fbpx

האגודה למען הלהט”ב פתחה בגיוס חירום לסיוע לקהילה הגאה באוקראינה

בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה פתחה האגודה למען הלהט"ב בגיוס כספים חירומי עבור שירותים סוציאליים קריטיים, איתור מקומות מקלט ולינה ואספקת מצרכים לחברי הקהילה באוקראינה | "כל תרומה תשפיע על חיים של חבר קהילה ותסייע לארגונים להתמודד עם ההשלכות הקשות של המלחמה"
אוקראינה
Photo by Matti from Pexels

בעקבות פלישת הצבא הרוסי לאוקראינה והאיום המיידי על חייהם של הלהט”בים תושבי המדינה, פתחה האגודה למען הלהט”ב בישראל בגיוס כספים חירומי.

התמיכה שתגוייס תועבר ישירות לשני ארגוני הלהט”ב המקומיים באוקראינה (גאווה בקייב וספייר) עבור שירותים סוציאליים קריטיים, איתור מקומות מקלט ולינה ואספקת מצרכים לחברי הקהילה באוקראינה.

חברי הקהילה הגאה באוקראינה נמצאים בסכנת רדיפה מוגברת בשל זהותם לאחר פלישת השלטון הרוסי שחשוד בדיכוי והתעללות בקהילת הלהט”ב. בשבוע שעבר ארה”ב טענה כי סוכנויות הביון הרוסיות מכינות רשימת מטרות הכוללת פעילי להט”ב אוקראינים.
בשנים האחרונים נחשפה רדיפת השלטון הרוסי נגד חברי הקהילה הגאה ברוסיה, החל מחקיקה המגבילה את חופש הביטוי של להט״ב ועד לרצח, עינוי והתעללות במאות חברי קהילה ברפובליקת צ׳צ׳ניה בשליטת רוסיה.

אנה שאריגינה, מייסדת ארגון “גאווה בקייב” סיפרה בסרטון שהקליטה על מצב הקהילה הגאה באוקראינה ועל המאמצים של הארגון שבראשו היא עומדת לגיוס כל עזרה אפשרית.

“עכשיו אנחנו מנסים לדאוג לעצמנו ולאהובים שלנו ולחשוב מה אנחנו יכולים לעשות למען הקהילה שלנו, למען הקהילה הלהט”בית שלנו בחרקוב. מסוכן כאן, אנחנו אפילו לא יכולים לקנות מצרכים במלואם, אבל אנחנו עוד בוחנים את כל האפשרויות. אנחנו מבינים שאנשים צריכים מחסה וכלים נוספים, לכן אנחנו שואלים אנשים מה הם צריכים ומנסים לעזור לצבא ברמה האישית וגם מתנדבים. אם יש לכם מקורות ואתם יכולים לעזור לנו, אנחנו מאוד נודה על זה, ממני מהקהילה הלהט”בית, מכל אוקראינה”.

“חברי וחברות הקהילה שלנו נמצאים בסכנת רדיפה כפולה ואנחנו לא נעמוד מנגד”, מסרה יו”ר האגודה למען הלהט”ב הילה פאר, “כקהילה אנחנו נמדדים בזמנים קשים וביכולת שלנו לעמוד יחד בסולידריות ואנחנו מחויבים לעשות את המקסימום כדי לדאוג לקהילה הגאה באוקראינה. כל תרומה תשפיע על חיים של חבר קהילה ותסייע לארגונים להתמודד עם ההשלכות הקשות של המלחמה”.

למעבר לעמוד התרומות – 

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן