fbpx

צעדת גאווה ברכבת התחתית באוקראינה – גם לחיילים הלהט”בים מגיעות זכויות

פעילים להט"בים מאוקראינה קיימו אירועי גאווה בצל הלחימה בדגש על זכויותיהם של החיילים הלהט"בים | "זוגות להט"בים אינם יכולים לרשום את נישואיהם באוקראינה, ובשל כך הם מאבדים זכויות חשובות, כמו האפשרות לקחת את גופת בן זוגם מחדר המתים ולקבור את יקירם"
מטרופרייד אוקראינה
צילום: עמוד הפייסבוק KharkivPride

בימים אלו נלחמת אוקראינה על עצמאותה ועל זכותה להגדרה עצמית. וגם הקהילה הגאה באוקראינה, המהווה חלק בלתי נפרד מהעם האוקראיני, ממשיכה להלחם על אותן זכויות.

בסוף השבוע קיימו חברי הקהילה הגאה בחרקוב את מצעד הגאווה. בשל מצב הלחימה בה נמצאת העיר, ועל מנת להמנע מהתקפות רוסיות אפשריות, המצעד אורגן במחתרת ונערך בקווי תחנת הרכבת התחתית של העיר, הממוקמים מתחת לאדמה.

כ-30 א.נשים, חברי הקהילה והעלות בריתה, צעדו ב-MetroPride לאורך 10 תחנות מטרו מרכזיות בעיר, כשהם עוטים פריטי לבוש בצבעי הגאווה וצבעי דגל אוקראינה, וקוראים לשוויון בנישואים.

“מבחינה היסטורית, חרקוב נאבקת עם נרטיבים ותעמולה רוסיים, והומופוביה היא חלק מהאידיאולוגיה של הפדרציה הרוסית. אז אנחנו דוחים סטריאוטיפים ואי שוויון וצועדים למען הניצחון. ניצחון על גזענות, אפליה ודיכוי”, הוסיפו משתתפי הצעדה, “הראינו שאנחנו, נשים וגברים אוקראינים להטב”קים, לוקחים חלק פעיל במאבק על אוקראינה. אנחנו חלק מהחברה האוקראינית ויש לנו את הזכות לעיר, למדינה ולקיום חופשי”.

צעדת הגאווה של חרקוב עברה בשלום למעט אירוע אחד בו הותקף אחד הצועדים, שלבש חולצה בצבעי הגאווה והניף את דגל אוקראינה. לטענת המארגנים לא ידוע האם ההתקפה מבוססת על הומופוביה או על אוקראינופוביה.

צילום: עמוד הפייסבוק KharkivPride

צילום: עמוד הפייסבוק KharkivPride

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

המציאות בה חיים אזרחי אוקראינה בימים אלו השפיעה גם על המסר של אירועי הגאווה, שהתרכז בנושא שוויון בנישואים על מנת לעגן את זכויותיהם של זוגות להט”בים. מספר ימים לפני המצעד נערך מפגן שוויון בנישואים, במהלכו נסע רכב חתונה מקושט ברחובות העיר על מנת להדגיש את החשיבות של השוויון בנישואים בימים אלו של מלחמה.

חתונה היא כלי להגנה על המשפחה ברמת המדינה”, הסבירה אנה שריגינה, ממארגנות האירוע, “לפי הסטטיסטיקה של משרד המשפטים, מאז תחילת המלחמה ב-24 בפברואר, חלה עלייה במספר הזוגות שנישאו, רבים מהם נישאו באינטרנט. אך זוגות להט”בים אינם יכולים לרשום את נישואיהם באוקראינה, ובשל כך הם מאבדים זכויות חשובות, כמו האפשרות לקחת את גופת בן זוגם מחדר המתים ולקבור את יקירם; לקבל החלטה חשובה ביותר עבור בן זוג, אם הוא נמצא במצב לא מודע; לטפל בילד של בן הזוג אם הוא מתגייס לצבא, או לטפל בילדים של בן זוג שנפצע או נהרג”.

צילום: עמוד הפייסבוק KharkivPride

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן