fbpx

גברים בחצאיות? לגיטימי בדיוק כמו נשים במכנסיים

יריד האופנה DollHouse מזמין אתכם להתנתק מההפרדות המגדריות וללבוש את מצב הרוח שלכם
צילומים: באדיבות DollHouse
צילומים: באדיבות DollHouse

החיבור בין טשטוש מגדרי לבין אופנה נראה כמובן מאליו, ומעצבים צעירים רבים משתמשים בעיצוב על מנת למחוק את ההפרדה המגדרית ולנתק את האפנה מההגדרות הללו. זיו כהן, מבעלי המותג NoGender החליט לקחת את היוניסקס צעד אחד קדימה ויזם את יריד האופנה DollHouse, המציג פריטי אופנה ואקססוריז שהם יוניסקס מובהקים.

“כל התפיסה של יוניסקס מבוססת על הנחה שאין קשר בין המגדר ללבוש שלי”, מסביר כהן, “לבוש הוא הבעה של רגש, מצב רוח, תחושה ואופי. אם אני בתור גבר ארצה ללבוש חצאית או עקבים, או גם וגם, כי זה מרגיש לי נכון- זו זכותי המלאה- זה החופש שלי”.

מה מושך אותך אישית באופנת יוניסקס?
“החיבור שלי לאפנת היוניסקס מגיע מהמשיכה שלי לאופנה ובמקביל משיכה לעולם היוניסקסי. מגיל קטן כולם אמרו לי “אתה תהיה מעצב”, עוד לפני שבכלל הבנתי שאופנה זו האהבה הגדולה שלי. במהלך התיכון התחלתי לעבוד באחת מהרשתות הצרכניות, שם הכרתי את עולם האופנה והבנתי שנמאס לי לצרוך ברשתות שהופכות אותי לקונפורמיסט. התחשק לי להתחיל להביע את עצמי באמצעות לבוש, והתחלתי במחשבה של “מותג לגברים”, אל לא עבר שבוע עד שקלטתי שאני האחרון שיכול להגדיר את הבגדים שלו לפי מגדר. אני שהייתי קונה במחלקות נשים בעיקר ואף פעם לא הבנתי למה אני “חייב” כגבר לקנות במחלקת גברים אם יותר נח ו”נכון” לי דווקא מכנס שהיה בנשים. באותו זמן, יחד עם ההחלטה להפוך את המותג ליונסקס הגיעה המשיכה לעולם החסר מגדר המדהים שהיה לי בראש”.

מה הופך פריט ליוניסקס?
“כל פריט בעיני יכול להיכנס להגדרת היוניסקס, נכון שכשאומרים יוניסקס כיום הדבר הראשון שעולה לנו לראש זה טוניקות לגברים שהן שמלות לנשים או מכנסיים שגם נשים וגם גברים יאהבו וכו’, אבל זה לא רק, זה ה-כ-ל. עד היום ראינו נשים שלובשות בגדי גברים ומוגדרות כ”שיקיות” או כ”פשאניסטות”, אחת המעצבות הגדולות שאנחנו מכירים, קוקו שאנל, היתה בין הראשונות שלבשו מכנסיים, גם היא נתפסה כ”מוזרה” או “לא נורמטיבית”, כיום השם שלה רשום בראש אחד מבתי האופנה הגדולים בעולם, אין חיה כזאת לא להכיר את שאנל”

האם לדעתך האופנה הולכת לכיוון של יוניסקס?
“כן ובגדול. כל ההתנגדות להגדרה מגדרית הולכת ונהיית חזקה יותר ויותר, בעיקר באופנת הרחוב אבל גם באופנת קוטור ועילית, ערב, אלגנט ועוד”

עוד בנושא:  מה הקשר בולבול על חולצה?

גם בישראל?
“אנחנו בדרך לשם. ה”טרנד” קיים, והוא תופס תאוצה אבל יש עוד לאן לשאוף”

dollhouse2

ביריד, שייערך בסוף השבוע הקרוב בבר Tutus Karex, תוכלו למצוא במקום אחד את כל פריטי האופנה הנחוצים להרכבת לוק או מלתחה חדשה. במהלך היריד, שימשך יומיים, תוכלו להתרשם ולהתחדש בפריטים של מותגי האופנה NoGender by Ziv Cohen, Gal Barash Jewelery, Chen Bar-Kalifa’s room ו-PARTY FLAGS, להתחדש בתספורת יוניסקס בסלון האקספרס של שיר קלפה ונטלי בר-און, להפוך את פניכם ליצירת אומנות אצל המאפרת המוכשרת נטשה אר ואמנית הפירסינג נטע שפיק, ולהאזין להרצאה של רוני שוקרון על אופנה, מגדר ונונה שלאנט.  בשישי בערב ובמהלך שבת ישתלב היריד עם פעילות הבר ותוכלו גם לרקוד ולשתות

“בשנה וחצי האחרונות הסתובבתי במספר ירידי אופנה, ובכולם הרגשתי תחושת פספוס מסוימת”, מסביר כהן, “אחרי שני ארועי מכירה של המותג שלי הבנתי שגם אצלי חסר המשהו הנוסף הזה. החלטתי להרחיב את הקונספט וכך הפך ה- DollHouse מבמה פרטית לבמה לכל מעצב שמחפש את הערך המוסף במהלך המכירות בהן הוא משתתף”.

איך אתה בוחר אילו מעצבים יציגו בארוע?
“ברגע שנסגרים התאריך והקונספט אני יוצא לציד בפייסבוק ופונה למעצבים שאני כבר מכיר. אני מציץ בעמודים, מסתכל על הפריטים, בודק האם אלו אכן פריטים ייחודיים והאם המוצר נראה איכותי. מלכתחילה, אני מקציב לעצמי כמות מעצבים טוטאלית ואותה מחלק לכמות מתחום מסוים, לדוגמא, באירוע הנוכחי מתארחים 4 מעצבים: מעצב אחד מתחום התכשיטים ושלושה מעצבים מעולם האופנה כאשר לכל אחד מהם יש סגנון שונה לגמרי ויוניסקס מובהק, כאשר ארבעתם יחד מכילים את מרכיבי הבסיס למלתחה חדשה”.

האם מתישהו נפסיק לראות חלוקה מגדרים בחנויות האופנה הגדולות, או שהיא תמיד תשאר?
“לצערי, תמיד תהיה חלוקה מגדרית בחנויות וברשתות האופנה, אבל כבר עכשיו אנחנו יכולים לראות שמתחילות להתגלגל שמועות על רשתות כאלו ואחרות שמתכננות לפתוח מחלקת יוניסקס. ככה או ככה, אנחנו, האנשים שלא דוגלים בחלוקה מגדרית באופנה, נשבור את ההפרדה ואת המוסכמות כי ‘זה הכיף שלנו’.

DollHouse ב-Tutus Karex |  בן ציון 1 תל אביב  |  הכניסה חינם 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן