rights_maps

    את הפרטים המדוייקים ניתן למצוא בערכי המדינות השונות אך בגדול ניתן לראות כיצד במדינות מתקדמות הקהילה נהנית ממספר הגנות בסיסיות שמעניקות לה שיוויון זכויות ולא מאפשרות חקיקה נגדה.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן