fbpx

המדינה התחייבה מול בג”צ: חקיקה לאימוץ שוויוני לבני זוג מאותו המין

נציגי המדינה הגישו לבג"צ התחייבות חתומה על ידי שר הרווחה ושרת המשפטים לקידום חקיקה בנושא עד אמצע 2018. עמותת אבות גאים: "נמשיך לעמוד על המשמר ולא נהסס להצית מחדש את המחאה הציבורית אם הצדק יבושש להגיע"
imutz5
צילום: גלית סבג

בדיון שנערך הבוקר בבג”צ בעתירתן של עמותת אבות גאים והמרכז הרפורמי לדת ומדינה, הציגה המדינה את עמדתה הרשמית המעודכנת באמצעות נציגי משרד הרווחה, שהודיעו לבית המשפט על התחייבות לחקיקה שתאפשר אימוץ שיוויוני לבני זוג מאותו המין ולידועים בציבור.

ההתחייבות, עליה חתומים שר הרווחה ישראל כץ ושרת המשפטים איילת שקד, קובעת לוח זמנים לפיו תזכיר חוק המיישם את עקרון השוויון הזה יוגש עד אמצע 2018.

בעקבות ההתחייבות, הורה בית המשפט למחוק את העתירה של עמותת אבות גאים והמרכז הרפורמי לדת ומדינה: “לאור השינוי בעמדת המדינה, שהסכימה לאפשר לזוגות חד-מיניים לאמץ, אנו סבורים שהעתירה מיצתה את עצמה”.  יחד עם זאת, השאיר בית המשפט פתח לדיון מחודש בנושא והזמין את העותרים להגיש את העתירה מחדש, כשכל טענותינהם שמורות, אם הליך החקיקה לא יתקדם לשביעות רצונם ובהתאם להתחייבות המדינה.

“הליך החקיקה צפוי לקחת עוד זמן מה, אך אין ספק שחקיקה ראשית שכזו היא דרך המלך להשגת השוויון המיוחל”, מסרו מעמותת אבות גאים, “נמשיך לעמוד על המשמר ולא נהסס להצית מחדש את המחאה הציבורית שהתעוררה לפני כחודשיים בעקבות העתירה שלנו וכמובן – לחזור לבית המשפט לדרוש צדק, אם זה יבושש להגיע”.

“בית המשפט הכיר במהפכה שעוררה העתירה בדבר שינוי יסודי של מדיניות האימוץ בישראל ובכך שמעתה משפחות חד מיניות ראויות לאמץ כמו כל משפחה אחרת”, הוסיפה עו”ד ריקי שפירא רוזנברג, “אנחנו נמשיך לעקוב מקרוב אחר תהליכי החקיקה בעקבות העתירה כדי לוודא שהעוול אכן מתוקן, ובמהרה”.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן