fbpx

משה כחלון נפגש עם מטה הבחירות הגאה: מחוייבים לזכויות הקהילה, אך לא נכלול את הנושא בדרישות הקואליציוניות

ראשי מטה הבחירות של ארגוני הקהילה הגאה נפגשו היום עם יו"ר כולנו משה כחלון ועם ח"כ מירב בן ארי | בפגישה הסביר כחלון כי הוא מחוייב לשוויון עבור הקהילה הגאה אך לא יציב את הנושא בדרישות הקואליציוניות, וקרא ללהט"בים הימניים להצביע לכולנו: "אין לכם בית אחר"
מטהגאהכולנו

נציגי מטה הבחירות הגאה נפגשו הבןקר עם יו”ר מפלגת כולנו, משה כחלון, ועם ח”כ מרב בן ארי

במהלך הפגישה התחייב כחלון להגדלה נוספת בתקצוב הקהילה, זאת לאחר שבקדנציה האחרונה הובילו כחלון ובן ארי, בשיתוף ארגוני הקהילה, מהלך ראשון מסוגו לתקצוב ממשלתי עבור ארגוני הקהילה של 11 מיליון ש”ח בבסיס התקציב לעומת 1.5 מליון ש”ח קודם לכן.

בנוסף לתקציבים לקהילה, כחלון ובן ארי הבהירו כי הם תומכים בשוויון מלא לקהילת הלהט”ב, ובכלל זה בנישואים גאים, פונדקאות, אימוץ, התנגדות לטיפולי המרה ומניעת אפליה.

אך למרות כל התמיכה, הודה כחלון כי הנושא הלהטב”י לא יכלל בדרישות הקואליציוניות של המפלגה, מה שבעצם משאיר את תמיכת המפלגה בגדר הבטחת בחירות, שעלולה להתמוסס עם כינון קואליציה דומה לקואליציה היוצאת.

“כשאני שומע על האלימות, על הקשיים בבית הספר ובכל מעגלי החיים אני ישר חושב על הילדים שלי”, אמר כחלון במהלך הפגישה, “כולנו מחוייבת לקדם בכל מקום שנוכל שוויון זכויות לקהילה הגאה”.

בהמשך הפגישה התיחס כחלון אל מפלגת כולנו כבית הפוליטי של הלהט”בים מהימין ואמר: “מצביעי ימין להט”בים- אין לכם בית אחר- רק כולנו”.

ממטה הבחירות נמסר: “עבור אלפים רבים של להט”בים ימניים כולנו מהווה בית פוליטי ומחויבת לזכויות הקהילה. מבין מפלגות הימין היא הייתה שותפה אמיתית לתהליכים ובת ברית במאבקים. הצבעה עבורה היא קול לשוויון”.

[interaction id=”5c8826a718d43d5576bc1f7a”]


זוהי הפגישה השלישית הנערכת במסגרת סבב פגישות שיזם מטה הבחירות המשותף של 16 ארגוני הקהילה, שהוקם על מנת להקים קואליצית שוויון של ח”כים התומכים בשוויון זכויות מלא לקהילה הגאה ולעודד את חברי הקהילה ותומכיה להצביע רק למפלגות המחוייבות לכך.

הפגישה הראשונה התקיימה  עם יו”ר מפלגת זהות, משה פייגלין, שהצהיר שיתנגד כמעט לכל חוק פרו-להטבי שיובא להצבעה בכנסת הקרובה. ההתנגדות המפורשת והמפתיעה של פייגלין לקידום השוויון ובפרט התנגדות לחוקי נישואין גאים, פונדקאות עבור זוגות גאים וכן איסור על אימוץ ללהטבים הכתה גלים בקרב הקהילה אמש.

פגישה נוספת התקיימה עם יו”ר מפלגת העבודה אבי גבאי, שהצהיר: “למפלגת העבודה יש מחויבות לשוויון מלא לקהילה הגאה. המחויבות שלנו תתבטא בדרישות ממשיות בהסכמים הקואליציוניים ולא רק בדיבורים. אנחנו מחויבים לשינוי ולהחלפת הממשלה – גם עבור קהילת הלהט”ב”.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

בשבוע הבא יפגשו ראשי ארגוני הקהילה גם את יו”ר מרצ תמר זנדברג, יו”ר גשר ח”כ אורלי לוי אבקסיס, יו”ר משותפת במפלגת הימין החדש השרה איילת שקד וראשי מפלגת כחול לבן בני גנץ וח”כ יאיר לפיד. בפגישות ייקחו חלק נציגים מטעם 16 ארגונים בקהילה הלהט”בית אשר יציגו לראשי המפלגות תמונת מצב עדכנית של הקהילה ומעמדה החוקי, את מסמך הדרישות המשותף לכלל ארגוני הקהילה ושאלות פרטניות הנוגעות למפלגה ולמחויבותה לקידום שוויון זכויות לקהילה הלהט”בית.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן