fbpx

הוודג’ שלך מותק הוא מבת-ים

אחרי מאבקים, עיכובים ובירוקרטיה, חברי 'הגל הגאה' מזמינים אתכם להשתתף בארוע הגאווה בבת-ים | "האירוע הקרוב הולך להיות גדול ומושקע אפילו עוד יותר ממה שתוכנן תחילה"
הגלהגאה2
פעילי ופעילות “הגל הגאה” במפגש הכנה | צילום: גיל שמאי

אחרי שבחודשים האחרונים הצליחו פעילים להט”בים מקומים לקיים אירועים גאים בערים ברחבי הארץ – מלוד ואשדוד ועד רחובות והוד השרון, הגיע סוף-סוף גם תורה של בת-ים לחגוג באירוע של גאווה וסובלנות.

את הארוע מארגנים חברי ‘הגל הגאה’, התארגנות המבקשת לאגד את הקהילה הגאה בבת-ים ולתבוע את בעלותה במרחב הציבורי כדוגמת אוכלוסיות רבות ומוחלשות בארץ שלאורך שנים הודרו ממנו.

למרות קרבתה הגיאוגרפית לערים המרכזיות ביותר בארץ שנחשבות ידידותיות כלפי להטבא”קים, וגבולה השוכן עם העיר תל-אביב-יפו שנתפסת הלב הפועם של הקהילה, בת-ים נשארה במשך שנים מחוץ למשחק.

בניגוד להתבטאויות של מספר אנשים, חלקם בעלי תפקידים בעירייה, שטוענים כי אין להט”בים בבת-ים, הסיסמא האולטימטיבית של איגי – “אנחנו כאן ובכל מקום” נכונה כמובן גם כאן.

אלא שעד עכשיו האפשרות עבור להט”בים היתה לעבור לתל אביב או לערים השכנות שלה. הרי ממילא המרחק הוא קרוב, רוב מעוזי הקהילה והפעילויות נמצאים בתל-אביב, בעוד שבמקביל המרחב בבת-ים לא ממש מכיל ומאפשר ועל כן, להמשיך להתגורר בבת-ים ולנהל אורח-חיים גאה לא נשמע פתרון אטרקטיבי במיוחד. זו אחת מהמשמעויות של פריפריה חברתית.

אולם, בשנים האחרונות גילינו שגם בפריפריה הקהילה הגאה מצליחה להתקיים, לפעול ואפילו להרים מגוון אירועים שמשכו להט”בים גם מהמרכז. הוכחות לכך ניתן לראות במצעד הגאווה בבאר שבע, בחדרה, באשדוד, בלוד וגם בראשון-לציון השכנה של בת-ים (וזאת מבלי לציין אירועי גאווה שהתקיימו בשנים האחרונות שאינם מצעד).

אז למה דווקא בבת-ים לא? בדיוק מהסיבה הזאת התאגדו מספר חברי וחברות הקהילה בבת-ים ל’גל הגאה’. תתפלאו, אך אין זה הניסיון הראשון להקים תא גאה בבת-ים. היו שני ניסיונות דומים לכך בעבר. אחד מהם, התרחש לפני שנתיים ובו מספר פעילים ופעילות נפגשו כמה פעמים ונאספו לתנועה שקראה לעצמה בשם “הגל הגאה”, אך גם ניסיון זה נכשל.

למה הפעם זה שונה? הפעם, הפעילים והפעילות מגיעים ממגוון רקעים, נעזרים בתמיכת האגודה למען הלהט”ב בראשה של חן אריאלי עוד מהרגע הראשון, חלקן אף היו חברות בניסיון הקודם שנכשל, למודים לקחים ומשתמשות בפלטפורמה החיונית שנבנתה בעבר. אך מעל הכול, מפני שהפעם כולן חדורי מטרה.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

אין זה אומר שקל לארגן אירוע גאה כזה בבת-ים. גם ההתארגנות הנוכחית נתקלה בקשיים: האירוע הראשון שתוכנן להתקיים במרכז נוער בעיר למען הידברות ומפגש עם הקהילה נתקל במכשולים בירוקרטיים ובוטל; בנוסף, חברות הארגון נתקלו באמירות להט”בופוביות מכל מיני גורמים – “אין הומואים ולסביות בבת-ים”, “אין צורך באירוע כזה בעיר, יש את תל-אביב”.

אך כל זה לא גרם לפעילים והפעילות להישבר והאירוע הקרוב הולך להיות גדול ומושקע אפילו עוד יותר ממה שתוכנן תחילה.

האירוע שיתקיים ביום רביעי הקרוב, בין השעות 18:00-21:00 בשיתוף האגודה למען הלהט”ב וגלידרייה מקומית “לה-גופרה” במתחם הטיילת החדשה בעיר, הולך להיות אירוע גאווה מקרב לבבות, ססגוני נוצץ ומחבק.

האירוע במתחם “סאן-סט” החדש בעיר הוא מקום גדול ונפלא, עם מדרחוב נוצץ, רחבת ישיבה יפה ומסודרת ועל חוף מרהיב שישקף בדיוק את שמו –  באירוע גאה בזמן השקיעה שיסגור לנו את הקיץ עם אוכל, מוסיקה, גלידות צבעוניות, הפעלות לכל הגילים והיכרות עם חברי וחברות הקהילה בעיר.

אין דבר יותר מרגש מעיר שלובשת צבעי גאווה, שחברות הקהילה בה מרגישים בטוחות ללכת ברחוב ולהיות מי שהם בדיוק כפי שהן. אין זה אומר שבת-ים הופכת להיות תל-אביב, האירוע הנוכחי הוא לא מה שיהפוך אותה לכך וגם, אין זו מטרת ארגון הגל הגאה כלל.

הארגון כולל פעילים ופעילות בת-ימיות, שמתגוררות ועובדות בעיר, ילידיה וחלק מהנוף החברתי שבה. לפיכך, הם מבינים את הבדלי האופי בין הערים ואוהבות את בת-ים כפי שהיא, ומתוך זאת, מבקשות להשמיע את קולם בגאון!

אז אמרנו אירוע גאה, אמרנו סגירת הקיץ, שקיעה וחוף, מוסיקה ואוכל – אפשר שלא לבוא?

יהיה פוראחח!!

או כמו שמרגול אמרה, אתן יודעות מאיפה הוודג’ שלנו 🙂

ארוע גאווה ראשון בת-ים | 29.8.2018 | בשעה 18:00 | לה גופרה – טיילת בת-ים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן