fbpx

בגדי גוף הם לא רק לרקדנים

לפני כשנתיים פתח אוהד כספי עסק לעיצוב בגדים, במסגרתו הוא מעצב בגדי גוף לגברים, המשלבים הצהרה אופנתית עם אג'נדה חברתית וסביבתית | "בגדי גוף לגוף הגברי זה לא משהו שקל למצוא בשוק, לכן היה לי חשוב להתאים אותו לגוף הגברי, גם מבחינת הגזרה וגם מבחינת הגדלים"
straight version jpg

פריטי לבוש לא מגדריים הם לא דבר חדש – מאז הופעת אופנת היוניסקס בשנות השישים של המאה הקודמת, מעצבי האופנה משתעשעים בעיצוב פריטי לבוש המטשטשים את גבולות המגדר. בשנים האחרונות הפכה התופעה מטרנד אופנתי לחלק מסממני המהפכה הקווירית.

אוהד כספי, רקדן ישראלי המתגורר בגרמניה, פתח לפני כשנתיים, בשיא מגפת הקורונה, את TheOCwear, עסק לעיצוב בגדים. כספי החל בעיצוב בגדי גוף למחול ואז גילה את הצורך הקיים בפריטים לא מגדריים גם בתחום הזה.

“בזמן הסגרים חיפשתי דרך לבטא את עצמי”, הוא מסביר, “התחלתי לעצב בגדי גוף למחול כי זה הרקע שלי ומשם אני בא. לאט לאט הפריטים שעיצבתי התגלגלו ונחשפו לחברי קהילה הגאה בכלל ולא רק לרקדנים. הרבה חיפשו בגד גוף כלבוש למסיבות או לאירועי הגאווה. התחלתי לראות שרוב הקהל שלי הוא אנשים מהקהילה והבנתי שיש כאן איזה שהוא מענה על חוסר שלא קיים בשוק, ורציתי לתת לו המון מקום.

בגדי גוף לגוף הגברי זה לא משהו שקל למצוא בשוק, לכן היה לי חשוב להתאים אותו לגוף הגברי, גם מבחינת קו מפשעה וגם מבחינת הגדלים. יש דגמים שבהם יש התאמות והדגם זמין בשתי אופציות, כאשר כל אחד יכול לבחור לפי איך שהוא רוצה לראות את הבגד על הגוף שלו”.


בנוסף למסר הלא בינארי, כספי עושה שימוש בעיצוב על מנת לקדם רעיונות חברתיים. בשנה שעברה עיצב בגד גוף בצבעי הגאווה, והשנה שולבו בפריטים שעיצב פרינטים בצבעי הדגל הטרנסי.

“בשנה שעברה הוצאנו פרינטים על בגדי גוף והלבשה תחתונה עם הדגל הטרנסי, ובמקביל יצרתי יצירת מחול עם הנושא הא-מגדרי והטרנסגנדריות והבאתי אותה לבמה. נגענו גם בנושאים נוספים, בהם BLM (Black Lives Matter) ויצרנו בגדי גוף עם קשת של כל צבעי העור, וגם קולקצית הניודז שלנו מגיעה בחמישה צבעים במטרה להתאים לגוון העור”.


גם הנושא של איכות הסביבה הוא חלק בלתי נפרד מיצירות של כספי. מעבר לאריזות ירוקות ומשלוחים נטולי קרבון היה חשוב לכספי לתת את האקסטרא מייל בנושא השמירה על הסביבה גם בפריטים עצמם. התוצאה – הפריטים עצמם, המיוצרים רובם בלטביה וגרמניה, עשויים מפוליאסטר ממוחזר שמיוצר מבקבוקי פלסטיק שקופים – בין 20 ל-100 אחוז מיוצרים מבקבוקי פלסטיק.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

נושא השמירה על הסביבה בא לידי בביטוי הן בעיצובים עצמם והן באמנות הבימתית שהוא יוצר בהשראתם.

“הבאנו את נושא ההתחממות הגלובלית אל הבמה ויצרנו יצירת מחול בוידאו ארט, שכל מרכיביה טבעיים או ממוחזרים. היצירה לוותה בטראק טכנו בועט המבוסס על סאונדים של שבירת הקרחונים באנטרטיקה”.

כספי המשיך בקו של עיצוב בגדים א-מגדריים, והרחיב את הייצור לפריטים נוספים, בגזרות פתוחות המתאימות לכל המגדרים, ובעוד שבועיים תושק קולקציית הסתיו של TheOCwear.

“זה התחיל בבגדי גוף למחול אבל היום יש לנו הרבה מעבר – מטופים דרך חולצות מכופתרות ועד הלבשה תחתונה. היום המותג הוא בעל שם בברלין ורוב הלקוחות שלנו מגיעים משם, והגיע הזמן לתת לו את החשיפה וההכרות עם הקהל הישראלי. שווה לעקוב באינסטגרם (@TheOCwear) ולהתעדכן לגבי הפופ אפים שלנו ברחבי הארץ”.


 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן