fbpx

גאווה בגבעתיים – הרצאות להט”ביות לאורך הקיץ

קבוצה של תושבי גבעתיים החליטה לקחת לידיים את הפעילות הגאה בעיר להקים את "גאווה בגבעתיים" - קבוצה עצמאית שתפעל לקיום ארועים להט"בים בעיר | במהלך הקיץ תקיים הקבוצה סדרת הרצאות בנושאים להט"בים שונים
גבעתים

העיר תל אביב, בירת הקהילה הגאה של ישראל והאזור כולו, מציעה מגוון כמעט אינסופי ובלתי אפשרי של פעילויות גאות במהלך השנה בכלל וחודש הגאווה בפרט. הפעילויות השונות פונות לכלל חברי הקהילה הגאה שרואים בעיר בית להט”בי, גם אם הם אינם מתגוררים בה.

אך חברי וחברות הקהילה המתגוררים בגבעתיים, שכנתה הקטנה של ת”א, לא מסתפקים בחציית הכביש לשלל הארועים בתל אביב, הם רוצים ארועים קהילתיים וחברתיים גם בעיר שלהם. זו הסיבה שהם הקימו את קבוצת גאווה בגבעתיים.

“קבוצת גאווה בגבעתיים הוקמה בהשראת קבוצה דומה שהוקמה ברמת גן לפני מספר חודשים והחלה בפעילות לקהילת הלהט”ב”, מסביר גיל אורן, ממקימי הקבוצה, “הרעיון היה ליצור קבוצה שאינה עירונית ובעיקר שאינה מפלגתית. התחלנו כקבוצה בפייסבוק והחודש לכבוד חודש הגאווה אנחנו מתחילים בפעילות של הרצאות שתמשך במהלך הקיץ, וכבר עובדים על שיתופי פעולה עם הצגה בנושא להט”ב בתאטרון גבעתיים ותאטרון בית צבי”.

מדוע בחרתם שלא לפעול במסגרת עירונית?
“הבנו שאין צורך בתמיכה של מועמד פוליטי או נציג בעירייה על מנת לקיים פעילויות למען הקהילה והתושבים בגבעתיים. היתרונות בקבוצה עצמאית הם בראש ובראשונה שאיננו כפופים להחלטות של האחראית על תקציב הלהט”ב בעירייה, איננו כפופים להחלטות מפלגה זו או אחרת ויכולים לשלב מגוון דעות בפעילויות שלנו”.

למי מיועדים הארועים?
“הארועים מיועדים לקהילת הלהט”ב בגבעתיים ומחוץ לה כמובן וגם לקהל הכללי שמעוניין בפעילות”.

אילו ארועים מתקיימים בעיר לקהילה הגאה מלבד פעילות הקבוצה?
“בשנה שעברה התקיימה במהלך חודש הגאווה מסיבה בבר בעיר ופיקניק למשפחות גאות באחד הגנים בעיר. בחנוכה היתה הדלקת נרות בחנוכיה עירונית לקהילת הלהט”ב עם רבה רפורמית וארוע שעת סיפור לילדי משפחות גאות. ובנוסף בגבעתיים פועלת קבוצת נוער של ארגון הנוער הגאה ומתקיימת פעילות חושן בבבתי הספר. תפקיד נאמן להט”ב שהוצע ע”י חושן הועבר על ידינו לידיעת מנהל מינהל החינוך בעיר, שהבטיח לפעול בנושא”.

מה לדעתכם עוד חסר בגבעתיים עבור התושבים הלהט”בים?
“בית גאה. מקום קבוע בו יוכלו להפגש בני נוער במרחב מוגן. חיילים, חיילים משוחררים, להט”ב בגיל הזהב, מקום בו יכולו להתקיים קבוצות תמיכה, ערבי שירה בציבור, הרצאות, ערבי מידע וכדומה”

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

הרצאות הקיץ של גאווה בגבעתיים יתקיימו לאורך הקיץ בקפה עלמה, שינקין 33 גבעתיים. הכניסה חופשית:

13.6 הרצאה של בועז פייפר – סיפורי ברלין. סיפור חייו של השחקן זמן ומדריך הטיולים

27.6 הרצאה של ישי מאיר – האם ניתן להיות הומו ועובד ה’? על החיים להט”ב דתי

12.07 הרצאה של תואר ישראל – המאבק הטרנסי – סיפור החיים של בחור צעיר

27.08 הרצאה של עומר שלו – “אז למה בעצם יש יותר להט”בים טבעוניים?” . המאבק הכפול וכל מה שרצית לדעת על טבעונות

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן